eroan miehestäni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olimme 6 vuotta yhdessä.
mies on ollut tosi ihana, uskollinen, ei juo paljoa, viettää kanssani aikaa.
mutta ei tee mitään kotitöitä.
rakensimme pitkästä tavarasta omakotitalon kaksi vuotta sitten ja sen jälkeen mies vetoaa kaikessa siihen, että hän on rakentanut tämän talon (koska minä jouduin lähtemään joka ilta lapsen kanssa iltatoimille ennen miestä..)
pyydän häntä auttamaan siivouksessa, ei tarvii kun hän on rakentanut tämän talon. pyydän peseen pyykkiä, tekeen ruokaa, käymään kaupassa, petaamaan sängyn, täyttämään / tyhjentämään tiskikoneen tai mitä vaan, niin ei hänen tarvii kun hän on rakentanut tämän talon.
mulle riitti, uus asunto hankittuna ja tavarat pakattu suurimmaks osin.
itkettää, surettaa ja vituttaa, rakastan miestäni todella paljon, mutta mä väsyn tän työmäärän alle.

Sama homma täällä. asuttiin miehen asunnossa, ennenkuin yhteen muutettiin. mies teki siellä kaikki, välillä tiskailin. Nyt ei tee mitää yhteisessä kodissa, kun on 5v joutunut itse aina siivoamaan (joista 1v asuin hänen kanssaan). No ei auta ku itse siivota jos ei halua sikalassa asua. rankkaa on mut minkäs teet.

Pääset mun top 10 -listalle erikoisimmissa erosyissä. Kai sekin on jotain... Itse en tajua (naisena, jolla äärimaskuliiniset aivot), että mikä niissä kotihommissa on niin helevetin tärkeää. Kukaan Suomessa ei kulje alasti tai kuole nälkään tekemättömien kotitöiden takia. Joskus kiinnostaa tehdä niitä, useimmiten ei.

Sitten, jos yrittää oman osansa tehdä, se ei yleensä kelpaa, koska se tehdään "väärin" eli toisin kuin emäntä itse tekisi. Näihin on muitakin ratkaisuja kuin ero. Naapureiden kanssa voi vaikka kimpassa ottaa siivoojan käymään, voi ulkoistaa pyykit yms. Ehkä ne laskut nähtyään mieskin innostuu imurinvarteen tai sitten saat sinäkin enempi vapaa-aikaa relaamiseen ja maksatte siitä vapaa-ajasta ja työllistätte muita ihmisiä.

Aloin seurustella exän kanssa nuorena ja hänen kämpässään asuttiin, hän maksoi ruuat jne, kun minulla ei ollut kummosia tuloja kun olin opiskelija. Ex maksoi autokoulunikin jne. Kouluttauduin ja pääsin todella hyvä palkkaiseen työhön (vuositulot >50 000).

Maksoin asuntolainaa kaverina, asunnon remontointia jne. Laitoin joka kuusausi ison summan miehen tilille kunhän omansa oli kuluttanut.

Aina sai kuulla että hän on maksanut opiskeluni ja ajokorttini yms. Mies hurvitteli omat rahansa ja minulta saamansa tuhlasi harrastuksiinsa.

Kymmenisen vuotta katselin ja kuuntelin alentavaa nalkutusta ja sitten riitti! ajattelin että eiköhän "velkani" ole maksettu ja lähdin. Oli ex ihmeissään kun ei "viikkorahaa" tullutkaan ja menot piti suhteuttaa omien tulojen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Pääset mun top 10 -listalle erikoisimmissa erosyissä. Kai sekin on jotain... Itse en tajua (naisena, jolla äärimaskuliiniset aivot), että mikä niissä kotihommissa on niin helevetin tärkeää. Kukaan Suomessa ei kulje alasti tai kuole nälkään tekemättömien kotitöiden takia. Joskus kiinnostaa tehdä niitä, useimmiten ei.

Sitten, jos yrittää oman osansa tehdä, se ei yleensä kelpaa, koska se tehdään "väärin" eli toisin kuin emäntä itse tekisi. Näihin on muitakin ratkaisuja kuin ero. Naapureiden kanssa voi vaikka kimpassa ottaa siivoojan käymään, voi ulkoistaa pyykit yms. Ehkä ne laskut nähtyään mieskin innostuu imurinvarteen tai sitten saat sinäkin enempi vapaa-aikaa relaamiseen ja maksatte siitä vapaa-ajasta ja työllistätte muita ihmisiä.

Jaa minusta nyt et tajua. Mikä velvollisuus naisen on miehen sotkuja korjata?
Ja oikeasti jos ei koskaan siivoa niin siitä tulee ongelma. Tässä nyt ei kyse minusta mistään ylisiivoamisesta vaan normaalista. Normaali siivous pitää yllä kodin kuntoa jos päästää kodin hirveän likaiseksi siinä vasta hommaa on ja hyönteisiä kaupanpäälle. Eipä ole torakka ongelmaa koska Suomessa on valistettu joskus puhtaudesta. Jos välillä onkin ylisiivottu niin jos nyt mennään siiden, että ei siivota ollenkaan niin huhuh.
Tuttavalla on siivousfirma ja he ovat käyneet siivoamassa kohteita joissa ei ole vuosiin tehty muuta kuin imurointia, näky on inhottava ja pinttynyt lika vaikea irrottaa.

Eiköhän taustalla ole muut syyt. Vaikka miehesi olisi osallistunut kotitöihin tasaveroisesti, niin ero olisi silti voinut olla edessä halustasi. Tiedän tuon kokemuksesta. Kyse on sinusta, ei miehestäsi.

Oletko ap semmoista ehdottanut, että muuttaisitte siitä talosta vaikkapa sitten naapuritaloon.
Että voisko se mies sitten siivota sitä omakotitaloa, kun ei ole sitä sentään rakentanut...
Ei tartteis tuon asian takia erota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eiköhän taustalla ole muut syyt. Vaikka miehesi olisi osallistunut kotitöihin tasaveroisesti, niin ero olisi silti voinut olla edessä halustasi. Tiedän tuon kokemuksesta. Kyse on sinusta, ei miehestäsi.

kyllä taustalla on tasan tuo syy.
mä olen väsynyt tähän rumbaan, minä käyn töissä, hoidan lapsen, hoidan koirat, hoidan siivouksen vessasta vaatehuoneeseen, hoidan vaatehuollon silityksineen ja pesuineen, hoidan keittiön 100% kaupassa käynnistä tiskeihin ja ruuanlaittoon jne. mulle ei jää yhtään omaa aikaa kun jatkuvasti saan raivata miehen jälkiä.
kyse on todellakin minusta, mun psyyke ei kestä tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä taustalla on tasan tuo syy.
mä olen väsynyt tähän rumbaan, minä käyn töissä, hoidan lapsen, hoidan koirat, hoidan siivouksen vessasta vaatehuoneeseen, hoidan vaatehuollon silityksineen ja pesuineen, hoidan keittiön 100% kaupassa käynnistä tiskeihin ja ruuanlaittoon jne. mulle ei jää yhtään omaa aikaa kun jatkuvasti saan raivata miehen jälkiä.
kyse on todellakin minusta, mun psyyke ei kestä tätä.

Uupuneena kaikki vaikuttaa pahalta. Menkää ihmeessä pariterapiaan, jotta voitte paremmin kommunikoida toistenne kanssa. Yksi alku olisi lukea kirja rakennamme parisuhdetta (Fisher, Hart ja Kiianmaa). Toista ei voi muuttaa, mutta voi oppia hyväksymään toisen ja ilmaisemaan hänelle tunteensa tehokkaammin. Tällöin hän voi jopa auttaa omasta halustaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Mun täytyy kyllä peesailla tätä ainakin jossain määrin. Oma fiilis on, että tuollaisen takia ei kannata erota. Toki jos liitto muutenkin hajallaan niin joku juttuhan se on aina se "viimeinen tikki".

Kyllä se mies viimeistään siinä vaiheessa hoksaa itse alkaa vaikka nyrkkipyykille kun viimeisetkin kalsarit on homeessa. ;)

Ymmärrän kyllä että ottaa päähän miehen laiskuus kun molemmat käy töissä ja vapaa-aika olisi tärkeää molemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Kyllä se mies viimeistään siinä vaiheessa hoksaa itse alkaa vaikka nyrkkipyykille kun viimeisetkin kalsarit on homeessa. ;)

no mun (EX!)mies ostaa tossa vaiheessa uudet.....

No sitten vaan heität vaatteita sitämukaa mustaan jätesäkkiin! Mulla meni kertaalleen hermo oikeen kunnolla miehen kenkien kanssa, joita oli tasan joka paikassa ja pieni vauva nuoleskelemassa niitä sitten.. Laitoin kaikki kenkähyllystä "eksyneet" kengät roskikseen ja kiikutin taloyhtiön jäteastiaan. Sen jälkeen on aika hyvin pysynyt tilanne hallinnassa.

Mut ihan tosissaan, koittakaa sopia että vaikka palkkaatte siivoojan pahimpia sotkuja siivoamaan. Ymmärrän kyllä että ei se huushollin ylläpito ihan vaan toisen vastuulla kuuluisi olla. Jos sitten haluaa maksaa palvelusta mieluummin kuin nostaa takapuoltaan sohvalta.

jos olisin kirjottanu miehestäni muuten vaan, niin 98% olis kommentoinu et jätä se sika :D ja kun jätän niin sit jätän liian hepposin perustein :D
kyllä mä nyt olen päätökseni tehnyt, kaipaan aikuista miestä rinnalleni, en toista lasta.

Mies ei selvästi arvosta ja rakasta ap samalla tavalla kuin ap häntä. Kukaan joka todella rakastaa ja arvostaa toista ei kohtele noin.

Naiset vain alistuu kaikkeen ja haluvat uskoa miehen rakkauteen vaikka mies kohtelisi miten. Ap sentään näkee tilanteensa.

Yhteistyössä