Ergo vai Patapum?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HMML
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HMML

Vieras
Harkitsen kunnon kantorepun ostamista meidän pojalle (liinaa kun en ole kertakaikkiaan oppinut käyttämään). Onko kellään tietoa, mitä eroa on Ergo- ja Patapum-repuilla, vai onko mitään muuta kuin hinta (pikaisen vertailun perusteella Patapum näyttää olevan kymmeniä euroja halvempi)? Ainakin netin kuvien perusteella en huomaa mitään eroa noissa, näyttävät ihan samanlaisilta. Kumpaa suosittelette, tai onko kokemuksia joistain muista merkeistä?
Poika on nyt 3 kk ja meillä on Babybjörnin reppu, josta saan tosi nopeasti kipeät hartiat ja eihän siinä noin pientä saa vielä kauaa kuljetellakaan. Ajattelin ostaa vähän laadukkaamman repun sitten kun tuota vekaraa saapi siinä alkaa pitämään (ilmeisesti 4-5 kk iässä?).
Osaako joku vielä neuvoa, mistä Helsingissä voi ostaa noita reppuja, vai kantsiiko tilata netistä?
Kiitos vinkeistä! :)

Meillä on patapum, johon päädyin juuri alhaisemman hinnan vuoksi. Ihan vauvaa en siinä ole kantanut; ostin repun kun lapsi oli vajaan vuoden vanha ja liina kävi liian joustavaksi.
Hyvin olen jaksanut lasta patapumissa kantaa. Säätöihin kannattaa panostaa eli sen kyllä huomaa jos jostain tuntuu pahalta niin säädöt ovat pielessä.

Ergosta olen kokeillut jotain luksusmallia ja se oli kyllä paljon pehmeämpi yms. mutta tavallinen ergo on kuulemma melko samanlainen kuin patapum.

Repun ostin netistä enkä muista ostospaikoista tiedä.

Moi
en tiennytkaan, etta Ergosta olisi joku Luxus-malli :-), ainakaan firman nettisivuilta ei sellaista loydy, tosin luin niita puolivuotta sitten.

Ergoa myy Hgissa Bebes-mammavaateliike, sijaitsee Kampin ostoskeskuksessa, oliskos 3.kerros, anyway, paikan paalla selviaa. He neuvovat mielellaan repun kayton ja repun mukana tulee DVD, missa neuvotaan repun kayttoa.

Suurin ero Ergossa ja Patapumissa ton hinnan lisäks taitaa olla se et Ergolla voi kantaa myös lonkalla. Ja toi Ergon luksus-malli taitaa tarkottaa sitä oisko ollu luomupuuvillaa mikä on jonku verran pehmeempi ku se tavallisella kankaalla oleva. Myös Villiankka, Espoossa, myy Ergoa. Toki netistä pystyy tilaamaan mut kannattaa kokeilla ensin et tykkääkö ettei sit jää turhaan kaappin pyörimään. Muistelisin et ainakin tuolt villiankasta ois pystyny vuokraa Ergon ja oisko ollu viel jopa niin et jos ostaa niin se vuokran hinta vähennetään ostohinnasta... en oo ihan varma.

Mutta Ergossa voi kantaa lonkallakin, niinkuin joku jo mainitsikin. Ergon ominaisuuksilla, mutta halvemmalla saa Yamon. Siinä on monipuolisemmat säädöt kuin Ergossa. Ja kantaa voi edessä, selässä ja lonkalla. Vauvan siihen saa laittaa siinä 3kk iästä alkaen, kun osaa päätä kannatella hyvin.
Itse tilasin täältä www.wilmis.com

tarkoitin juuri tuota luomupuuvillaista. Kirjoitin vähän kiireellä aikaisemmin ja oli tarkoitus laittaa tuo luksusmalli-sana lainausmerkkeihin. : )

Niin ja tosiaan uusimmalla ergolla saa kannettua lonkallakin.
Henkilökohtaisesti minusta vanha malli tuntuu yksinkertaisuudessaan näppärämmältä; noin ulkonäön puolesta.

En tiedä sen paremmin noiden eroja kun olen vasta tutustumassa, että millaisen kakkosella hankin, mutta se mitä itse huomasin oli, että ergoon saa erillisen vauvaa varten olevan kantotuen tms. Eli siinä voi siis kantaa jo ihan vastasyntyneestä asti. Noissa muissa ei mielestäni kyseseistä lisävarustetta ole, en ainakaan ole nähnyt asiaa selvittäessäni.
Liina nyt tietty menee vastasyntyneenkin kanssa sen hetken mitä tarvii, mutta liinaa en itse ole käyttänyt kuin muutaman hassun kerran, joten tuskin käytän nytkään..

Siis tuosta Yamo-vinkistä! =)

Reppu vaikutti tosi hyvältä, ainoona miinuksena, että ne tuntuvat olevan koko Suomesta loppu! Laitoinkin jo Raparperiin kyselyä, että voiskos sen varata ja maksaa ennakkoon ja toimittaisivat sitten kun tulevat.

Olisi lomareissu tiedossa ja repulle olisi tarvetta. Tähän asti olin tietoinen ainoastaan Ergoista ja alkuun meinasin sen tilatakin, mutta eiköhän toi Yamo hakkaa sen kuusnolla, ainakin kuoseissa! :D

Katotaan saanko repun...

Yhteistyössä