Erikoinen lääkärissä käynti, täysin hyödytön. ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulda huoleton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hulda huoleton

Vieras
Kävin eilen iltapäivystyksessä puutumisoireiden vuoksi(kestivät monta tuntia) Lääkäri oli sitä mieltä että ehdottomasta verenkuva yms tutkimuksia ja jos toistuvat niin sit viimeistään eteenpäin. Siis mulla on myös nielemisvaikeus.käsi varata kiireellisenä ajan omalle lääkärille

No menin tänä aamuna omalle terveysasemalle, kun aamulla varasin ajan . Lääkäri oli ulkomaalainen hoono soomi, hän olikin sitä mieltä että ei mitään tutkimuksia, ja valitti sitä että hän ei jaksa hommaansa kun ei voi seuraa kotona ja tullan tälläsen asian takia heti lääkäriin. Että hän haluaa kyllä muihin töihin. Sit kysyi multa yrmeänä että Ootko masentunut tai ahdistunut, johon minä että no en. .Lääkäri sitte alkoi naputtelee tietokoneelle jotakin, hetken päästä kysyin että oliko tässä nyt sitten kaikki(kun en tiennyt että oletettiinko minun lähtevän vai mitä) lisäksi kysyin että jos mulla ei kerran ole mitään niin mitä sä sinen koneelle kirjoitat. Vastaus joo ei ole mitään.

*Niin siis minähän varasin tuon ajan koska iltapäivystyksen lääkäri käski näin toimia(meillä kun on kaikennäköistä neurologista sairautta suvussa,lisäksi löytyy mm.autoimmuunisairauksia, sydän ja verisuonitauteja. Yks lapsi joka kuoli alle 2v hänellä oli veritulppia. aivokasvaimia, siis setäni oli 40kun ekan kerran päästä leikeltiin kasvainta), Niin ja nää mun oireet, iltanen lääkäri siis oli sitä mieltä että täytyy tutkia.

Aamunen sitä mieltä että oon vaan pöpi.

olisi kannattanut marssia heti takas siihen ilmoittautumiseen ja vaatia toinen lääkäri ja samantien tehdä valitus tuosta ensimmäisestä.
Nytkö lähdit vain tyytyväisenä kotiin, vaikka selkeästi lääkäri ei tehnyt työtään?

olisi kannattanut marssia heti takas siihen ilmoittautumiseen ja vaatia toinen lääkäri ja samantien tehdä valitus tuosta ensimmäisestä.
Nytkö lähdit vain tyytyväisenä kotiin, vaikka selkeästi lääkäri ei tehnyt työtään?

No mulla ei ollut koko päivää aikaa olla terveysasemalla. Enkä usko että vastaanotto hoitaja olis asialle mitään voinut, eikä he varmaankaan ota virallisia valituksia vastaan.

Ajattelin että olen yhteydessä ylilääkäriin, Teen muistutuksen ja mahd, kantelun.

Mutta kiitos huolenpidosta, Minä vaan jätin noi pois kun pidin nyt oleellisempana purnata lääkärin käytöstä(kuin että olisin avautunut omasta toiminnastani, mutta nyt sekin on tehty :) )

Menin lääkäriin kun käsi oli ollut pitkään kosketusarka ja puristusvoima kateissa. Vastassa oli ulkomaalainen lääkäri jonka ainoa huoli oli se, että imetänkö vielä ja onko lisää lapsia tulossa. Kättä ei vaivautunut tutkimaan vaan käski syödä buranaa.

Miehellä sattui muutama vuosi sitten työtapaturma ja meni pää verta vuotaen lääkäriin. Pään ja niskan alueelle oli pudonnut betonielementti. Ulkomaalainen lääkäri oli hokenut koko ajan miehelle, että "sinä olla kännissä, sinä olla kännissä". Hoitaja oli sitten puhdistanut pään ja tarkistanut tarvitseeko tikata. Mies tuli toimintakyvyttömänä ja sekavana kotiin.

Nykyään sitten käymme yksityisellä jossa voimme itse valita lääkärin.

No mulla ei ollut koko päivää aikaa olla terveysasemalla. Enkä usko että vastaanotto hoitaja olis asialle mitään voinut, eikä he varmaankaan ota virallisia valituksia vastaan.

Ajattelin että olen yhteydessä ylilääkäriin, Teen muistutuksen ja mahd, kantelun.

Mutta kiitos huolenpidosta, Minä vaan jätin noi pois kun pidin nyt oleellisempana purnata lääkärin käytöstä(kuin että olisin avautunut omasta toiminnastani, mutta nyt sekin on tehty :) )

teet muistutuksen? :D Ei ole valitettavasti sinun päätettävissäsi saako se lääkäri huomautusta vai ei, sen päätöksen tekee ihan joku muu kuin asiakas itse...

[QUOTE="vieras";27690335]teet muistutuksen? :D Ei ole valitettavasti sinun päätettävissäsi saako se lääkäri huomautusta vai ei, sen päätöksen tekee ihan joku muu kuin asiakas itse...[/QUOTE]

Kuule kyllä se on potilas joka tekee muistutuksen... apua voi pyytää potilasasiamieheltä, jä tähän on oikeus saada kirjallinenv astaus tietyn ajan kuluessa!

Muistutuksen tekeminen
Hoitoonsa tai siihen liittyvään kohteluunsa tyytymätön potilas tai hänen omaisensa voi tehdä asiasta kirjallisen muistutuksen hoitopaikkansa terveydenhuollosta vastaavalle johtajalle. Ennen muistutuksen tekemistä kannattaa kuitenkin yrittää selvittää asia potilasta hoitaneiden henkilöiden kanssa. Usein asiat ratkeavat keskustelun avulla, eikä muita toimenpiteitä tarvita.

Muistutuksen voi tehdä vapaamuotoisesti tai toimintayksikön muistutuslomakkeella. Muistutuksen tekeminen on potilaan tai hänen omaisensa lakisääteinen oikeus, ja terveydenhuollosta vastaavan johtajan on vastattava siihen kirjallisesti kohtuullisessa ajassa, yleensä noin kuukaudessa.

Ihan valviran sivuilta löytyy. Että valitettavasti olen oikeassa :D

[QUOTE="vieras";27690161]Mikä paikka sulla puutui? Tuskin mitään vakavaa kun nytkin vielä kirjoittelet. Kokeile avuksi tunnin kevyt venyttelytuokio, helpottanee puutumiin..[/QUOTE]

hei mulla oli sitä puutuneisuutta yhteensä 6TUNTIA! ei paljon venyttelyt auttanut. luuleks sä että mä meen lääkäriin jos käsi puutuu hetkeksi? en todellakaan.

No puutuneisuutta on a. kurkussa(myös nielemisvaikeus). b. Vasemman käden pikkurillissä/nimettömässä c. oikea koko kämmen alkaen kämmenselästä. jalkapohjat puutuu. Ei nyt ihan normaalia puutumista. Toki eilen oli vaan noi käsi jutut mutta on se aika huolestuttavaa jos puutuneisuus kestää tunteja.

Ja iltapäivystyksessähän multa kyseltiin pääkuvista että onko otettu tai selkäydinnäytettä yms. ja lääkäri oli sitä mieltä että voi johtua kilpirauhasen toimintahäiriöstä tai voi olla jotain verenkiertohäiriöö... Mutta lisäsi toki että ei yleensä minun ikäisellä ole sellaisia,mutta koskaan ei voi tietää.

Yhteistyössä