Hae Anna.fi-sivustolta

Erisan ja yliarvostus.

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Ihmettelijä, 03.11.2009.

1. Ihmettelijä Vierailija

Minä en ymmärrä miksi Erisanin puhdistusvoidetta ja sarjan kosteusvoiteita kehutaan täällä todella paljon (ellei kyseessä ole samat puolestapuhujat). Olen antanut mahdollisuuden sarjan tuotteille monta kertaa ja ainakin minun pintakuivaa sekaihoani tuotteet kirvelee. Tuotteiden pitäisi olla hellävaraisia ja tehokkaita mutta minun ihollani ne ei ole onnistuneet kuin tehokkaasti kirvelemään ja olemaan hellävaraisia ainoastaan tehoiltaan. Nenä alkaa välittömästi kiiltelemään sekä iho jää tahmeaksi. En todellakaan käyttäisi vaikka saisin ilmaiseksi.

Parhaat putsarit löytyy Kanebolta, parhaat kosteusvoiteet Diorilta. Niin se vaan menee.

2. budjettikysymys Vierailija

Ne joiden budjetti on Erisanin kokoinen, kehuu sitä. Ne joiden budjetti on Diorin tasoa, voi valita vapaasti, mitä ne kehuu hinnasta riippumatta :D Mun suosikit on myös kyllä ihan muualla kuin Erisanin suunnalla. Mutta tuon kun sanon, niin kohta tulee kuraa silmille...

3. ligdä Vierailija

Kehun kyllä vain puhdistusgeeliä, siitä toisesta putsarista en tykännyt. Mutta kaikkihan ei sovi kaikille.

4. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Mun rasvaiselle ja herkälle sekaiholle Erisanin kosteusvoide on ainoa toimiva. Ei tahmaa eikä kirvele. Ei sisällä silikoneja tai parabeeneja.

5. Olen joskus ostanut kokeeksi Erisanin puhdistusaineen, mutta en tykännyt yhtään. Taitaa edelleen majailla kaapin perällä. Jos edullisista kasvojenpuhdistusaineista puhutaan, niin L´Orealilla on paljon laadukkaampia tuotteita lähes yhtä halvalla. Jos taas hieman kalliimmista tuotteista puhutaan, niin Lumenen puhdistusaineet olen joutunut käyttämään säärien sheivauksessa, samoin Biothermin moskat, jotka aiheuttavat normaali-iholleni finnejä alta aikayksikön. Cliniquella oli joskus ihana puhdistusvaahto, mutta sen valmistus lopetettiin. Joskus ostin Yves Saint Laurentin vaahtopuhdistusaineen, mutta sen tuoksu ja laatu muutenkin olivat niin karmivia, että sheivaukseen meni sekin puteli. Tästä voisi päätellä, että korkea hinta ei ole tae siitä, että tuote olisi laadukkaampi ja sopisi juuri sinun ihollesi. Itse olen löytänyt sopivat tuotteet yrityksen ja erehdyksen kautta. Rahaa on valunut viemäriin...

6. Ei toiminut minulle Vierailija

Ostin Erisanin putsarin ja kosteusvoiteen, koska monet olivat kehuneet niiden olevan hyviä juuri akneihoiselle, koska eivät aiheuta finnejä ja mustapäitä ja ovat silikonittomia. Mutta jostain syystä juurikin Erisan aiheutti minulle kauheita jättipaiseita. Heti kun lopetin Erisanin käytön jättifinnit hävisivät. Lisäksi tuntui, että putsari ei puhdistanut iholtani kaikkea meikkiä ja muuta likaa tarpeeksi tehokkaasti.

7. vierailija Vierailija

Meille Erisanin kosteusvoide muutti äitiyspakkauksen sisällä. Aiemmin olen käyttänyt mm. Dermalogicaa ja Korresia, mutta tämä Erisanin peruskosteusvoide peittoaa ne paitsi hinnalla, myös käyttömukavuudella.

Minun kasvoillani monet tuotteet kirvelevät, kuten Korresin Sugar Crystal Cream, mutta Erisan ei. Korreskin lopulta levittyi kivasti kun laitoin sen täysin kuiville ja "huoneenlämpimille" kasvoille (ei suoraan pesun ja kuivaamisen jälkeen).

Paras on kuitenkin kuulostella omaa ihoaan. Mitään ei kannata "väkisin" käyttää. Mutta mitään ei kannata myöskään haukkua sillä että se ei juuri itselle sovi. Ihan yhtä hyvin jokainen voisi väittää joitakin tuotteita yliarvostetuiksi. Sori, mutta todella hölmö keskustelunavaus.

8. Eri Sani Vierailija

Musta Erisanin puhdistusaineet on ihan kuraa, ei niistä ole mihinkään. Mun kehut menee ainoastaan kasvovoiteille. Olen ennen käyttänyt mm. Biothermia, Cliniqueta ja Dermalogicaa, mutta minun iholleni Erisanit ovat sopineet aivan loistavasti enkä niitä muihin tuotteisiin enää vaihda. Ystävälleni Erisanin kasvovoiteet taas eivät sopineet lainkaan ja viikon ajan tuotteilla sinniteltyään antoi purkit suosiolla minulle. Hän siirtyi taas tyytyväiksi Biothermin käyttäjäksi.

Kai nyt jokainen tajuaa kuulostella omia tuntojaan eikä sokeasti mennä muiden mukana...

9. Memsu Vierailija

Kosteusvoide tosi hyvä, puhdistusgeeli ei, kasvovesi & puhdistusemulsio hyviä mutta minun kasvoni saattavat lehahtaa punaisiksi noita puhd.tuotteita käytettyäni.

10. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Minusta on vallan hienoa, että suomalainen tuote myy suomessa. Erisan vaikka on ulkonäöltään ehkä vaatimaton, on silti vallan siisti ja antaa luotettavan kuvan, eikä ainakaan lupaa liikoja.

11. errereretrt Vierailija

Varmaan siksi, että jokaisen iho on omanlaisensa ja se mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle. Eli joillekin Erisan sopii ja toisille sitten joku muu.

12. Erisan ilmeisesti antaa ihan oikean kuvan itsestään, surkea päältä ja sisältä :)

13. sama täällä -71 Vierailija

Sama juttu. Miksi vaihtaisin edullisia Erisaneja joihinkin kalliisiin silikonimömmöihin ja tukkisin herkan ihoni niillä? Rahaa olisi kyllä laittaa,mutta nyt voin ne euroset sijoittaa muuhun kun ei mene satasia kasvovoiteisiin.
    Eli minä olen ainakin Erisanin tuotteiden puolestapuhuja, enkä ole niiden palkkalistoilla töissä.

14. njaa-a Vierailija

L oreal on silikonia täynnään, toisin kuin Erisan.

15. Ehkä ihoni kaipaa silikonia..? ;) Kasvovoiteeni ovat Lumenelta ja Cliniquelta, puhdistusaine tällä hetkellä L´Orealilta ja Cliniquelta. Ei minua oikeastaan haittaa, vaikka tuotteet sisältäisivät silikonia, jos ne tekevät ihoni hyväksi, mitä Erisan ei tee. Käsivoide (tiiviste sellainen) tosin on Erisanilta tällä hetkellä, ihan ok tuote, mutta ei mitenkään erityisen kosteuttava. Plussaa pienestä käsilaukkukoosta ja tuoksuttomuudesta tosin annan.

16. gerda Vierailija

Minä tykkään Erisanista koska se imeytyy niin hitaasti. Auttaa hitosti märkäpuvun päällekiskomisessa.

17. mustaherukka-- Vierailija

Minä tykkään kovasti Erisanin puhdistusgeelistä, mutta voiteet eivät sopineet minulle. Iho jäi jotenkin oudon tuntuiseksi, paremmin en osaa kuvata. Mutta putsari on hyvää ja halpaan hintaan nähden sillä voi joskus vaikka vähän läträtäkin..;)

18. silikonipamela Vierailija

Anteeksi en v***uile mutta kenelle voi olla hyötyä kasvovoiteessa silikonista? Sehän tukkii ihohuokoset?

19. Voi olla niinkin, mutta itselläni ei ole ihohuokoset tukossa, finnejä tai epäpuhtauksia. Ihoni on normaali. Joten mitä haittaakaan?

20. eleanoora Vierailija

erisanilla on järkevä hinta/laatu-suhde. Se nyt on ainakin varmaa!
    Se, että joku täällä sanoi Biothermin jonkun tuotteen olevan kuraa nosti kulmani. Silti hän on oikeassa omalla kohdallaan. Ne B:t nyt vaan ovat jo jonkin verran kalliimpia..

Mielikuvilla ja pakkauksilla ON merkitystä. Se on vähän sama, kun on ne tyypit jotka vannovat apteekkirasvojen nimiin (Aqualan L, Ceridal yms.) "puhtaina", ja sitten paljastuukin mitä vaseliini yms pommeja ne voivat olla.

Itselläni ei ole herkkä eikä rasvainen iho, enempi varhaiskeski-ikäisen isohuokosinen sekaiho, ja kokeilen surutta vähän sitä sun tätä - en kyllä niitä kallimpia kuitenkaan. Nyt menee Erisanin tuubi-hoitovoide, jossa vitamiineja, ja ihan ok, mutta voisi olla "tuhdimpaakin".

Jos tuohon vertaan Clinique-voidenäytteitäni (superdefense yms.)tai Louis Widmerin voiteita (molemmat miedosti hajullisia), kyllähän Erisan varsin arkinen paketti on. Huomaan väkisinkin että kalliimmissa voiteissa on sitä jotain (tuoksu, tuntuma ja RIITTOISUUS), johon ihastuu (ja josta maksetaan). Samoin Clarinsia olen "tottunut" arvostamaan (vaikka voikin olla jonkin allergisen inhokki, samoin kuin Weleda)

OT:Apteekista saa myös muuten manteliöljyä 6e/100ml, Virosta vähän halvemmallakin. Tuo voi toimia tosi parhaiten kuiva/sekaihoisille. Weledan mantelihan on huomattavasti tyyriimpää..

21. Itselläni pelkästään Erisanin tuotteet käytössä. En maksa jostain nimestä, enkä voi hajustettuja käyttää. Muut apteekin rasvat tukkii ihon totaalisesti ja jää tahmea tuntu. Vaikea atooppinen ja urtikariaan taipuvainen oireiltaan kun on iho, ei todella voi käyttää mitä tahansa. Kortisonikuuria menee muutoin kuukausia suun kautta ja iholle myös. Siksi valitsen sen, mikä on saanut allergikon elämän paremmaksi.

Kukin toki käyttää mitä haluaa. Kaikki huokea ei ole huonoa!

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri