epävarmuus työstä ja päivähoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ruttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"ruttu"

Vieras
toisella vanhemmalla ei siis tietoa milloin työt alkaa,jos alkaa,etsii kuitenkin. Joten päivähoitopaikka pitäisi saada säilytettyä kuitenkin.
Miten siis toimin;ajattelin tehdä ilmoituksen nyt että lapsi olisi esim.puolipäiväinen ja osa-päiväinen.esim 3päivää viikossa puoli päivää...koska kaveritkin jo tosi tärkeitä ja tosiaan hoitopaikka pitäisi saada pidettyä.

onko siis niin että maksu on silti täysi,vaikka olisi esim kuukauden noin...joka paikassa lukee,että tuommoiset sopimukset tehtävä vähintään 3kuukaudeksi.

vai täytyykö toimia niin että tekee sopimuksen 3kuukaudeksi ja kun ja jos töitä ilmaantuu,palaa lapsi siinä tapauksessa heti kokopäiväiseksi? kiitos jos joku osaa kertoa jotakin hyödyllistä,vaikka kuntaan soitto tässä silti onkin huomenna edessä.

Osapäiväpaikkaa ei saa muutettua kokopäiväiseksi tuosta vaan. Työllistymisen takia kahdessa viikossa on järjestettevä hoito, joten jos sen ajan voi odotella niin sitten tuo muutos kannattaa.

Kuitenkinhan päivähoitomaksu alenee, koska työttömyys laskee tuloja.

[QUOTE="essu";28786009]Osapäiväpaikkaa ei saa muutettua kokopäiväiseksi tuosta vaan. Työllistymisen takia kahdessa viikossa on järjestettevä hoito, joten jos sen ajan voi odotella niin sitten tuo muutos kannattaa.

Kuitenkinhan päivähoitomaksu alenee, koska työttömyys laskee tuloja.[/QUOTE]

No nämäkin on aivan täysin pk-kohtaisia juttuja. Ei minun ainakaan tarvinnut kun tyyliin perjantaina ilmoittaa, että mulle soitettiin tänään, että pitäs mennä maanantaiksi jo töihin. Ja vein lapsen maanataina kokopäiväisenä sitten. Sama pk ollut ihan pienestä asti ja sen ajan mitä olin työttömänä, niin lapsi oli osa-aikaisena juurikin sen takia, että lähtö töihin voi tulla hyvinkin nopeesti, kuten hoitoalalla kuvaan kuuluu. Eikä mitään nikottelua mistään suunnasta. Mutta mä tosin olin jo sillon yh, että ehkä se sitten vaikuttaa jotenkin asiaan.

Se 3 kuukauden sääntö tarkoittaa sitä, että jos osapäiväisyys ja osa-aikaisuus ei toteudu vähintään tuota 3 kuukautta, joudutte maksamaan takautuvasti täydet maksut osa-aikaisiltakin kuukausilta.

[QUOTE="yyhoo";28786178]No nämäkin on aivan täysin pk-kohtaisia juttuja. Ei minun ainakaan tarvinnut kun tyyliin perjantaina ilmoittaa, että mulle soitettiin tänään, että pitäs mennä maanantaiksi jo töihin. Ja vein lapsen maanataina kokopäiväisenä sitten. Sama pk ollut ihan pienestä asti ja sen ajan mitä olin työttömänä, niin lapsi oli osa-aikaisena juurikin sen takia, että lähtö töihin voi tulla hyvinkin nopeesti, kuten hoitoalalla kuvaan kuuluu. Eikä mitään nikottelua mistään suunnasta. Mutta mä tosin olin jo sillon yh, että ehkä se sitten vaikuttaa jotenkin asiaan.[/QUOTE]

Ok, mutta jouduit sitten kuitenkin maksamaan ne täydet maksut?

[QUOTE="hepskukkuu";28786191]Ok, mutta jouduit sitten kuitenkin maksamaan ne täydet maksut?[/QUOTE]

Sitä mä en kyllä enää muista. Mutta kyllä ne tulotiedot heti tarkisteltiin ja maksut taas uuden tulon mukaan laskettiin.

Yhteistyössä