Eräs tuttu sairaanhoitajapariskunta kertoi suunnitelmistaan (Tehyä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ovat kuulemma molemmat irtisanoutumassa jos tilanne siihen ajaa ja heillä on jo valmiiksi työt ja asunnot katsottuna Norjasta. Eli sitten olisi edessä sinne muutto ainakin pariksi vuodeksi ja katsovat sitten ennen lasten koulun aloitusta onko Suomen palkkatilanne sellainen että paluu kannattaa. Ovat leikkausalissa töissä molemmat, vieläpä selllaisessa paikassa jonka mahdolliset irtisanoutumiset pysäyttävät kokonaan.

Toinen tuttu sitten piti heitä itsekkäinä kun ovat noin valmiit jättämään potilaat vaille hoitoa oman ppalkkansa takia jne. Siihen tämä nainen vastasi että kyllähän he potilaista huolehtivat, tällä kertaa vain toisessa maassa. Hänen mielestään eivät ole sen itsekkäämpiä kuin kukaan muukaan ulkomaille hoitotyön perässä lähtevä, on tuo suunnitelma ollut muutenkin kauan hautumassa ja tämä tilanne vaan osui sopivaan saumaan se toteuttamiseksi.

Jäin miettimään tekeekö tuo irtisanoutumisen ajankohta todella heidän teostaan törkeän, vai voidaanko samasta välinpitämättömyydestä ja ahneudesta syyttää kaikkia ulkomaille lähteneitä hoitajia? Vai saavatko he vähemmän lokaa niskaansa koska kuitenkin jatkavat työnsä harjoittamista irtisanoutumisten aikana, toisessa maassa ja paremmilla palkoilla?

No eihän nyt sairaanhoitajienkaan tarvitse työtä tehdä hyvä hyvyyttään. Oma asiahan se on, tekeekö töitä Suomessa ja muualla. 40% koulutetuista hoitsuista suuntaa ihan muille urille. Ei voida puhua itsekkyydestä, vaan omasta elämästä.

ei minusta itsekästä ollenkaan. Itsekin lähtisin paremman palkan perässä sinne, ja varmasti ajattelisin samalla tavalla. onko sitten autoasentajan vika, kun hän ei lukenut itseään hoitajaksi ja potilaita jää hoitamatta. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan. Siis jokaisella on oikeus valita mitä työtä tekee ja mitä tekee.

Juu ehkä kannattaa olla jo varasuunnitelma!

Vanhanen: Hoitajille ei lisärahaa
(16.10 14:09) Hoitoala ei saa ylimääräistä valtion rahaa. Tätä vakuuttivat sekä pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) että valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok.) tiedotustilaisuudessaan Helsingissä. Vanhasen mukaan kaikki neuvotteluihin osallistuneet järjestöt ovat tienneet rahavarat eikä muuta rahaa ole. Pääministeri painotti, että tästä on pidettävä kiinni kaikkien osapuolten kanssa. STT

Ottavatkohan tuttavasi huomioon, että norjassa myös elinkustannukset ovat kalliimpia, kuin suomessa?
Siellä saa isompaa palkkaa, mutta kulutkin on isompia. Lisäksi varmaan muutto on kallista ja samoin matkat, jos haluaa kotimaassa sukulaisia käydä tapaamassa... Taitaa miinukselle mennä isojen rahojen tienaaminen norjassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllähän ihmiset muutenkin vaihtavat ammattia ja työpaikkaa.Syytetäänkö kaikkia työpaikan vaihtajia pettureiksi?????

Ei tietenkään, kunhan kukaan ei sitten syytä työnantajia paskiaisiksi siitä ettei kaikille hoitajille olekaan välttämättä eroamisen jälkeen työpaikkaa tallella. Siinäkään kun ei rikota lakia millään tavalla, jos työnantajat niin päättävät ja ottavat mieluummin sitten ne hoitajat Filippiineiltä.

Mä olen sitä mieltä, että antakoon vaikka tuplapalkan korotukset kaikille sitä vaativille, paitsi niille kaikille hoitajille jotaka oikeasti ajattelevat potilaista että ''kuolkoon vaikka pois'', ne joutaisi linnaan. Tosin onhan noita sairaanhoitajia jo ollut jotka ovat oikein toteuttaneet ajatuksiaan, kuten esimerkiksi se sisarhentovalkoinen joka tappoi potilaita insuliinilla.

(16.10 14:09) Hoitoala ei saa ylimääräistä valtion rahaa. Tätä vakuuttivat sekä pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) että valtiovarainministeri Jyrki Katainen (kok.) tiedotustilaisuudessaan Helsingissä. Vanhasen mukaan kaikki neuvotteluihin osallistuneet järjestöt ovat tienneet rahavarat eikä muuta rahaa ole. Pääministeri painotti, että tästä on pidettävä kiinni kaikkien osapuolten kanssa. STT

Nuo kaksi valepukkia joutaisivat kanssa linnaan, toinen valehtelee ja toinen kuvittelee muuten vaan olevansa pukki.

Ottavatkohan tuttavasi huomioon, että norjassa myös elinkustannukset ovat kalliimpia, kuin suomessa?
Siellä saa isompaa palkkaa, mutta kulutkin on isompia. Lisäksi varmaan muutto on kallista ja samoin matkat, jos haluaa kotimaassa sukulaisia käydä tapaamassa... Taitaa miinukselle mennä isojen rahojen tienaaminen norjassa.

Norjassa tosiaan on elinkustannukset isommat kuin Suomessa, mutta sairaanhoitajalla on siellä tuplapalkka. Eikä elinkustannukset siellä kyllä niin paljon korkeampia ole, muistaakseni jotain 16-20% korkeammat. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Tosi asia on se että sitä rahaa ei ole oli sitten noi valepukkeja!

Nii-in, mutta eikö tästä pitäisi oppia jo vihdoinkin jotain?? Tää sama juttu toistuu vaaleista toiseen. Poliitikot lupaavat yksityishenkilöinä tai puolueina puolet maasta ja koko taivaan kansalaisille ja kansa uskoo ja uskoo ja sitten nillitetään että ''kuinka ne saattoi pettää lupaukset *niisk*'' Lakatkaa äänestämästä valehtelijoita niin ette pety!

Höh, ensimmäistä kertaa pitkään aikaan istuva hallitus on tosiaan ruvennut tekemään nasivaltaisten alojen palkkakuopille jotain, ja heti ollaan syyttämässä ties mistä. SDP ei oo saanut mitään aikaiseksi yli kymmeneen vuoteen!

Tämä esitetty vaatimus nyt vaan ei satu olemaan tästä maailmasta. Jos rahaaa ei ole niin sitä ei ole. Ei kai mitään asiaa kerralla kuntoon saada yhteiskunnassa, jossa kaikki pitää huolella jakaa ja suunnitella KAIKKIEN hyväksi. Eikä vaan Tehyläisten. Olisivat aloittaneet tämän sodan jo aikoja sitten, palkka on ollut työhön nähden alhainen kai jo vuosikymmenet, mutta johto on päästänyt asian aina läpi jo ekalla kierroksella neuvotteluissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:

Nuo kaksi valepukkia joutaisivat kanssa linnaan, toinen valehtelee ja toinen kuvittelee muuten vaan olevansa pukki.

Tosi asia on se että sitä rahaa ei ole oli sitten noi valepukkeja!

16.10.2007

Verohallinnon ennakkotietojen mukaan yhteisöveron kasvu olisi noin 20 prosenttia. Kasvun odotetaan jatkuvan myös ensi vuonna. Yhteisöveron kasvu jakautuu kuitenkin epätasaisesti.

Kuntien yhteisöverotulo nousee yhteensä lähes puoleentoista miljardiin euroon. Suurinta kasvu on ollut niissä kaupungeissa, joissa on esimerkiksi metalliteollisuutta.

Lisätietoja: www.vero.fi, www.yle.fi

16.10.2007

Verotulot ovat kasvaneet ennakoitua enemmän. Valtion menoarviota puolestaan pienennettiin 100 miljoonalla.

Hallitus on sopinut vuoden 2007 kolmannen ja neljännen lisätalousarvion sisällöstä.

Valtio lyhentää velkoja lisää lähes 1,5 miljardilla eurolla. Yhteensä valtio lyhentää velkaa tänä vuonna noin 2,7 miljardilla eurolla.

Verotulot ja muut tulot ovat olleet yli 1,3 miljardia euroa ennustettua suuremmat. Toisaalta valtion menoarviota on pienennetty 100 miljoonalla eurolla. Menot ovat vähentyneet etenkin sosiaali- ja terveystoimessa työttömyyden alennuttua.

Turha on yhdenkään sairaanhoitajan joka itsensä on irtisanonut tulla puhumaan kutsumustyöstä!!
Älytöntä ahneutta sanon minä.
Ja olen seurannut sairaanhoitajien työtä sen verran aitiopaikalta että voin sanoa että moni muu työ suomessa on aivan yhtä vastuullista ja huonosti palkattua.

Jonkun on vaan nämä hommat tehtävä, ei kaikki voi olla lääkäreitä ja pomoja. Aina ihmisillä on erilaiset palkat ollut. Jos tahtoo ylisuuren palkan on oltava valmis kuluttamaan siellä koulussa aikaa vielä hiukan enemmän mitä sairaanhoitajat.

He tekevät arvokasta työtä, mutta eivät ole todellakaan mitään yli-ihmisiä nämä meidän hoitohenkilökunta.

Turha on yhdenkään sairaanhoitajan joka itsensä on irtisanonut tulla puhumaan kutsumustyöstä!!
Ja olen seurannut sairaanhoitajien työtä sen verran aitiopaikalta että voin sanoa että moni muu työ suomessa on aivan yhtä vastuullista ja huonosti palkattua.

Jonkun on vaan nämä hommat tehtävä, ei kaikki voi olla lääkäreitä ja pomoja. Aina ihmisillä on erilaiset palkat ollut. Jos tahtoo ylisuuren palkan on oltava valmis kuluttamaan siellä koulussa aikaa vielä hiukan enemmän mitä sairaanhoitajat.

He tekevät arvokasta työtä, mutta eivät ole todellakaan mitään yli-ihmisiä nämä meidän hoitohenkilökunta.

Kerro minullekin mitä sh tekee?

.

Minä lähdin jo aiemmin työn perässä ulkomaille enkä ole ratkaisuani katunut. Kutsumustyöksi en tätä miellä, sillä en ole valmis tekemään työtäni ilman palkkaa tai suhteettoman huonolla palkalla, mikäli kutsumustyö sitä edellyttää. Työstäni nautin kuitenkin suuresti ja rakastran ihmisten kanssa työskentelyä. Nyt koen pystyväni toteuttamaan tätä huomattavasti paremmin kun meillä on henkilöstömäärät noin kaksinkertaiset Suomeen verrattuna ja palkka huomattavasti perempi. Jopa niin paljon että elintaso säilyy vajaalla työajalla selvästi korkeampana mitä Suomessa, minulla jää aikaa perheelle ja itselle ja pystyn menemään öihin virkeänä ja levänneenä. Koen antavani nyt potilailleni huomattavasti enemmän mitä pystyisin Suomessa. Jos tämä tekee minusta ahneen, tunteettoman ja kylmän niin mikäs siinä.

Täytyy myöntää että jos en aikani olisi uskaltautunut lähtemään niin varmasti viimeistään tämän hetken tilanne olisi toiminut rohkaisimena. Suosittelen kaikille jotka pitävät ulkomaille lähtöä mahdollisena!

mä en ymmärrä sitä miksi lähtee tollaselle alalle jossa joka kerta on lakko ja miksi sit valittaa?siivoojilla, poliiseilla ja vartijoilla on myös paska palkka nii silti ne tekee duunia

En ole ainakaan ikinä sanonut, et olisin sh kutsumuksesta!! Työtä se on siinä kuin mikä muukin. Eiköhän jokainen käy töissä sen takia et saa pidettyä perheen leivässä ja laksut maksettua!!! Älytöntä puhetta!!!!

Turun Sanomissa taannoin kertoi yksi Norjasta takaisin tullut ettei todellakaan mene miinuksille vaikka kulut ovatkin isommat.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Turun Sanomissa taannoin kertoi yksi Norjasta takaisin tullut ettei todellakaan mene miinuksille vaikka kulut ovatkin isommat.

Tuota samaa (elintaso hotajilla Norjassa huomattavasti parempi) olen kuullut paitsi tutuilta hoitajilta, myös eri tiedotusvälineistä.

Joopa joo...´suhteessa todennäköisemmin jää käteen enemmän kuin täällä. Hoitajia enemmän osastoilla jne. On myös ennenkaikkea upea elämänkokemus.

Kävi palkkojen kanssa niin tai näin, jos kaikki on jo valmiina, kannattaa lähteä.

Itse kuulun Tehyyn ja mulla paljon sisäpiirin tietoa irtisanoutuneista houtajista. He ovat iso osa sellaista porukkaa jotka ovat jo kauan harkinneet alan tai työpaikan vaihtoa epäasiallisen palkan takia.

Itse tunnen kanssa ulkomaille lähteneen hoitajan ja todellakin kannattaa. Hän saa esim. valita ihan millaiset työvuorot haluaa sen muhkean palkan lisäksi. Elin kustannukset tietysti korkeammat mutta todellakin kuulemma kannnattaa.

Yhteistyössä