Epätoivoisen kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja telma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

telma

Jäsen
16.06.2007
55
0
6
Moikka!

Olen 23 vuotias nainen ja olemme yrittäneet avomieheni (26 v) kanssa lasta tämän vuoden helmikuusta lähtien. Ensimmäinen kiertoni pillereiden lopettamisen jälkeen ole 37 vrk, 2. kierto 46 vrk ja edellinen eli 3. kiero 34 vrk. Nyt on kp 34 ja olin jo melko varma että olisin raskaana.

Huomasin noin reilu viikko sitten, että navastani alaspäin on ilmestynyt sellainen tumma viiva ja pientä pahinvointiakin on ollut silloin tällöin. Vatsaani on myös vihlonut ja nipistellyt viimein viikon aikana jonkin verran. Lisäksi valkovuotoa on ollut runsaasti ja myös liman eritystä. Välillä sellaista ihan kirkasta limaa, niinkuin ovulaation aikana. Tein kuitenkin eilen testin ja ei tullut plusaa

Olen aivan ihmeissäni. Tunne raskautumisesta oli jo niin voimakas :ashamed:

Voisiko olla mahdollista että tein testin liian aikaisin vai onkohan kiertoni ihan sekaisin. Tuntuu että tulen hulluksi jos vain itsekseni näitä juttuja pähkäilen.

Voi olla paljon mahdollista.. Oma äitini on puhunut minulle juuri tuosta navasta alaspäin ilmestyneestä viivasta, että se tummui hänellä ja siitä tiesi raskautuneen (mutta tietysti jokainen on yksilöllinen). Koska sulla on ollut noinkin pitkiä kiertoja kannattaa varmaan testailla myöhemmin uudelleen. Tai käydä tk:ssa otattamassa verikoe josta saa sitten selvyyden..

Toivon sulle onnea!!

Kiitos Inkku83 nopeasta vastauksesta.

Se viiva tosiaan ihmetyttää suuresti. Mietinkin että onko se viiva sellainen joka on kaikilla olemassa, mutta jonka väri kuitenkin tummenee raskautuessa vai saako raskaus aikaan kyseisen viivan. Itse en ole ainakaan enne huomannut minkäänlaista viiva :/

Onko muilla koemuksia??

Hei telma,

Puhut suullani. Olen myös samassa jamassa. Pillerit lopetin toukokuussa (9 vuoden jälkeen) ja tyhjennysvuoto tuli 13.5. Nyt ollaan siis kp 35. Testin tein torstaina ja selvä nega. tätä ennen olin ihan varma että voisin olla pieniin päin. Mutta koska en tiedä kiertoni pituutta mikä se olisi luomuna, on vaikea arvioida tilannetta.
Jos kuvitellaan, että kierto olisi sama kuin pillereillä, olisi ovulaatio ollut jossain 26.5 tienoilla, tänä aikana ollaan siis pelmuttu oikein kunnolla. Noista päivistä noin reilu 5 pv myöhemmin, huomasin että rinnoistani tuli puristettaessa reippaasti maitomaista nestettä, ja mahaan oli tullut tuo kyseinen viiva. Alkkareihin oli tullut ruskeaa valkovuotomaista vuotoa,ja aamuisin kirkasta limaa. Mutta lämpö ei ole ollut minulla varmaankaan koholla, tai en ole niitä kyllä mittaillut. Vatsassa tuntui myös sellaista nippailua ja outoa tunnetta. Nyt rinnoista ei taida tulla enää maitoa, ja testi näytti negaa. Mutta pissattaa hirmuisesti ja valkovuotoa tulee, pissa on keltaista ja haisen omasta mielestäni erilaiselta.
Mutta hormoonit taitaa tehdä kaikenlaista. Ferrari ei ole kuitenkaan kaaraannut vielä pihaan, ja jos se särkyy kuten Räikkösellä, niin testailen sitten jussin aikaan. Silloin luulisi jo sitten jotain näyttävän, jos vaikka ovulaatio olisi ollut myöhemmin (vai olisiko nuo mainitsemani oireet ollut ovulaatio), ja ei vielä näytä. Ei auta siis muuta kuin odottaa.

Myös minulla tuli viiva raskauden aikana, nyt, kun synnytyksestä on kulunut pian puolitoista vuotta, viivaa ei enää juurikaan näy.
Kannattaa odotella vielä ja testata uudelleen. Lupaavalta kuulostaa! =) Testaa vaikka viikon päästä viim. uudelleen, jospa sieltä ne kaksi viivaa ilmestyisi! =)

Joo kyllä se viiva kaikilla on, mutta tummenee raskauden aikana (ainakin toisilla) Mulla ei näy kuitenkaan mitään viivaa kp. :( Meillä yritystä ollut joulukuusta asti. nyt menossa kp 25/28-30. Ainoastaan menkkamaisia kipuja joten oletetusti täti on tulossa.

:|

Kiitos kaikille vastanneille!

Täytyy testailla vaikka jussina uudestaan ellei menkat ala sitä ennen.

Toisaalta toivon hirveesti ettei menkat alkaisi, mutta sitten taas taas pelottaa, että jos en ole raskaana ja kierto lähtee taas piteneen. Olen ymmärtänyt, että jos kierto on yli 35 vrk, niin ovis ei välttämättä tapahdu. :(

Tuntuu pahalta kun ei ole varmuutta onko edes mahdollisuutta raskautua. Täytyy varmaan ostaa ovistestejä jos ei nyt ole tärpännyt.

Mutta onnea teille kaikille yritykseenne, ja kiitos että olette jaksaneet lukea vuodatusksiani!! :hug:

Yhteistyössä