erittäin ujojen lasten äidit! kuinka sujunut koulun aloitus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "memmis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"memmis"

Vieras
Tänään oli vanhempainilta ja alkoi kyllä jotenkin hirvittää tuon meidän eskarilaisen tuleva koulun aloitus.

Tyttö on tosi ujo ja rauhallinen...sanat juuttuvat kurkkuun monessa tilanteessa.

Toisaalta eskari sujunut ihan ok, on jopa viittaillut siellä jne. Kavereiden kanssa menee hyvin, on vähän liiankin kiltti kaverijutuissa, saa miettiä pitääkö puolensa,toisaalta ei tuo tee mitään mitä ei oikeasti halua.

Jos joku vieras kysyy häneltä jotakin, ei välttämättä vastaa mitään,vaan katsoo minua kuin apua hakien,tai jos vastaa, niin vastaa tosi hiljaa yhdellä tai kahdella sanalla.

Pari kaveria on tulossa onneksi samalle luokalle, mutta kieltämättä hirvittää mitä tästä vielä tulee,minkälaisia kokemuksia teillä on?

Kahden hyvin ujon koululaisen ja kolmannen, joka syksyllä aloittaa koulun, kokemuksella sanon, että eiköhän se hyvin suju :) Jos kuitenkin eskarissa käy mielellään ja siellä on kavereita. Meillä eskariope on briiffannut ekaluokan opea että lapsi on ujo, ja kyllä ammattitaitoinen ope osaa asiaan suhtautua hyvin.

Esikoinen on nyt nelosella, ja opettaja kommentoi arviointikeskustelussa, että vähän enemmän voisi tyttö viitata. Mutta muuten koulu sujuu todella hyvin. Ja kavereita on.

Kuopus on eskarilainen ja hänkin katsoo ennemmin aina minua, kun aamulla kehotan sanomaan hoitajalle huomenta. Joskus kuulemma viittaakin aamupiirissä. Hoitajille ei juuri taida oma-aloitteisesti mitään sanoa, mutta kavereita on paljon. Uskon, että koulunaloitus menee samaa rataa kuin isommilla :)

Sellaisia monet on. Varo nyt ettet tuhoa lapsen itsetuntoa tekemällä numeron tuosta ujoudesta. Kun se ei siitä muuksi muutu vaikka miten hätäilisit. Meidän ujosta pikkupojasta kasvoi ihan maailmanmies. Minäkin olen tosi ujo - vaikka esiinnyt milloin missäkin aina telkkaria myöden.

Sellaisia monet on. Varo nyt ettet tuhoa lapsen itsetuntoa tekemällä numeron tuosta ujoudesta. Kun se ei siitä muuksi muutu vaikka miten hätäilisit. Meidän ujosta pikkupojasta kasvoi ihan maailmanmies. Minäkin olen tosi ujo - vaikka esiinnyt milloin missäkin aina telkkaria myöden.

Olen kyllä kehunut häntä kovasti eri asioista yms, mutta toisaalta patistanut tietyissä asioissa kuten tervehtimisessä yms

Jotenkin hankalaa vetää raja siihen mikä on hyvien käytöstapojen opettamista ja mikä taas liikaa hiillostamista :(

Tyttö itse joskus sanoo että hän ei ole reipas tms, mutta olen siihen yrittänyt sanoa että "hyvin se meni" tai että "ensi kerralla sitten" tms.

• Tykkää
Reactions: Jellonainen
Kahden hyvin ujon koululaisen ja kolmannen, joka syksyllä aloittaa koulun, kokemuksella sanon, että eiköhän se hyvin suju :) Jos kuitenkin eskarissa käy mielellään ja siellä on kavereita. Meillä eskariope on briiffannut ekaluokan opea että lapsi on ujo, ja kyllä ammattitaitoinen ope osaa asiaan suhtautua hyvin.

Esikoinen on nyt nelosella, ja opettaja kommentoi arviointikeskustelussa, että vähän enemmän voisi tyttö viitata. Mutta muuten koulu sujuu todella hyvin. Ja kavereita on.

Kuopus on eskarilainen ja hänkin katsoo ennemmin aina minua, kun aamulla kehotan sanomaan hoitajalle huomenta. Joskus kuulemma viittaakin aamupiirissä. Hoitajille ei juuri taida oma-aloitteisesti mitään sanoa, mutta kavereita on paljon. Uskon, että koulunaloitus menee samaa rataa kuin isommilla :)

kiva kuulla että hyvin on sujunut ujoudesta huolimatta! :)

Onko koulussa esillä oleminen tuottanut hankaluuksia? Jos siis on joutunut yksin olemaan luokan edessä tms? Ne varmasti ois meillä ne pahimmat jutut :|

[QUOTE="aloittaja";29792451]kiva kuulla että hyvin on sujunut ujoudesta huolimatta! :)

Onko koulussa esillä oleminen tuottanut hankaluuksia? Jos siis on joutunut yksin olemaan luokan edessä tms? Ne varmasti ois meillä ne pahimmat jutut :|[/QUOTE]

Ei ole tarvinnut olla yksin luokan edessä. Nelosluokkalaisella on pari esitelmää ollut, ja nekin on pidetty ryhmässä. Lasten koulussa on muutenkin luokassa ns. esityspäiviä, jolloin saa esiintyä sellaisella kokoonpanolla kuln haluaa. Tokaluokkalainen on ollut mukana tanssiesityksissä ja näytelmissä. Kynnys esiintyä on pieni, ja kun esitykset ovat jokaviikkoisia, niissä mokaillaankin paljon kun ei ehdi niin hirveästi hioa esitystä.

Ujo on mullakin tuo kouluunlähtevä. Hoidossa viittaa ja pulisee kun on tuttu ympäristö ja jo tutut ihmiset. Mutta uusissa paikoissa se menee suunnilleen piiloon. Eiköhän se pärjää ja ala koulussakin toimia jahka tutustuu.

Yhteistyössä