Eräs ihminen selitti olevansa vastuussa juomisestaan :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis hän ylpeänä selitti, että minä olen vastuussa juomisestani :DDDDD Ai, mä kun luulin, että hänen pitäisi olla vastuussa raittiudestaan. Sellainen ihminen kantaisi vastuunsa, ei se säälittävä viinan orjana perseilevä ja muiden elämät pilaava juoppo.
Hän ilmeisesti kuvittelee, että jos ei syytä muita juomisestaan, kantaa vastuunsa. Ai, mä kun luulin, että se ihminen kantaa vastuunsa, joka ei pilaa muiden elämää juomisella. Sillä, kenen syy se on, että hän pilaa muiden elämät, ei ole kellekään mitään väliä.
Ei hän voi sanoa olevansa missään vastuussa mistään, jos hän juo. Hän on silloin vastuuton.
Tai entäs jos joku selittäisi, etttä rellestän ja sekoilen, en aio lopettaa, mutta olen kyllä vastuussa siitä, että rellestän ja sekoilen? Niin? Siis korjaat jäljet ja syntyneet tuhot? Aivan. Niinhän korjaa sekin, joka syyttää toisia siitä, että rellesti ja sekoili ja tuhosi siinä jotain toisilta. Miten se, että ei syytä toisia muuttaisi henkilön vastuuta asioista mitenkään? Ei se mitään muuta.
Juoppo, joka sanoo, että syyllinen juomiseeni olen minä itse on aivan yhtä paska, kuin juoppo, joka sanoo, että syyllinen juomiseeni on vaimo/äiti/pomo/mikä tahansa. Ei sillä ole MITÄÄN väliä, eikä MITÄÄN eroa vastuun kantamisen suhteen, mitä seurauksia juomisesta onkaan. Vittu että ne on vauva-palstalla sekaisin ja omahyväisiä.

Eihän se mitään vastuuta mittaa, kenen ajattelee olevan syyllinen eli aiheuttaneen jonkun käytöksen, vaan se mittaa vastuuta, miten sä hoidat omasta perseilystäsi syntyvät vauriot, vaikka syyllinen olisi sinä itse tai joku muu, että sinä perseilet.
Ei ihminen aina voi valita toimia oman tahtonsa mukaan, mutta silloin on uhri. Uhrikin kantaa vastuunsa korjaamalla jäljet, jotka joku toinen aiheutti satuttamalla uhria. Uhri voi myös valita olla korjaamatta jälkiä, koska joku muu aiheutti uhrin syyllistymisen vääryyksiin. Silloin henkilö ei kanna vastuutaan, ei silloin, jos ON uhri.
ap

Siis se, että joku on uhri ja toimii väärin ei vielä tarkoita sitä, että hän olisi vastuuton. Eikä ainakaan vastuuttomampi, kuin omasta halustaan väärin toimiva. En edes ymmärrä, miksi joku on juoppo, jos se on vain oma syy. Eikä esim. alkoholin päihdyttävien ominaisuuksien ja hänen geeniensä syy. Eihän se, että syy EI OLE ITSESSÄ, tarkoita, etteikö asialle voisi tehdä mitään.
ap

Eihän se, että joku sanoo olevansa vastuussa pahantekemisestään, eikä kumppani, äiti tai naapuri, ole mitään vastuunkantoa vielä. Vastuunkantoa on se, välittääkö seurauksista, joita se oma pahantekeminen muille aiheuttaa, ja hoitaako ne. SE on vastuunkantoa. Mutta ne ei av:llä tajua sitä, koska ne on idiootteja. Ne ei tajua eroa.
ap

Hakiko sun aviopuolisosi sulle myös valkovuokkoja väärään aikaan äitienpäivänä?
giphy.gif

Ihmisellä on kuitenkin velvollisuus pysyä raittiina ja osata hallita alkoholinkäyttönsä, eipä siinä paljoa paina se, kuka on SYYLLINEN siihen, jos henkilö ei osaa tätä velvollisuuttaan suorittaa tai täyttää. Tietenkin joku roskasakki saattaa väittää, ettei ihmisellä ole edes velvollisuutta pysyä raittiina tai kyetä hallitsemaan alkoholinkäyttöään, eli että ihmisellä olisi jonkinlainen OIKEUS olla muiden elämään pilaavasti vaikuttava alkoholisti, mutta kunnon ihminen ajattelee, että hänellä on velvollisuus hallita juomisensa, ja jos ei pysty, niin vastuunkantoa ei ole se, että sanoo, että olen vastuussa siitä, etten hoida velvollisuuksiani. Koska niin kauan kuin et hoida velvollisuuttasi, et kanna vastuutasi.
ap

Ja tätä se vauvapalstalla omasta alkoholismistaan vastuunsa kantava henkilö ei tajua. Vastuunsa hän kantaisi vasta, kun hoitaisi velvollisuutensa ja ei joisi. Hän kuitenkin sanoi "juovansa" ja olevansa alkoholisti. Surkeaa, eikä vastuunkantoa.
ap

Minun äitini kertoi mihin kaikkeen minulla on velvollisuus ja veikkaanpa, että se lista on sata metriä pitempi, kuin yhdellekään näillä palstoilla oleville annettu lista velvollisuuksista ikinä on. Se olisi lista velvollisuuksista, joita heillä ihmisinä on, tai joita heidän on täytettävä, riittääkseen ja kelvatakseen ihmisinä edes sanomaan muille päivää.
Se on maailman helpointa sanoa, miten ihmisten on velvollisuus elää, mutta ette te paskiaiset täälläkään sitä täytä. Te elätte kuin siat ja paskiaiset pellossa, olette huonoja ihmisiä, jotka ette ole velvollisuuksistanne kuulleetkaan! Jos kerran joku kuvittelee, että ihmisellä onjokin OIKEUS olla alkoholisti! Eikä ole, vaan ihmisellä on velvollisuus KYETÄ ja OSATA hallita alkoholinkäyttönsä! Ei SAA olla juoppo, se on sellainen asia, että se, joka hyysää juoppoa, on itsekin täysi paska.
ap

En ikinä auttaisi enkä hyysäisi ketään juoppoa, tai muuta surkeaa sekoilevaa ihmistä, koska ihmisellä on velvollisuus osata juoda sivistyneesti ja muutenkin käyttäytyä, ja jos ei osaa, niin muilla on suoranainen VELVOLLISUUS hylätä tällainen henkilö. Jos siihen jää hyysäämään, niin se juominen ei ikinä lopu. Tai röyhkeä ja paska käytös, rellestäminen tai muu vastaava kelvottomuus tai suoranainen sekoilu. Se ei lopu.
Mutta täälläkin varmaan jokainen tuntee jonkun aivovammaisen sukulaisensa, joka ei hoida velvollisuuksiaan hylätä juoppoa ja vain paijailee heitä päähän.
ap

Juoppo loukkaa vanhempiaan, koska vanhemmat asettavat takuulla lapselleen velvollisuuden elää oikein ja kunnolla, ja juoppous ei sisälly siihen. Siispä juoppo ei hoida velvollisuuttaaan kasvaa kunnon ihmiseksi vanhempiaan kohtaan, noin esimerkiksi. Saati jos juopolla on kumppani tai lapsia, miten juoppo siinä rikkoo velvollisuuksiaan olla reilu ja luotettava kumppani jne, huhhuh.
ap

Äitini on aivan sairas velvollisuuksien asettelussa, mutta kannattaisi juoppojen omaisten kuitenkin hiukan miettiä, ennen kuin hyysäävät juoppoa, että oiskohan sillä juopolla velvollisuus osata käyttää sitä alkoholia ja että se on itse siitä kaikesta vastuussa, eivät läheiset. Läheinen on tyhmä, jos riippuu siinä mukana kärsimässä. Se on sitten valinta.
Sellaiset läheiset eivät tajua velvollisuuksistaan mitään. Ei heillä ole mitään velvollisuutta parantaa tai muuttaa (" ") juopon elämää. Siinähän tuhlaavat elämänsä yrittäessään.
ap

Koen, että ihmisiä voi myös manipuloida syyllistämällä heitä velvollisuuksilla. Varsinkin omia lapsiaan. Kertoo vain, että sulla on velvollisuus tehdä aina oikein, ja jos lapsi tekee virheen, syyllistetään vain heti, että nonni, olet huono ihminen, kukaan ei sinua rakasta, koska sinä et välitä vastuustasi, etkä hoida velvollisuuksiasi. Vaikka ehkä joskus on kyse velvollisuudesta, joka ei lasta mitenkään auta tai hänen asioitaan edistä, tai häntä ilahduta, kuten poimia tällaiselle äidille valkovuokkoja, ja muistaa häntä ylipäätään äitienpäivänä. Ei kuule stanan äpärä kiinosta. Sä et ole mitään. Mutta tällainen äitipaska voi syyllistää velvollisuudella muistaa itseään lapsen pahaksi, jos lapsi kokee tuosta, että äiti vihaa häntä, eikä tajua poimia niitä vitun kukkia. Koska eihän ne edes oikeasti voi tuollaista äitiä ilahduttaa, sehän haluaa ne vai velvollisuudesta. Siis siksi, että lapsi toimisi velvollisuutensa mukaan, mutta onneksi lapset on viisaampia, eikä useinkaan toimi sen pohjalta.
ap

Hyvin auttaa, tämähän on parempi oivallus, kuin itselläsi on ollut yhtäkään vuosiin. Et edes pysty itse aiheeseen kommentoimaan, kun olet niin huonosti kasvatettu.
ap

Siis hän ylpeänä selitti, että minä olen vastuussa juomisestani :DDDDD Ai, mä kun luulin, että hänen pitäisi olla vastuussa raittiudestaan. Sellainen ihminen kantaisi vastuunsa, ei se säälittävä viinan orjana perseilevä ja muiden elämät pilaava juoppo.
Hän ilmeisesti kuvittelee, että jos ei syytä muita juomisestaan, kantaa vastuunsa. Ai, mä kun luulin, että se ihminen kantaa vastuunsa, joka ei pilaa muiden elämää juomisella. Sillä, kenen syy se on, että hän pilaa muiden elämät, ei ole kellekään mitään väliä.
Ei hän voi sanoa olevansa missään vastuussa mistään, jos hän juo. Hän on silloin vastuuton.
Tai entäs jos joku selittäisi, etttä rellestän ja sekoilen, en aio lopettaa, mutta olen kyllä vastuussa siitä, että rellestän ja sekoilen? Niin? Siis korjaat jäljet ja syntyneet tuhot? Aivan. Niinhän korjaa sekin, joka syyttää toisia siitä, että rellesti ja sekoili ja tuhosi siinä jotain toisilta. Miten se, että ei syytä toisia muuttaisi henkilön vastuuta asioista mitenkään? Ei se mitään muuta.
Juoppo, joka sanoo, että syyllinen juomiseeni olen minä itse on aivan yhtä paska, kuin juoppo, joka sanoo, että syyllinen juomiseeni on vaimo/äiti/pomo/mikä tahansa. Ei sillä ole MITÄÄN väliä, eikä MITÄÄN eroa vastuun kantamisen suhteen, mitä seurauksia juomisesta onkaan. Vittu että ne on vauva-palstalla sekaisin ja omahyväisiä.

Miksi sitten olet alkoholisti joka ajattelee vain omaa napaansa tuhoten muiden elämät?
Ole yksin, narsisti, ja anna muiden elää normaalisti.

Kumpi teistä siis juo, sinä vai se toinen ihminen vai äitisi joka laittoi sinut keräämään valkovuokkoja äitienpäivänä, kun olit vasta viaton ja 14 vuotias traumatisoinut teini?

Yhteistyössä