Ergo, miten lapsi selkäpuolle?

  • Viestiketjun aloittaja Maki
  • Ensimmäinen viesti
Maki
Olen miettinyt tuon Ergo kantorepun hankintaa. Lähinnä nyt vielä epäilyttää se, että saanko lapsen yksin laitettua sinne selkäpuolelle? Poika nyt reilut 6 kk:taa. Eli kertokaahan saako lapsen helposti sinne reppuun yksin ja että miten? Kiitos! Entäs siihen Patapum ( vai mikä se toinen kantoreppu nyt onkaan nimeltään..) saako siihen laitettua vauvan yksin seläkpuolelle?
 
Missu
mä en saa yksin ergoon, poika 6kk. tai ehkä saisin mutta haluan myös nähdä lapsen tarvittaessa, joten selkään ei onnistu tästäkään syystä. Hyvin menee edessä ja vähän vanhempana selkään, kunhan jo itsekin osaa auttaa itseään sinne.
 
Wilma
Meillä yksivuotias matkaa selässä Patapumissa, mutta en kyllä saa häntä yksin selkään. Myyjä opasti käytössä ja vinkkasi, että selkään laittaminen onnistuu yksin kun nassikka osaa ottaa itse kaulasta kiinni. Eli en ainakaan minä saa. Me ollaan kyllä aika tappeja molemmat, poika ja minä.
 
Laura
Mulla poika 7 kk tykkää ainakin vielä olla masun puolella. Selkään oon vaan kerran kokeillut, ja alkoi huutamaan :/ Tosin oli väsynyt ja muutenkin kireällä tuulella silloin... Pitänee pian kokeilla uudelleen. Mut masun puolella tosiaan tykkää hirmuisesti matkustaa :) kaupassa käydään usein ja muuten vaan ulkoilemassa Ergon kanssa. Kaupungilla myös tosi kätsä jos vauva väsyy vaunuissa makaamiseen/istumiseen ja haluaa lähelle.

Mulle myyjä neuvoi silloin muuten kaupassa sellaisen "hivutustekniikan" jolla ainakin silloin kerran sain vauvan yksin selkään. Vauva ensin mahan puolelle, josta pikkuhiljaa hivuttaen lonkkien kautta selän puolelle. Ja tää on hyvä tehdä sängyn päällä jos sattuu muksahtamaan :)
 
lonkalle
suosittelen myös vauvaa sivulle lonkalle ergossa. mulla toimii hyvin, ei ole näköesteenä ja kädet silti vapaana, toisella tuen selästä, koska ergon tulee lonkalla aika alas ja mun 6kk ei istu kovin tukevasti siinä.
 
Tärppästikkeli
6kk voi tosiaan kantaa hyvin edessä, jolloin näkee et ei ole pipo silmillä tms "hätää". Patapum on ihan samanlainen periaatteeltaan kuin Ergo.

Meillä on ollut Ergo siitä asti kun poika oli 9kk. Alussa laitoin selkään juuri lonkan kautta hivuttaen, eli istuin itse sohvalla tms. ja laitoin noin kuten Laura neuvoi. Sen ikäinen ei vielä auta itse yhtään, joten jonkun verran harjoittelua se vaati.. Kieltämättä miehen tms. avulla on helpompaa, mutta kyllä se yksinkin onnistuu.

Nyt poika on 1v 5kk ja kiepsautan hänet seisaaltaan lonkan kautta selkäpuolelle, vedän reppuosan jalkojen välistä ja remmit omille olkapäille. Meidän poika ei osaa pitää kaulasta kiinni, mutta muuten jännittää itseään mikä on avuksi.
 
; )
Meillä on ollut ergo käytössä siitä kun lapsi oli 6kk. Selkäpuolelle laitan lapsen siten että ensin laitan ergon sohvan selkänojaa vasten, levitä olkahihnat reilusti sivuille ja samalla laitan ne pitkiksi säädöissään. Sitten tyttö ergon päälle, istun itse tytön eteen, laitan vyötärönauhan kiinni, olkahihnat paikoilleen ja kiristän kaikki hihnat. Sitten ylös sohvalta. Hieman on työlästä yksin, mutta onnistuu.

Vauva on 10 kk ja viihtyy kyllä vielä paremmin etupuolella.
 
Ap
Miten vanha ergo eroaa uudesta? Olen käsittänyt, että ainut ero olisi se ettei vanhassa saa kannettua lonkolla. Onko muita eroja? Ajattelin, et jos ostaisin repun käytettynä, niin noita uusia ei vielä kauheesti ole ollut missään myytävänä, vai kannattaako panostaa tohon uuteen reppuun?
 

Yhteistyössä