Eroa pohtivat -vertaistukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voimaton äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voimaton äiti

Vieras
Onkohan olemassa mitääs keskusteluryhmää, jossa olisi samassa tilanteessa olevia naisia/äitejä, jotka miettivät kannattaako/pitäisikö erota. Itse pohdin asiaa päivittäin, keskusteluapua ei oiken ole. Mies ei suostu keskustelemaan mistään parisuhteen ongelmista. Pieniä lapsia, joten päätös erosta tuntuu todella raskaalta. Mutta en oikein ole onnellinen näinkään. Yksin niin raskas miettiä isoja asioita.

Muita samassa tilanteessa olevia, kaipaisin vertaistukea. Tuntuu että samoja pohtivista voisi saada parasta keskusteluseuraa. Voisiko perustaa jonkun keskusteluryhmän, jossa voitaisiin avata sydäntämme. Tietenkin parisuhdeterapiaan voi mennä yksinkin, mutta samassa tilanteessa olevasta voisi mielestäni saada myös tukea ja apua, ystävääkin.

Itsekin pohdin eroa. Rankkaa siksi, että rakastan miestäni :( emme vain oikein sovi yhteen, erilaiset tavoitteet elämässä ja mieheni ei tarvitse minua mihinkään. Kaipaisin hellyyttä ja läheisyyttä. Olen tavallaan jo eroasian päättänyt, mutta todella rankkaa tulee olemaan. Mies puolestaan ei tunnu ottavan asiaa kovin rankasti, pärjää ilman minuakin. Tai sitten osaa sulkea asiat pois mielestään.

Jokainen tapaus on erilainen. Pitää vaan kuunnella itseään ja ottaa riski. Joskus tepsii väliaikainenkin ero eli menee muualle miettimään asioita. Oma eronikin tapahtuu noin eli mahdollisuus olisi vielä palata takaisin. Mutta tuskin palaan, aion päättää asian varmaksi ennen lopullista lähtöä.

Yhteistyössä