erilaisia keitto-ohjeita kaipailisin!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soppatykki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

soppatykki

Vieras
mieluiten mahdollisimman helppoja ja nopeita sekä koko perheelle maistuvia..

meinaa flunssa iskeä ja kaikki haluaa jotain keittoa huomiseksi, ajattelin tehdä jo tänään niin on sitten maustunut huomiseksi :p

tällä hetkellä löytyy kaapista makaronia, keittovihanneksia, herne-maissi-paprikaa, pekonia, makkaraa, perunaa, tomaattimurskaa, ruokakermaa, mausteita jne. mutta mies on kyllä lähdössä jossain vaiheessa kauppaankin. tosin jos kamalan myöhään menee niin en ala enää tänään sitä soppaa tekemään.. :)
jos joku osais noista olevista aineksista soveltaa jotain niin olis erinomaista! =)

KIITOSKIITOSKIITOS!! :)

tänään tein ekaa kertaa kanakeittoa ja räkänokkainen poika tykkäsi kovasti=)

kasvikset, perunat ja 1,5 kanaliemikuutiota ja ripaus suolaa
marinoidut kanasuikaleet kypsensin pannulla ku halusin väriä ja lisäsin lähes valmiin keiton joukkoon =) helppo ja hyvä oli.

mun lemppari on kalakeitto, alla ohje:

5 pottua, 5 porkkanaa, muutama sipuli maun mukaan
2 kalaliemikuutiota
2 tomaattipyre purkkia
kalaa sopivasti
pussi jäisiä katkarapuja
1 ruokakerma, loput maitoa
mausteita maun mukaan, mm suola ja valkopippuri

Mä teen usein kanakeittoa. Tyhjennän pakastimen vihannespusseista, laitan perunaa ja porkkanaa, ehkä ohraa tai riisiä, inkivääriä tahnana tai tuoreena, tomaattimurskaa ja kookosmaitoa. Niin ja kanaa toki myös, mieluiten fileestä itse pilkkoen.

Alkuperäinen kirjoittaja soppatykki:
mieluiten mahdollisimman helppoja ja nopeita sekä koko perheelle maistuvia..

meinaa flunssa iskeä ja kaikki haluaa jotain keittoa huomiseksi, ajattelin tehdä jo tänään niin on sitten maustunut huomiseksi :p

tällä hetkellä löytyy kaapista makaronia, keittovihanneksia, herne-maissi-paprikaa, pekonia, makkaraa, perunaa, tomaattimurskaa, ruokakermaa, mausteita jne. mutta mies on kyllä lähdössä jossain vaiheessa kauppaankin. tosin jos kamalan myöhään menee niin en ala enää tänään sitä soppaa tekemään.. :)
jos joku osais noista olevista aineksista soveltaa jotain niin olis erinomaista! =)

KIITOSKIITOSKIITOS!! :)

No jos kaapista löytyy kaikkea tuota niin minä keittäisin perus makkarakeiton.

Pilko ja ruslista makkarapalat kevyesti ennen keittoon lisäämistä niin saat maukkaampaa

Alkuperäinen kirjoittaja linssisoppaa:
Osaako joku linsseistä valmistaa maistuvaa keittoa?

1 sipuli
1 valkosipulinkynsi
2 rkl öljyä
1 tl paprikajauhetta
3 dl linssejä
1,25 l vettä
1 kasviskuutio
2 perunaa
2 rkl tomaattipyreetä
(1 tl suolaa)
mustapippuria

Yhteistyössä