Epillerit ja tajuton raskaudenpelko

  • Viestiketjun aloittaja mirku
  • Ensimmäinen viesti
mirku
Olen 20-vuotias opiskelija ja syönyt pillereitä nyt 4 vuotta. Ennen ei ongelmia ole ollut, enkä liiemmin suhteessa ollessani stressannut pillereiden luotettavuutta. Nyt kuitenkin olen ollut uudessa suhteessa melkein puoli vuotta ja lähipiirissäni on ollut vähän liikaakin raskaushypetystä ja olen alkanut toden teolla ahdistua.
Aloitin uudet pillerit (gestinyl) heinäkuussa, 13 viikkoa sitten. Nyt olen alkanut olla vainoharhainen tämän raskaaksi tulon kanssa, pelkään sitä ja olemme poikaystäväni kanssa olleet ilman kondomia vain muutaman kerran ja silloinkin kuvittelen että pillereiden otosta on ollut jotain häikkää, vaikka huolehdin ne aina tarkasti ajallaan.
Nyt päähäni pälkähti tilanne; heinäkuussa aloitin edellisten pillereiden tauon lauantaina, jolloin myös olimme hetken olleet ilman kondomia, emme kuitenkaan loppuun asti. Menkkani alkoivat tuosta keskiviikkona ja perjantaina kävin lääkärillä ja gynekologilla keskustelemassa pillereiden vaihdosta koska edelliset eivät sopineet lainkaan. Sain reseptin Gestinyliin ja minua neuvottiin aloittamaan ne samana iltana, ja käyttämään kondomia seuraavat 7 päivää. (Tiedän ne aloitettiin väärään aikaan kiertoa, mutta muuten olisin joutunut hakemaan uuden paketin laattoja). Lääkärini on tuntenut minut lapsesta asti ja tietää elämäntilanteeni sekä raskauspelkoni. NYT siis mietin, kun en silloin yhtään tajunnut, olisiko siinä ollut mahdollisuutta tulla raskaaksi, kun olimme olleet ilman kondomia ja 6. Iltana aloitin uudet pillerit joka voisi kai laskea ns "pillerin unohdukseksi"?
Tämä pelko siis siitä, sillä nyt kolme liuskaa syötyäni menkkani ja kipuni alkoivat ajallaan ja normaalina, mutta nyt 3. Päivänä ne ovat niukentuneet. Varmasti verta tulee vielä ja tää on jotai hetkellistä koska eihän sitä verta koskaan ole saavista kaataen tullut, mutta mielellä on hassu voima tehdä kaikesta pelosta todellista. Testin käyn ostamassa kun ole parantunut kovasta kuumeesta. Mutta voisiko olla mahdollista tuo raskaus, ja etten olisi sitä tähän hetkeen huomannut edes mistään oireista kun niitä ei ole ollut kuin tuota väsymystä ja sekin varmasti kuukauden sairastelun takia. Menkatkin tulleet kolme kertaa nyt normaaleina. Lapsi olisi nykyisessä erittäin epävarmassa elämäntilanteessani täysin mahdoton ajatus, ja olenkin siksi ollut erittäin huolellinen. Nyt kuitenkin pelottaa että jos lääkäri ei olisi tuosta tajunnut sanoa tai kysyä ja raskauden keskeytys olisi aika lailla myöhäistä. Help
..
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä