ero vai yhdessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iso päätös elämään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iso päätös elämään

Vieras
Paljastui, että vuosien varrella mies kurkki sivuille, kun suhteessamme oli joku ongelma. Eli kävi lähinnä ongelmiamme läpi muiden naisten kanssa, koska hänellä ei ole luottomiesystävää. Nyt meille tuli yksi isompi ongelma ja mies hakeutui rakkaussuhteeseen erään naisen kanssa. Hän jäi siitä kiinni. Sanoi, että luuli, että eroamme, ettei tästä tulisi mitään. Samaan aikaan oli vannonut minulle, että yritetään yhdessä vielä kaikin mahdollisin tavoin, haluaa pitää perheen kasassa.

Nyt hän on pahoillaan surustani, mutta ei ole erityisen pahoillaan noista tapahtuneista. Luuli vain, ettei mitään ole tehtävissä enää. Hän syyttää tapahtumien kulusta jonkin verran minua ja tottahan siinä on.
Hän yrittää kaikkensa, tekee kaikki kotityöt, vie lapset harrastuksiin ja sillä tavoin osoittaa minulle rakkauttaan. Hellittelee minua ja järjestää kahden keskisiä ihania hetkiä. Panostaa suorastaan hellyyttävällä tavalla.

Miten voin vakuuttua jatkamaan? Hän vannoo, että rakastaa ja haluaa olla yhdessä lopun elämää?
Hän on nyt unelmamies, en tarkoita että täytyy tehdä kaikki kotityöt, vaan muutoin osoittaa välittämistään teon ja sanoin.

Olen rakastanut häntä kaikki nämä vuodet, ja rakkautta on vielä jäljellä. Mitä vaadin häneltä, jos päätän jatkaa? Eniten huolestuttaa läheiset suhteet pariin naiseen, ja tiedän naisten suhtautuvan mieheeni lämpimästi. Ja lähinnä se, ettei hän ongelmien sattuessa vastaan tukeudu heihin liikaa vastaisuudessa?

Vaadi, että miehesi etääntyy näistä naisista ja lisäksi vaadi että tästä lähtien vain sinä olet miehesi luottoystävä. Vaadi myös ettei mies selittele tai perustele näille naisille etääntymistään heistä millään lailla ja että hän näyttää tunteensä sinua kohtaan, myös muiden ihmistan läsnä ollessa, (etenkin jos näistä naisista joku tulee kadulla tai jossain tilaisuudessa vastaan), Miehen tulee silloin pitää sinua kädestä, kaulailla (ei liikaa) ja olla huomaamatta näit muita, paitsi tervehtiä voi.

Hmmm, täytyy kyllä sanoa, että hienosti on miehesi onnistunut sinut syyllistämään toisista naisistaan. Sinuna en ottaisi niskoilleni sitä, että SINUA pidetään syyllisenä vieraisiin menemisestä. Tuo on mieheltäsi todella lapsellista ja kypsymätöntä käyttäytymistä, sekä täydellistä pakenemista omasta vastuunkannostaan.
Minunkin mieheni yritti samaa, mutta ei onnistunut minua syyllistämään omista teoistaan. Vannoi ja vakuutti hänkin, että haluaa pitää perheen koossa ja jatkaa yhdessä. Mutta ei pystynyt jättämään muita naisia ja olemaan uskollinen. No, mies on nyt ex-sellainen.
Pidä puolesi!

Alkuperäinen kirjoittaja iso päätös elämään:
Paljastui, että vuosien varrella mies kurkki sivuille, kun suhteessamme oli joku ongelma. Eli kävi lähinnä ongelmiamme läpi muiden naisten kanssa, koska hänellä ei ole luottomiesystävää. Nyt meille tuli yksi isompi ongelma ja mies hakeutui rakkaussuhteeseen erään naisen kanssa. Hän jäi siitä kiinni. Sanoi, että luuli, että eroamme, ettei tästä tulisi mitään. Samaan aikaan oli vannonut minulle, että yritetään yhdessä vielä kaikin mahdollisin tavoin, haluaa pitää perheen kasassa.

Nyt hän on pahoillaan surustani, mutta ei ole erityisen pahoillaan noista tapahtuneista. Luuli vain, ettei mitään ole tehtävissä enää. Hän syyttää tapahtumien kulusta jonkin verran minua ja tottahan siinä on.
Hän yrittää kaikkensa, tekee kaikki kotityöt, vie lapset harrastuksiin ja sillä tavoin osoittaa minulle rakkauttaan. Hellittelee minua ja järjestää kahden keskisiä ihania hetkiä. Panostaa suorastaan hellyyttävällä tavalla.

Miten voin vakuuttua jatkamaan? Hän vannoo, että rakastaa ja haluaa olla yhdessä lopun elämää?
Hän on nyt unelmamies, en tarkoita että täytyy tehdä kaikki kotityöt, vaan muutoin osoittaa välittämistään teon ja sanoin.

Olen rakastanut häntä kaikki nämä vuodet, ja rakkautta on vielä jäljellä. Mitä vaadin häneltä, jos päätän jatkaa? Eniten huolestuttaa läheiset suhteet pariin naiseen, ja tiedän naisten suhtautuvan mieheeni lämpimästi. Ja lähinnä se, ettei hän ongelmien sattuessa vastaan tukeudu heihin liikaa vastaisuudessa?

Voi kauhistuksen kauhistus millainen pentu ukkosi onkaan. Että ihan luuli teidän olevan eromassa ja sain näin hyvän syyn hypellä muiden syliin. Alkkiksilla on, muuten, sama tyyli, että syy viinaan löytyy ihan mistä vaan. Joten heti kättelyssä kiellän sinua ehdottomasti ottamasta vastuullesi miehen omia erheitä, ellet sitten todellakin ole häntä puukon kanssa pitkin kotia ajanut ja uhannut erolla kerran tunnissa.

Se on sitten eri juttu, mistä saa syyn eroon. Joskus vastoinkäymiset kasvattavat ja yhdistävät ja joskus niistä ei vaan selviä millään. Joten jos sinusta nyt juuri tuntuu siltä, ettet eroa, niin mieti ja katsele ajan kanssa. Miehesi on tod.näk. sitä lapsellista mammanpoikatyyppiä, josta tulee huippukiltti tehtyään tuhmia ja ehkä se mamma aikoinaan hyvittelyillä saatiinkin taas hyvälle tuulelle, mutta kamoon peipi, ei aikuinen ihminen ratkaise ihmissuhdeongelmia ihan niin. Tuollainen hyvittely ei ole kaukana ostamisesta ja sinun täytyisi jo moiset merkit tunnistaa, eikä kuvitella onnen nyt kohdanneen elämääsi. Noh, sinullakin kait kasvamisen paikka, koska miehesi tulee aiheuttamaan lisää pettymyksiä. Hän kun elää luulemalla kaikenlaista....

Tällaisissa vastoinkäymisissä on tärkeintä tietää, mitä sinä tahdot ja mitä haluat. Et voi arvuutella jonkun ukon edesottamuksista kuin ennustaja teenlehdistä, että juu, nyt varmaan kaikki menee hyvin kun se niin katuu,vaan sinun on uskottava oman sydämesi ääntä ja rakennettava päätöksesi viimeistään muutaman vastaavan kokemuksen jälkeen. Totta kai uuden mahdollisuuden antaminen on aina jaloa ja ystävällistä, mutta teeppä se samalla ukollesikin selväksi. Kannattaa olla jämäkkä oman elämisen laadun suhteen.

Yhteistyössä