Ero tulossa ja mies aikoo vaatia lapsen huoltajuutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Haluan erota miehestäni monien syiden vuoksi. Ei vähäisempänä sen takia, että mies haukkuu minua lapsen kuullen, rakkautta ei enää ole yms. Nyt mies sitten sanoi, että aikoo hakea lapsen huoltajuutta kokonaan itselleen; varmaankin vittuillakseen minulle. Valitettavasti tuo voi hyvinkin onnistua, koska sairastan skitsofreniaa ja masennuskin on tullut sairastettua. Tähän vetoamalla hänellä on varmaan hyvät mahdollisuudet saada lapsi itselleen.

Olen kuitenkin hyvä äiti lapselleni, aina olen laittanut lapsen etusijalle. En kuitenkaan halua jäädä tähän suhteeseen lapsen takia. Onko kellään vastaavasta kokemusta?

Mä sanoin eksälle että siitä vaan. Jos se haluaa alkaa tapella huoltajuudesta, niin mä en siihen suostu, että sen kun pitää lapset ja kertoo mulle koska on mun viikonloput. Se loppu se uhkailu siihen paikkaan kun huomasi että ei voi sillä mua ärsyttää tai kiusata vaan mä luovuttaisin.

Millaset välit sillä on lapsiin, viettääkö aikaa tai osallistuuko otenkin lasten elämään? Onko koskaan ollut lasten kans pitempää aikaa? Veikkaan ettei olis tarpeeksi pinnaa lasttenkasvatukseen

kyllä ne tutkii tarkkaan kummalle huoltajuus annetaan. Minkä ikäiset lapset? Ei masennus tai mielenterveydenongelmatkaan ,(jos ovat hoidossa) estä saamasta lasten lähihuoltajuutta. Ja yksin huoltajuutta on kyllä aika vaikea saada...

Tärkeintä kai on kuitenkin, että lapset saavat hyvät ja pysyvät oltavat.

kyllä ne tutkii tarkkaan kummalle huoltajuus annetaan. Minkä ikäiset lapset? Ei masennus tai mielenterveydenongelmatkaan ,(jos ovat hoidossa) estä saamasta lasten lähihuoltajuutta. Ja yksin huoltajuutta on kyllä aika vaikea saada...

Tärkeintä kai on kuitenkin, että lapset saavat hyvät ja pysyvät oltavat.

Poika on 3-vuotias. Ja mun mielenterveysongelmat on kyllä hoidossa. Alunperin ollaan puhuttu vuoroviikko-systeemistä, mikä minun mielestäni olisi paras.