epillereiden jälkeen raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja timpe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

timpe

Vieras
Hei!
onko kokemuksia siitä kuinka kauan kestää epillereiden käytön lopettamisen jälkeen tulla raskaaksi? olen jostain kuullut, että se voisi jopa olla helppoa. itselläni kuitenkin kesti 52 päivää saada ekat menkat ja nyt toivoa elättelen, että tärppäisi tällä kertaa. kuukautiskiertoni yleensä on 32-42 päivää, joten saa nähdä kauanko menee ennen kuin tärppää, vaikea arvioida ovulaation ajankohtaa kun on epäsäännölliset menkat.

Moi! Juuri olen ajatellut samaa täällä kysellä. Mä lopetin pillerit jo 5/05 kuukautisia odottelin 4 kk. ja nyt on vieläkin epäsäännölliset..
sehän siinä kun ei yhtään tiedä koska ovulaatio tulee, kun kuukautiset tulee miten sattuu.
Mitekä ne ovulaatio testit toimii? Olen niistä kuullut mutta en ole kokeillut. Niin Timpe, olen kuullut että voi mennä yli vuosikin. Mulla jo 8 kk. eikä lupaakaan tärpätä..

Minulla tärppäsi toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen.

Usein kai mahdollisuudet tulla raskaaksi ovat aika hyvät heti lopetuksen jälkeen, koska monilla kierto pysyy muutaman kuukauden ainakin säännöllisenä. Minulla alkoi kyllä kierto heti heittelemään: eka pilleritön kierto venyi melkein 40 päivään mutta niin vaan plussatestin tein heti seuraavassa kierrossa.

On siis tosi yksilöllistä kuinka kauan menee.

Ei minulla sen parempaa tietoa ole noista mahdollisuuksista, mutta loysin netista (olikohan ranskalainen vai britti -tutkimus, mutta ranskalaisilla sivuilla) sellaista tietoa, etta vaikka olisi kuinka saannolliset kuukautiset, niin ovulaatio voi heitella vaikka kuinka, eli periaatteessa 'varmoja' paivia ei olekkaan, ja tutkimuksen mukaan paras tapa optimoida raskaaksitulomahdollisuudet on yhdynta saannollisesti 2-3 kertaa viikossa niin etta aina olisi siittioita karkkymassa mahdollista ovulaatiota.

Mä tulin kolmannesta kierrosta raskaaksi. Eka kierto oli 44 päivää ja toka 30. Veljen vaimo tuli raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta. Vaihtelua voi siis olla suuntaan ja toiseen.

Toisella ja kolmannella kierrolla olen tullu raskaaksi, pillereiden jälkeen. En usko että pillerit sinänsä vaikuttaa raskaaksi tuloon...vaikka olisi pitkäänkin popsinu.

Joo ite söin 8-9v pillereitä ja lopetin kesäkuussa ja sit lokakussa tärppäs kierto tosi tasainen heti lopettamisen jälkeen 28 29 31 29.ja omalla äidilläni tärppäs heti ekasta kierrosta kun pillerit oli lopettanut et se voi mennä ihan kuin vaan.

Omalla kohdallani: 1.5 vuotta ilman pillereitä ja kierrot kaikkea mahdollista 27-64:n väliltä... eikä ole meillä tärpännyt. Nyt terot käytössä, toivotaan että niistä olisi jotain hyötyä. :)

Mä jätin pillerit pois 10/05 ja 14.12 alkoi viimeiset menkat =))))) Nyt rv 5 eli suht noppaa. Olin käyttänyt Mercilonja yli 5v. Mun eka kierto oli 32pv, ja toka 33pv..pillereiden jälkeen siis. Ja nyt raskautuneella kierrolla olin varman että missassin parhaat päivät(eli 10.-14.pv ennen oletettuja menkkoja ei oltu petipuuhissa), mutta näin se testi näytti tänään plussaa =))))

Yhteistyössä