ERO ja pieni VAUVA,apuja ja neuvoja kaipaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen

Vieras
eli mies päätti lähteä ovesta ulos ja hänellä on jo nainen kenen luokse kävelikin sitten..nyt ongelma on lapsemme tapaammiset..vauva 6kk kuinka paljon antaisitte isän tavata??hän haluaisin 3iltaa vkossa ja yksi yö viikossa...tuntuu hirmu paljolta minusta vaikka tietysti haluan että isä ja vauva tapaavat mutta nyt kun oleen antanut vauvaa usein hänelle olen huomannu että kotiin tullessa ja koti päivinä vauva takertuu minuun kiinni ja en saa hetkeksikään laskea häntä alas..ja kieltämättä on aika sydäntä raastavia ja rankkoja päiviä....miten ne lasten suojelussa suosittelevat tapaamisia?
tai miten muut toimineet??kokemuksia ja neuvoja otan vastaan!

on vauva ollut muutamia kertoja yö kyläss ihan hyvin mennyt..isä asuu ihan vieressä että voi tuoda kotiin heti jos tarve mutta nyt viimeksi yö oli mennyt tosi vaikeasti ja tosiaan nyt on muutenkin mielestäni vauva ruvennut reagoimaan ikävästi niin ehdotin josko isä hieman vähemmän näkisi..mutta sitten olen vaan katkera ja itsekäs paska=(ja olen sanonut että toki jos haluu esim vauvaa kävelylle ym hakea voi aina soittaa ja kysyä...ja myös olen sanonut että saa tänne tulla leikkimään mut kun ei halua ..vaan viedä vauvan uuteen kotiinsa..

Meilläkin oli lapsi 6 kk kun erottiin, miehen tahdosta. Lapsi näki isäänsä kahtena iltana viikossa 3 tuntia kerrallaan - isä tuli meille oleilemaan ja hoitamaan lastansa. Jossain vaiheessa lisätiin sunnuntaikäynnit niin, että isä haki lapsen joka sunnuntai. Sitten kun lapsi täytti vuoden, vähän tämän jälkeen alkoi olemaan yhden yön joka toinen vkl ja nyt kaksi vuotiaana on joka toinen vkl kaksi yötä peräkkäin, joskun kolmekin ja nuo arkitapaamiset ovat yhä voimassa.

Lastensuojelun sääntöjen mukaan - sen verran öitä pois kotoa kuin on ikää. Mutta tietysti suosittelevat sopimaan vanhempien kesken asiat. Tuo mitä hän nyt vaatii on aika paljon minunkin mielestä kun vauva noin pieni ja opettelee vasta asioita.

kyyneleet tulvii puolestasi. Voimia tarvitset, mistä niitä saisit...onhan sinulla ystävä? Äiti? joku henkilö, johon luotat?
Miehesi teki elämänsä virheen, älä sinä välitä moisesta, helppoa sanoa varmaan..toki tunteet täytyy elää läpi.
Kuitenkin, varmaan tiedätkin, että palvelus on suuri myöhemmin kun tajuat, että pääsit eroon moisesta pelkurista, joka ei arkea kestä.
Varmaan tajuatkin jo.
Harmillista, että vauva joutuu olemaan erossa äidistään noin kauan ja noin paljon. Noin pieni vielä.
Eri asia on sitten muutaman vuoden ikäisenä.
VOIMIA: ota itsellesi kaikki apu ja tuki mitä saat. Autat sitten myöhemmin muita, nyt sinä otat apua vastaan. Tämä on elämäsi koitinkivi, jos tästä selviät (niinkuin selviät) selviät mistä vaan. Muista ja usko siihen, kun tuntuu että pää oikeasti hajoaa.

Sitten henkilökohtainen mielipiteeni asiaan: vitut antaisi ollenkaan tollaselle mulkulle joka perheensä hylkää ja pillun perässä juoksee. ja se nainen joka siellä odottaa tekee elämänsä virheen ja elää helvetissä omassa kodissaan, kun kerta tollasen miehen ottaa vastaan, jolla perhe jo on..
Lapsi rakas, pelasta oma lapsesi nyt. Ota yhteyttä viranomaisiin, kysy, ota tietoja vastaan, älä oikeasti jää yksin.
Lapselle parempi olla sinun luona, vaikka ilman isää sitten, kun kiintymyssuhde vasta kehittyy ja se narttu joka siellä miehesi kanssa on, ei luultavasti osaa, kykene, pysty, halua, pientä lastanne rakastaa vaan on mustasukkainen ja tekee vauvan elämästä turvattoman, ei anna miehen rakastaa lastaan, koska se on toisen naisen synnyttämä.
Nyt toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
on vauva ollut muutamia kertoja yö kyläss ihan hyvin mennyt..isä asuu ihan vieressä että voi tuoda kotiin heti jos tarve mutta nyt viimeksi yö oli mennyt tosi vaikeasti ja tosiaan nyt on muutenkin mielestäni vauva ruvennut reagoimaan ikävästi niin ehdotin josko isä hieman vähemmän näkisi..mutta sitten olen vaan katkera ja itsekäs paska=(ja olen sanonut että toki jos haluu esim vauvaa kävelylle ym hakea voi aina soittaa ja kysyä...ja myös olen sanonut että saa tänne tulla leikkimään mut kun ei halua ..vaan viedä vauvan uuteen kotiinsa..

et ole itsekäs! Ajattelet varmsti tässä tilaanteessa lapsen parasta, joten mies ymmärtäkööt, että lapselle on tärkeää luoda tuttu, vakaa ja turvallinen ympäristö. Varsinkin kun on noin pienestä kysymys. Minusta kuulostaa vähän siltä että mies ajattelee vaan itseään.... :headwall:

samaa mieltä että paljolta kuulostaa 3iltaa ja yksi yö viikossa! Tuon ikäinen lapsi atrvitsee vankan kiintymyssuhteen äitiinsä (jompaan kumpaan vanhempaan) ja pallottelu vanhemmalta toiselle ei ole hyvä asia. Ennemmin tosiaan niin että isä käy katsomassa/sinä käyt näyttämässä lasta.

mutta kuinka paljon tapaamisia hän sitten voi saada jos vaatimalla siellä vaatii??mihin minun on "pakko" suostua??tiedän että kun sinne mennään hän haukkuu minut lyttyyn ja esittää täydellistä isää ja minä vaan kuvittelen kaikkea ja olen katkera ja en halua hänelle onnea ym niin paha mieli kun saa joka vko kuulla olevansa huono äiti..

mutta kuinka paljon tapaamisia hän sitten voi saada jos vaatimalla siellä vaatii??mihin minun on "pakko" suostua??tiedän että kun sinne mennään hän haukkuu minut lyttyyn ja esittää täydellistä isää ja minä vaan kuvittelen kaikkea ja olen katkera ja en halua hänelle onnea ym niin paha mieli kun saa joka vko kuulla olevansa huono äiti..

EI OLE NIIN! SINÄ OLET PARAS ÄITI LAPSELLESI!!!!
:attn:
Sun ei ole pakko suostua mihinkään sellaiseen että lapsi otetaan sulta pois edes vähäksi aikaa. Mies voi tulla katsomaan lasta jos haluaa, mutta lapsen paikka on sun luona!!
Ja kuule, ne viranomaiset huomaa kyllä sellaisen miehen, älä kanna huolta siitä. Ovat varmasti sun puolella. :hug: Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei.....:
kyyneleet tulvii puolestasi. Voimia tarvitset, mistä niitä saisit...onhan sinulla ystävä? Äiti? joku henkilö, johon luotat?
Miehesi teki elämänsä virheen, älä sinä välitä moisesta, helppoa sanoa varmaan..toki tunteet täytyy elää läpi.
Kuitenkin, varmaan tiedätkin, että palvelus on suuri myöhemmin kun tajuat, että pääsit eroon moisesta pelkurista, joka ei arkea kestä.
Varmaan tajuatkin jo.
Harmillista, että vauva joutuu olemaan erossa äidistään noin kauan ja noin paljon. Noin pieni vielä.
Eri asia on sitten muutaman vuoden ikäisenä.
VOIMIA: ota itsellesi kaikki apu ja tuki mitä saat. Autat sitten myöhemmin muita, nyt sinä otat apua vastaan. Tämä on elämäsi koitinkivi, jos tästä selviät (niinkuin selviät) selviät mistä vaan. Muista ja usko siihen, kun tuntuu että pää oikeasti hajoaa.

Sitten henkilökohtainen mielipiteeni asiaan: vitut antaisi ollenkaan tollaselle mulkulle joka perheensä hylkää ja pillun perässä juoksee. ja se nainen joka siellä odottaa tekee elämänsä virheen ja elää helvetissä omassa kodissaan, kun kerta tollasen miehen ottaa vastaan, jolla perhe jo on..
Lapsi rakas, pelasta oma lapsesi nyt. Ota yhteyttä viranomaisiin, kysy, ota tietoja vastaan, älä oikeasti jää yksin.
Lapselle parempi olla sinun luona, vaikka ilman isää sitten, kun kiintymyssuhde vasta kehittyy ja se narttu joka siellä miehesi kanssa on, ei luultavasti osaa, kykene, pysty, halua, pientä lastanne rakastaa vaan on mustasukkainen ja tekee vauvan elämästä turvattoman, ei anna miehen rakastaa lastaan, koska se on toisen naisen synnyttämä.
Nyt toimi.

kiitos lohduttavista sanoista kaikille!!
mies lähti jo kun vauva oli 3kk ja sen jälkeen on väännetty ja käännetty..olen minäkin ollut ilkeä ja toiminut väärin ja kertonut mitä mieltä olen miehestä joka hylkää lapsen ja sen äidin..ja varmasti olen haukkunut hänet miljoonaa kertaa kuin myös hän minut..mut onko se niin väärin näyttää ja kertoa toiselle 6v jälkeen että satutat ja loukkaat!!ja heti kun mainitsit et jospa tapaavat vähemmän lapsen kanssa niin olen katkera ja kateellinen itsekäs ämmä..niin ja huono äiti joka tulee kärsimään tästä kaikesta...sattuu vaan niin pirusti..en haluaisin olla vauvastani erossa hetkeäkään ja hän pakottaa minut siihen koska en tietenkään halua vauvalta isää viedä...

Noinhan siinä varmasti tulee käymään, että vaatii lasta suurin piirtein itselleen ja haukkuu sinut siinä sivussa. Mutta, ne soskun tätit/setät osaavat asiansa ja ovat nähneet samanlaisia tapauksia ennenkin - että älä sitä pelkää. Pidät vain oman puolesi - perustelet asian niin kuin nytkin, ajattelemalla lapsen parasta.

Säännön mukaan vuoden ikäinen lapsi voisi olla yhden yön ja kaksi vuotias kaksi yötä jne...ja kyllä ne paljon riitatapauksissa paikkansa pitävät ja onhan se lapsen etu, että on tuttu ja turvallinen aikuinen ja sitten on se toinen joka tutustelee ja tulee olemaan toinen tuttu turvallinen kun lapsi kasvaa.

ÄLÄ PELKÄÄ - ota reilusti yhteyttä sosiaaliviranomaisiin ja saat asian selväksi, lapsen edun mukaiseksi.

kiitos lohduttavista sanoista kaikille!!
mies lähti jo kun vauva oli 3kk ja sen jälkeen on väännetty ja käännetty..olen minäkin ollut ilkeä ja toiminut väärin ja kertonut mitä mieltä olen miehestä joka hylkää lapsen ja sen äidin..ja varmasti olen haukkunut hänet miljoonaa kertaa kuin myös hän minut..mut onko se niin väärin näyttää ja kertoa toiselle 6v jälkeen että satutat ja loukkaat!!ja heti kun mainitsit et jospa tapaavat vähemmän lapsen kanssa niin olen katkera ja kateellinen itsekäs ämmä..niin ja huono äiti joka tulee kärsimään tästä kaikesta...sattuu vaan niin pirusti..en haluaisin olla vauvastani erossa hetkeäkään ja hän pakottaa minut siihen koska en tietenkään halua vauvalta isää viedä...

mies uhoo kun tietää ettei hällä oikeesti ole paljoo vaihtoehtoja
:/ Et ole itsekäs ämmä edelleenkään :o Sano miehelle, että ajattelee lapsen parasta ja ehdota jos voisitte toimia ja käyttäytyä järkevästi lapsen takia, ettei vauva joudu kärsimään. Ensimmäisenä vuotena luodaan lapseen tärkein perusturva ja luottamus, joten kannattaa vaan rohkeesti pitää lapsen tarpeet etusijalla, vaikka mies olis mitä mieltä tahansa. Hän ei varmaankaan ymmärrä tilanteen vakavuutta kun leikkii tuolla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja yh:
Meilläkin oli lapsi 6 kk kun erottiin, miehen tahdosta. Lapsi näki isäänsä kahtena iltana viikossa 3 tuntia kerrallaan - isä tuli meille oleilemaan ja hoitamaan lastansa. Jossain vaiheessa lisätiin sunnuntaikäynnit niin, että isä haki lapsen joka sunnuntai. Sitten kun lapsi täytti vuoden, vähän tämän jälkeen alkoi olemaan yhden yön joka toinen vkl ja nyt kaksi vuotiaana on joka toinen vkl kaksi yötä peräkkäin, joskun kolmekin ja nuo arkitapaamiset ovat yhä voimassa.

Lastensuojelun sääntöjen mukaan - sen verran öitä pois kotoa kuin on ikää. Mutta tietysti suosittelevat sopimaan vanhempien kesken asiat. Tuo mitä hän nyt vaatii on aika paljon minunkin mielestä kun vauva noin pieni ja opettelee vasta asioita.

Erittäin fiksusti toimittu eikä varmaankaan lapsikaan stressaantunut. Juuri sopivasti noin pienelle.
Toki minulla kyllä ollut jo nuorempia lapsenlapsia yökylässä ja hyvin mennyt mutta ei sentään kukaan joka viikko eikä kuukausi.

Ja jäi vielä sanomatta, että aivan oikein olet tehnyt kun olet mielipiteesi miehelle sanonut!! Ei ole aikuismaista ja fiksua toimintaa jättää lapsi ja äiti ja siirtyä "naapurin sohvalle". Semmoinen sika joka joutaa kuulla kunniansa. Toivottavasti joskus kolahtaa omaan nilkkaansa ja uskon kyllä vahvasti, että ei hänen nykyinen suhteensa voi tulla onnistumaan pidemmä päälle kun ja jos se uusi nainen avaa silmänsä ja mieskin huomaa mitä on tullut tehneeksi.

Mutta siinä vaiheessa sinä olet jo erotyösi tehnyt ja katkeruutesi haudannut jatkan uutta upeaa elämää johon kenties kuuluu pienen lisäksi uusi upea ja luotettava mies.

Tällä seuraavalla ei sitten ole mitään tekemistä tasa-arvon tai sen vastaisuuden kanssa, olen suuri tasa-arvon kannattaja, niin miesten kuin naisten oikeuksien.

Tässä on nimittäin kyse LAPSEN oikeuksista. Noin pienen ei pitäisi olla äidistänsä erossa mielellään yhtään, ei VARSINKAAN öitä. Eli isä voisi tulla äidin luo tapaamaan (mutta äidin on sitten osattava antaa isälle tilaa ja olla vetämättä riitoja tähän mukaan) tai sitten isä ottaa ihan muutamaksi tunniksi.

Et vissiin imetä? Kuvittele silti imettäväsi. Lapsi voi siis olla pois luotasi yhden imetysvälin. Sitä enemmän on lapsen kannalta liikaa.

Yhteistyössä