Erektiohäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emma_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emma_

Vieras
Olen kolmekymppinen nainen, aviossa kolmekymppisen miehen kanssa. Ihan alkuun haluan sanoa, että olen sporttinen, hoikka, itsestäni huoltapitävä työssäkäyvä nainen. Halusin sanoa sen vain siksi, ettette ala syytellä minua lössähtänneksi jne, tämä ongelma ei johdu siitä. Voi tietty olla että mieheni ei vain enää syty minusta, mutta yritän ainakin parhaani...

Nojoo, luulen että syy on siinä, että miehellä on työstressiä ja hän on aika herkkä ollut aina. Yleensä hänellä erektio alkaa mutta sitten se löystyy. Hän varmaankin jännittää onnistuuko erektio ja pelkää että se löystyy ja sitten se tietenkin löystyy.

Haluaisin saada seksielämämme kuntoon. Miten voin auttaa miestäni? Tämä on melkoisella varmuudella psyykkistä, tuskin miehessä mitään fyysistä vikaa on. Luulen, että syyt on noissa aiemmin mainitsemissani asioissa, mutta tietenkin mietin välilä myös että minussa on vikaa. Jos olisin kauniimpi, kiihottavampi, parempi sängyssä tai jotain, saisin varmaankin seksiä häneltä. Ymmärrän, että nämä ovat tyhmiä ajatuksia. Yritän olla ymmärtäväinen ja kärsivällinen, mutta kyllähän tämä tilanne minuunkin sattuu :( Enkä voi edes puhua omista tuntemuksistani miehelle, koska sehän vaan lisäisi hänen paineitaan ja pahentaisi kierrettä. Yritän vain olla positiivinen, rakentava ja hokea että ei se haittaa, kyllä se siitä.

Mitä muuta voisin tehdä?

Se on kolmikymppiselle miehelle kova paikka, jos erektio lerpahtaa. Nyt hän on joutunut negatiiviseen kierteeseen eli juuri niin kuin itse arvelet. Hän jännittää ja pelkää seuraavaa suoritustaan niin, että varmasti epäonnistuu. Hänet pitäisi saada positiiviseen kierteeseen. Yksikin onnistuminen lisää seuraavan onnistumisen mahdollisuutta.

Ensin hiukan taukoa seksissä, miehen stressin vähentäminen, hiukan lomaa eli vaikkapa hotelliyö vieraassa kaupungissa, sinulla viettelevä pukeutuminen jne. jne.

Se on kolmikymppiselle miehelle kova paikka, jos erektio lerpahtaa. Nyt hän on joutunut negatiiviseen kierteeseen eli juuri niin kuin itse arvelet. Hän jännittää ja pelkää seuraavaa suoritustaan niin, että varmasti epäonnistuu. Hänet pitäisi saada positiiviseen kierteeseen. Yksikin onnistuminen lisää seuraavan onnistumisen mahdollisuutta.

Ensin hiukan taukoa seksissä, miehen stressin vähentäminen, hiukan lomaa eli vaikkapa hotelliyö vieraassa kaupungissa, sinulla viettelevä pukeutuminen jne. jne.

Viimeisen eli viettelevään pukeutumiseen en kehota. Ei muutenkaan mitään vihjailevaa, vaan läheisyyttä, lämpöä ja mukavaa yhdessäoloa ilman paineita. Hotelliyökin on liian vihjailevaa ja luo paineita, ei suinkaan helpota.

Jos mahdollista, metsästä ja luonnosta löytyy usein se kaikken paras psykologi. Yhdessä patikoiden, eväitä syöden, lintuja kuunnellen, kevään tai kesän tuloa ihmetellen mieli tasaantuu ihan huomaamatta ja kotiin kävelee hyväntuulinen ja rento ihminen.

Luonto on ollut meidän parisuhteemme hoitaja, hyvä onkin. Pitkään suhteeseen on ehtinyt monenmoista huolta, ongelmaa ja syvää suruakin, mutta kaikesta on selvitty reseptillä, jossa lähdetään retkelle, pitemmälle tai vain käymäseltään. Kun kumppani kulkee vierellä metsäpolkua, ei parempaa olekaan. Siinä tulee läheisyyden tunne, juteltua kaikenlaiset asiat ja joskus kyynelten valuessa. Luontoon mahtuu.

Viimeksi muokattu:
Olen kolmekymppinen nainen, aviossa kolmekymppisen miehen kanssa. Ihan alkuun haluan sanoa, että olen sporttinen, hoikka, itsestäni huoltapitävä työssäkäyvä nainen. Halusin sanoa sen vain siksi, ettette ala syytellä minua lössähtänneksi jne, tämä ongelma ei johdu siitä. Voi tietty olla että mieheni ei vain enää syty minusta, mutta yritän ainakin parhaani...

Nojoo, luulen että syy on siinä, että miehellä on työstressiä ja hän on aika herkkä ollut aina. Yleensä hänellä erektio alkaa mutta sitten se löystyy. Hän varmaankin jännittää onnistuuko erektio ja pelkää että se löystyy ja sitten se tietenkin löystyy.

Haluaisin saada seksielämämme kuntoon. Miten voin auttaa miestäni? Tämä on melkoisella varmuudella psyykkistä, tuskin miehessä mitään fyysistä vikaa on. Luulen, että syyt on noissa aiemmin mainitsemissani asioissa, mutta tietenkin mietin välilä myös että minussa on vikaa. Jos olisin kauniimpi, kiihottavampi, parempi sängyssä tai jotain, saisin varmaankin seksiä häneltä. Ymmärrän, että nämä ovat tyhmiä ajatuksia. Yritän olla ymmärtäväinen ja kärsivällinen, mutta kyllähän tämä tilanne minuunkin sattuu :( Enkä voi edes puhua omista tuntemuksistani miehelle, koska sehän vaan lisäisi hänen paineitaan ja pahentaisi kierrettä. Yritän vain olla positiivinen, rakentava ja hokea että ei se haittaa, kyllä se siitä.

Mitä muuta voisin tehdä?

Kehottaisin ukkoasi hakemaan lekurilta apua vaivaan ja tutkituttamaan itsensä muutenkin, ettei löydy jotain alkavaa sairautta tms. Pillereillä jännitys kyllä laukeaa ja homma onnistuu varmasti, mutta siitähuolimatta, ehkä siellä taustalla sittenkin on joku fyysinen tekijä. Niin kuitenkin taitaa olla useammin kuin luullaankaan.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väenö;10849469:
Naeja jyysteä, soattaaha sitä välillä kynttilän valossa liotella vaekka korppuo samassa teekupissa...mukavataha se on semmonenki.

En kehota ,Väenön, ehotusta nuodattamaan. Siinä on selvä asiayhteys.! Korppu on ensin jäykkä, mutta pehmijää nopesti...

Kehottaisin ukkoasi hakemaan lekurilta apua vaivaan ja tutkituttamaan itsensä muutenkin, ettei löydy jotain alkavaa sairautta tms. Pillereillä jännitys kyllä laukeaa ja homma onnistuu varmasti, mutta siitähuolimatta, ehkä siellä taustalla sittenkin on joku fyysinen tekijä. Niin kuitenkin taitaa olla useammin kuin luullaankaan.

Tuo on valitettavan totta. Me nykyajan istuma/ajattelutyötä tekevät pullamössömiehet alamme rapistua fyysisesti nuorena ja monilla nelikymppisillä alkaa olla runsaastikin pikku kremppaa. Tupakoiko miehesi tai käyttääkö runsaasti alkoholia? Masennusta tai orastava diabetes? Myös jotkut lääkkeet aiheuttavat potenssiongelmia. Syy voi olla joko fysiologinen tai psyuykkinen mutta lääkärissähän se selviää.

Viimeksi muokattu:
Mitä muuta voisin tehdä?
Tuo lääkärilläkäynti olisi tietysti paikallaan.

Mutta mitä te itse voisitte sitten tehdä.
No aluksi ainakin voisitte kokeilla leikittelyä sillä pehmoisella.
Sen hyväksyminen ja ihastelu tuntuu miehestä varmasti hyvälle.
Tuon hyväksynnän kautta tilanne voi hyvinkin korjaantua.

Käskemällä se kalu ei varmasti nouse pystyyn.
Kyllä siihen tarvitaan naiskauneutta, hellää kosketusta, kaunista puhetta ja hauskaa yhdessäoloa.

Tarkennus, kun tuon naiskauneus sanan voi tulkita monella tavalla.
Nainen on aina kaunis, ja rakkain kaikkein kaunein.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä