Ero, jäisin kahden lapsen kanssa,omakotitaloon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietityttäähän se
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietityttäähän se

Vieras
Tilanne on tämä, asun avoliitossa. Meillä on alle vuoden ikäinen lapsi. En voi elää tässä parisuhteen kuvatuksessa enää kovinkaan kauan tai pääni räjähtää. En viitsi puida sitä sen tarkemmin mutta ero on tulossa.

Tilanne on tämä:

Talo on minun,tai no,pankinhan se enimmäkseen vielä on mutta minä maksan siis lainaa tästä. Eron jälkeen jäisin tähän lapsen kanssa. (Vihon viimeinen vaihtoehto olisi myydä talo joka ei kyllä edes tässä markkinatilanteessa kannattaisi. Muutenkin,vanha talo kyseessä eli hyvä jos saisin edes velkojani maksettua.)

Töitä en varmastikaan heti löydä (pieni paikkakunta) ja muutenkin olisin mielelläni vielä kotona lapsen kanssa pari kuukautta ainakin kun se on vielä sen verran nuori. Toki jos töitä löytyisi niin sitten tilanne on eri.

Meillä on sähkölämmitys,sähkö ei ole halpaa kuten asiasta ymmärtävät tietävät. Lisäksi asuntolainan lyhennykset ja muut elämisen menot. Miten muut vastaavassa tilanteessa olevat äidit pärjäilevät noin niinkuin rahallisesti? Se on se eniten huolestuttava asia eron tullessa.

Hieman sekin huolestuttaa että miten jaksan muuten lapsen kanssa kaksin mutta lapsi tulisi olemaan isällään mahdollisuuksien mukaan jolloin saisin omaa aikaa niin ja isän puolen mummolassakin. Oma äitini ja isäni eivät juurikaan välitä auttamisesta. Jotkut pikku asiatkin mietittyvät esim. jos tulee talon huoltoon liittyviä asioita että miten ne saa hoidettua jos on pelkkien tukien varassa/pieni palkka eikä itse osaa jne...mutta uskon että nuo asiat hoituvat kyllä kunhan nyt vain saisin elämän talouspuolen jollekkin mallille edes kaksin lapsen kanssa ollessani.

Ehkä olen joidenkin mielestä ääliö tms.. mutta se on tuo taloudellinen puoli mikä huolestuttaa ihan ehdottomasti minua eniten ja se on se asia mikä minut on pitänyt tässä paskassa suhteessa tähänkään asti. Mies muutti minun luo (tyhmä päätös oli,helppo on olla jälkiviisas) kun tulin raskaaksi,kun se tuntui silloin "järkevältä"..O_o

Asiallisia vastauksia toivon,luonnollisestikin! :) Kiitos jo etukäteen.

Onko sulla säästöjä, jos haluat vielä jäädä kotiin? Löytyykö työtä? Asun hintavassa asunnossa
poikani kanssa. Lainaan menee 900 e/kk plus muut asumiskulut ja yhtiövastike 285 e/kk. Homma pyörii koska minulla hyvät tulot 6000e /kk ja rahaa säästössä. Voin hankkia apua, jos jotain täytyy korjata yms. Poika nyt 5v. ja hoidossa. Mielestäni tärkeintä on se, että rahaa on aina reilusti myös varalla, koska muuten käy turhan stressaavaksi varsinkin omakotitalossa. Sinuna miettisin onko varaa omakotitaloon, mutta lähtisin huonosta suhteesta. Itse en jaksaisi tilanteessa, jossa raha niin tiukalla, ettei selviäisi yllättävistä tilanteista. Joihin omistusasumisessa täytyy aina varautua.

En nyt muuta osaa neuvoa, mutta asuntolainaan saattaisit saada lyhennysvapaita kuukausia siksi aikaa, kun olet vielä lapsen kanssa kotona. Eli maksaisit vain korot. Entinen työkaveri oli hiljattain vuoden kotona ja makseli vain lainan korkoja siihen asti kunnes palasi takaisin töihin.

Joo, saahan siihen lainaan lyhennysvapaata, mutta mä kyllä miettisin muuten tarkkaan, haluanko asua lapsen kanssa kahdestaan vanhassa omakotitalossa :/. Mä siis tiedän, että EN haluaisi, en edes harkitsisi vaihtoehtoa jäädä taloon lapsen kanssa. ( En suostuisi yksin, ainoana aikuisena, asumaan omakotilaossa, olen senverran mukavuudenhaluinen. )

Mutta onneksi itselläni on aika kohtuullinen tuo lyhennys tässä eli n.420e/kk mutta siihen tosiaan se sähkö tuo oman osansa (jopa 200e/kk talvikuukausina). Lisäksi vesi,jätehuolto ja tietenkin kaikki muut normaalit menot.

Autoa minulla ei ole omana nyt ja sitten eron tullessa aion pärjätä ilman. Ainakin niin kauan että on varma työpaikka alla. Auton pitäminen on kuitenkin tosi kallista.

Ja minä kyllä haluan jäädä asumaan tähän koska kyseessä on siis minun talo,koti. Jossa olen asunut jo ennen lasta,luonnollisesti olen siis aina saanut maksettuakin kaiken. (olen ollut ennen lasta enimmäkseen työelämässä)

"Lainaan menee 900 e/kk plus muut asumiskulut ja yhtiövastike 285 e/kk. Homma pyörii koska minulla hyvät tulot 6000e /kk ja rahaa säästössä. Voin hankkia apua, jos jotain täytyy korjata yms. Poika nyt 5v. ja hoidossa. Mielestäni tärkeintä on se, että rahaa on aina reilusti myös varalla, koska muuten käy turhan stressaavaksi varsinkin omakotitalossa. Sinuna miettisin onko varaa omakotitaloon, mutta lähtisin huonosta suhteesta."

--> Sinulla on tosi hyvät tulot! :) minulla ei ole säästöjä mutta jotenkin sitä luottaa että asioilla on tapana järjestyä. Kunhan vaan pääsisin alkuun tästä mutkikkaasta tilanteesta.

huh huh...stressaa koko tilanne ihan kympillä.

voit saaha asumistukea korkoihin, kannatta käyvä kysymässä. jos sulla ei ole työpaikkaa niin miks et menis jo työnhakijaksi jos olet kuitenki aikonu palata jonku kk päästä työelämään? saat enemmän rahaa ku olet työnhakijanna mitä kotihoijontuella.

täälä on pöljästi tuo työnhaku, jos sulla ei ole autoa et voi olal työnhakijanna. työssäkäynti alue on 2 naapurikuntaa lisäksi... julkistaliikennettä ei ole.

Eli vähän pakonkin edessä aion ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi heti kun äitiyspv.raha loppuu elikkä ensi viikolla muistaakseni..Elättelen toiveita että saisin vielä liiton pv.rahaa lapsikorotuksella mutta saa nähdä vieläkö sitä on jäljellä. Ei sekään silti ole minulla verojen jälkeen kuin siinä 700euron kieppeillä.

Olin siis alkuraskaudesta äitiyspv.raha kauden alkuun työttömänä kun loppui silloin juuri soppari edellisessä työpaikassa.

Laskeskelin että tarvitsisin n.1200e/kk jotta voisin elää suht.normaalia elämää kaksin pojan kanssa. Nuihin rahoihin taas en pääse kai mitenkään muuten kuin töitä tekemällä.

Ottaa päähän.

Kylläpä kuulostaa idioottimaiselta tuo työnhaku-homma teillä. Täällä ei sentään nuin mene se,onneksi :)

Uusimmat

Yhteistyössä