Erikoisesti alkaneet menkat ja vauvayritys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitti kommenteista!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitti kommenteista!

Vieras
Meillä ensimmäinen yrityskierto takana, oviksen aikaan seksiä. Mulla alkoi tänään kuukautiset, just oikeaan kierron aikaan. Mutta mulla ei ollut minkäänlaisia ennakkutuntemuksia ennen kuin verta tänä aamuna tuli. Yleensä koko edeltävän viikonlopun jomottaa vatsaa ja etenkin selkää, on ihan masisolo jne. Nyt katsoin kalenterista että menkkojen pitäisi kohta alkaa mutta mietin ettei varmasti ala (muutenkin mulla jäänyt joskus vuoto pois). Mistähän tämmöinen johtuu?
Rinnoissa välillä tuntuu pieni kuumotus tai nipsaisu, tätä olen huomannu ihan pienesti pari viikkoa silloin tällöin. Ei muita oireita mitään.
Varmaan ihan kaukaa haettu, että olisinkin raskaana..? Silloinkin voi kai tulla valemenkat, vaan olisko normaalin menkan määräiset? Ehkä tää vaan jostain muusta syystä nyt näin, ettei ollut oireita? Nyt alavatsassa vähän turvottaa kuten menkka-aikaan yleensä, selkä ei edelleenkään kipeä.

nuo valemenkat. Kyllä se yleensä on niin, että kun menkat alkaa ei ole raskaana. Itselläni raskautuessani ainakin on jääneet menkat tulematta, mitään vuotoja ei ole ollut.

kun aloin kolmatta odottaa niin mulla alkoi menkat ihan normaalisti ja kesti noin puolitoista päivää. sitten ne loppui kuin seinään. oli ihan normaalit kivutkin ennen menkkoja ja ajattelin etten mä raskaana ole kun olo oli ihan kuten ennenkin. mutta kun ne loppui ihan tosta noin vain ja mä odottelin niitä pari päivää eikä mitään kuulunut niin tein testin ja kaksi viivahan sieltä tuli =)
kahdesta ekasta mulla on jääneet menkat vallan tulematta, tiedä sitten mikä tuohon kolmanteen vaikutti...

Niin kai nämä on vaan normaalit kuukautiset, olisi outoa odottaa olevansa raskaana kun menkat alkoivat ajallaan. Vaan kummallista, kun vieläkään ei ole tavanomaisia selkä- ja vatsakipuja vaikka tämän päivän vuotanut (saatika että viikonloppuna olisi ollut yhtään mitään tuntemuksia)! Ainoastaan nippaa rinnoista silloin tällöin ihan pikkasen, sitä taas en niinkään muista olevan yleensä menkkakipuina.

Onko tällaisessa tilanteessa mahdollista, että ovulaatio on jäänyt kokonaan väliin, eli siksi sieltä ei ole mitään kunnolla "vuodettavaa". Menkat kuitenkin alkoivat ajallaan kehon rytmin vuoksi..?

En sitten tiedä.

Voi ei, viittaat ovulaatiohäiriöihin.. Miten voin varmaksi selvittää, ovuloinko minä? Onko ne testit varmoja, vai osoittaako vaan milloin _pitäisi_ ovuloida?
Nimittäin mulla on tänä talvena-keväänä jäänyt kaksi kertaa menkat kokonaan tulematta ja olen miettinyt onko jotain ovulaatiohäiriöitä. Gynekologi katsoi, että ultrassa kaikki näyttää normaalilta ja papereihin kirjasi tuolloin että kierron 20.pvä - se oli juuri toinen niistä kuukausista, jolloin menkat jäivät sitten kokonaan välistä. Viime kuussa oli siis näin, nyt nämä alkoivat yhtäkkisellä vuodolla ilman mitään normaaleja kipuja. Vuoto jatkuu tänään ihan normaalirunsaana.

Itsellä kehoituksena ootella hetki.. testaat vaikka vuodon jälkeen että oletko raskaana, jos vielä siltä tuntuu.
Itselläni saattoi pillereiden aikaankin olla kertoja ettei menkat tulekaan silloin kuin pitäisi, vaan saattoivat tulla "ihan millon vaan". Siihen oma lääkärini totesi vaan venäläisittäin, että "sulla on vaan hormonit sekasi" *heh*
Kun me heitimme ehkäisyn pois, raskaaksi tulin tokasta kierrosta,keskenmeno rv 7+3 ja keskenmenon jälkeen oli yhdet normaalit menkat (niinkuin kuuluukin olla) ja sitten tulin taasen raskaaksi ja nyt rv 30+2
Itsellä ei ole esiintynyt vuotoja lainkaan koko raskauden aikana.

Yhteistyössä