Erittäin kovat ovulaatiokivut? muita kohtalotovereita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhheijaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhheijaa...

Vieras
Olen aina tuntenut ovulaation ja sen kummalta puolelta munasolu irtoaa. Kipu on ollut pistävää jomotusta ennen, mutta nyt pari viimeistä kiertoa ovat kivut olleet ihan kauheat.

Olen synnyttänyt kaksi lasta luomuna ja viime talvena laitettiin kierukka (harkitsen tällä hetkellä sterilisaatiota). Kierukan laiton jälkeen meni kolme kuukautta ilman ovulaation tuntua ja kuukautisia. Nyt on ovulaatiokivut yltyneet ihan uudelle tasolle ja ne todellakin halvaannuttavat sohvalle ja jalat kohti kattoa.. jomotusta kestää pari päivää ennen kuin kaikki huipentuu tunnin alavatsakipuun, joka tuntuu laittavan peräsuolenkin rusetille. Kuukautiset ovat tulleet takaisin kolmen päivän kestoisina. Tänään oli sitten kolmas kerta kivuliaan ovulaation kanssa... kerkesin ottaa burana+banadol yhdistelmän ennen kuin pahin kipu iski päälle ja se helpotti vähän. Syön särkylääkkeitä erittäin harvoin.

Miten teillä muilla tuntuu kipu ja mikä auttaa??

Aivan, voin vain kuvitella tuskan kun yksi solu irtoaa :(. Voi kyynel miehiä, kun niiltä irtoaa satatuhatta siittiötä kerralla :(. Ja mikä hirveintä, kun munasolu vaeltaa oikeaa tai vasenta munanjohdinta ja jyrsiytyy kiinni kohtuun! Itse hain morfiinijohdannaiset siinä vaiheessa, ja 5 kk saikkua.

Aivan, voin vain kuvitella tuskan kun yksi solu irtoaa :(. Voi kyynel miehiä, kun niiltä irtoaa satatuhatta siittiötä kerralla :(. Ja mikä hirveintä, kun munasolu vaeltaa oikeaa tai vasenta munanjohdinta ja jyrsiytyy kiinni kohtuun! Itse hain morfiinijohdannaiset siinä vaiheessa, ja 5 kk saikkua.

Huippu!! Sain illan naurut :laugh:

Lyhyet ja pienet on kivut minun elämässä, mutta kait sitä apua ja neuvoa kannattaa kysyä?? Ole onnellinen, että maalaisjärkeä on sen verran etten ole päivystystä tukkimassa. Viimeksi mies oli valmis tilaamaan ambulanssin, koska olin niin hiljainen, poissaoleva ja tuskainen sen kipukohtauksen ajan. Edes synnytykset eivät ole tuntuneet niin pahalta ja enkä synnytyksissä kuulemma ole vaipunut niin syvälle kipuun kuin mitä nyt olen ollut.. minä en pienestä kivusta valita.

Ei mulla nyt noin pahat ole, mutta kivuliaampi kuin kuukautiset (jotka tosin aika helpot). Ei tohon taida auttaa muu kuin jotku yhdistelmäehkäsypillerit, jotka lopettaa ovulaation.

Minulla on aurallinen migreeni satunnaisena riesana, jonka vuoksi en voi saada yhdistelmäehkäisypillereitä. Niitä olisin itsekin ensimmäisenä vaihtoehtona ottamassa käyttöön, mutta tuo perhanan migreeni estää sen.. itse haluaisin sterilisaation ja lopettaa kaiken hormonaalisen ehkäisyn, mutta kierukka on nyt toistaiseksi käytössä..

Pitää katsoa pari kiertoa särkylääkkeillä, jos se saisi kivut pysymään siedettävällä tasolla.. ja hakeutua sitten gynekologille tutkimuksiin, jos tämä vaan pahenee.

Särkylääkkeiden avulla kestää jotenkin. Alamaha on kuin siellä olisi iso kivi ja tärinä pahentaa kipua esim. auton kyydissä ja istuutuminen alas. Hartioiden seudulla myös silloin järkyttävä tuska. :/

Mulla oli pari vuotta synnytyksen jälkeen välillä ihan järkyn kovatkin oviskivut, mutta jossain vaiheessa helpotti.
Nykyään ei ole enää niin kovat, eli kykenee esim. kävelemään ovulaation aikaan. :D

Mullakin oli yhdessä välissä aivan järkyttävät ovulaatiokivut. Ei tiennyt, että missä asennossa olisi parasta ja just tärinä aiheutti lisäkipua. Makasin sängyssä sikiöasennossa sen pahimman ajan ja ulvoin kivusta. Se oli sellaista tosi kovaa, pistävää kipua, mikä tuntui siltä, kuin jollain ohuella esineellä olisi painettu jostain tuolta sisältä. Onneksi sitä pahinta kipua kestää aina sen muutaman minuutin ajan, jonka jälkeen helpottaa.
Mulla ei ole varsinaisesti endometrioosia koskaan tutkittu, mutta epäilen vahvasti, että olisi sitä.

Ja mullakin on ajan saatossa lieventyneet ne kipukohtaukset. Tai sitten niihin on vaan tottunut ja osaa ennakoida ottamalla särkylääkkeen ennen sitä kivun piikkiä.

On pakko syödä pillereitä noiden kipujen takia.
Joskus pyörryn kun on sattumut niin kovaa.
Kestää monta tuntia.ihan kun synnyttäis.
Vatsaa on ultrattu ja endoa ei siinä löytynyt.3 lastakin on.

Mun puolesta voit haistaa pitkän p****an kun et yhtään tiedä mistä puhut. Viime yön maannu vessan lattialla oksentamassa kivusta. Synnytys oli lastenleikkiä tähän verrattuna. Morfiini ois voinu toimia, mutta sekään ei vaikuta tarpeeksi nopeasti.

Yhteistyössä