erilaisessa tilanteessa

  • Viestiketjun aloittaja Intoa täynnä
  • Ensimmäinen viesti
Intoa täynnä
Minua kiinnostaisi kuulla sellaisten juttuja, joilla yritys ei vielä ole alkanut jostakin syystä, mutta vauva olisi lähitulevaisuudessa toiveissa.
Itselläni sellainen tarina, että olen juuri saanut koeaikani päätökseen uudessa työssä ja vauvahaaveet ovat kovat. Tosin en tohtisi heti jäädä äitiyslomalle jos sattuisi tärppäämään, mutta näitä juttuja lukiessani tuntuu siltä, että aika monella siihen tärppiin menee aika paljon aikaa.
Kuinka olette vauvakuumeenne kanssa pärjäilleet?
Ja kiitos ei sellaisia vastauksia, että ei sitä lasten tekemistä kannata odottaa jos sitten vaikka ei ole tullakseen ja sitten saan harmitella. Riskit tiedossa ja tämä on ollut tietoinen valinta ja mitä se sitten tuo tullessaan niin se kestettäköön.
 
Laila
Minäkin ole lykännyt vauvojen hankintaa kuumeesta huolimatta työpaikkaa odotellessa (sain keväällä päättötyön valmiiksi). No, tänään kävin kirjoittamassa työsopimuksen, joten olen valmis lapsentekoon=) Ei välttämättä tärppää heti, mutta saan ainakin täyden äitiyskorvauksen, jos sattuu tärppäämaan tämän tai ensi vuoden aikana. Ja minulla on PCO, joten olen tietoinen, että yrittämiseen voi mennä pitempikin aika. Vauvan hoito on ihan tarpeeksi raskasta, joten en kaipaa siihen vielä rahahuoliakin päälle.
 
Laila
Vinkiksi voisin vielä lisätä, että jos kuitenkin suunnittelette vauvaa lähitulevaisuudessa, pillerit kannattaa jättää jo nyt pois ja käyttää ei-hormonaalista ehkäisyä. Näin kehosi normaali hormonikierto pääsee luonnontilaan. Ja raskautuminen todennäköisempää kuin suoriltaa pillerien jälkeen.
 
niinpä
Ei tasan mihinkään! Mä tiiän useemman tapauksen, joissa on tultu raskaaksi HETI ekalla kerralla pillereiden lopettamisen jälkeen. Yksi näistä vielä sattui olemaan hyvä ystäväni, joka sitten valitteli, kun tuli niin nopsaan raskakaaksi, meinas häät mennä ""pilalle"", kun olikin jo neljännellä kuulla raskaana! Mua raivostutti kyllä tuo kommentti suunnattomasti, meillä kun on yritystä takan jo reilu vuosi, ilman tulosta, mutta se onkin jo sitten ihan eri juttu....
 
Laura
Kyllä tuo pitää paikkansa, että usein elimistöllä kestää hieman aikaa pillereiden jälkeen palautua normaaliin tahtiin. Tietenkin on tapauksia joissa tullaan raskaaksi heti pillereiden jälkeen, tietenkin on tapauksia joissa ei tulla ikinä jne. Minusta ihan järkevä vinkki siirtyä pois pillereistä jo nyt, jos on varma raskauden yrityksen aloittamisesta jonkin ajan kuluttua.
 
Annette
Moi!

Itsellä myös sama tilanne, uusi vakituinen työ alkaa syyskuussa, joten vielä haaveillaan. Nyt jo unohdin mitä alkuperäinen kirjoitti, jäin miettimään noita ""vihamielisiä"" viestejä tuossa välissä..mutta kuitenkin, vauvakuume on kova, häät heinäkuussa ja haluan myös itse pitää muutaman luomukuukauden ennen aloittamista. Lääkärini mukaan ei tarvitse tällaisia pitää, mutta pidän pääni ja pidän :)
 

Yhteistyössä