Erolla uhkailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyssäriä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyssäriä

Vieras
Pakko kysyä selvennystä asiaan?

Eli monet tuntuvat olevan sitä mieltä, että erolla uhkaileminen on viimeinen perisynti, sitä ei saa tehdä missään nimessä.

Nyt haluankin kysyä, että miten sitten voi suhteen toiselle osapuolelle kertoa suhteen epäkohdista ilman uhkailua, niin että niihin tulisi myös muutoksia.

Otetaan siis esimerkki. Mies haluaa enemmän seksiä. On esittänyt toiveen puolisolle kauniisti ja vähemmän kauniisti monen monituista kertaa. Asia ei mene naiselle kaaliin ja seksiä on edelleen vuosien jälkeen miehen mielestä liian vähän.

Onko siis väärin, jos mies tässä vaiheessa ottaa kovemmat keinot käyttöön ja sanoo, että ero tulee mikäli seksielämä ei piristy? Toinen vaihtoehtohan olisi, että mies pakkaisi laukut valmiiksi ja sanoisi, se on moro ny. Ja sitten vaimo ihmettelisi, että mihkäs ja miksi se ukko ny läks.

Mitenkäs olisi, jos ottaisit naisesi enemmän huomioon sängyssä ja ensisijaisesti keskittyisit hänen tyydyttämiseen kuin itseesi? Eiköhän sitä seksiä ala sen jälkeen tulla pyytämättäkin. Ei kukaan nainen halua pidemmän päälle olla pelkkä pantava.

Oletkos varautunut siihen että puolisosi vastaakin sinulle. ""Lupaat vaan"".
Muista että ne uhkailut ja lupaukset voi joutua lunastamaan.
Saattaa olla syy sinussa itsessäsi että vaimosi ei ole kiinnostunut seksistä. ,,,,,......!!!!!!!??????::::;;;;;---
Kyseiset välimerkit siksi, että joku viilaaja voi sitten asetella ne tarvittavilel ja oikeille paikoille.

Uhkailemalla varmistat että vaimosi ei ainakaan nauti sinun kanssasi.
Kun seksistä tehdään tuo vallankäytön välinen ei kumpikaan enää nauti.
Eroa pois jos ei muutakaan läheisyyttä yhteenkuuluvuutta toiselle halua antaa ja palvella ole.
Ei sinulla eikä hänellä.
Mutta jos muuten palvot ja rakastat häntä älä uhkaile.

Jos erolla uhkailulla todella tarkoittaa sitä, että nyt on kyseessä tosiasiat ja että tämän asian selvittämättä jättäminen mitä todennäköisemmin ihan oikeasti johtaa eroon, on se mielestäni ihan perusteltua. Toisaalta tarviiko asia ilmaista uhkailemalla? Eikö viesti menisi perille paremmin ihan keskustelemalla asiasta myös eroamisen näkökulmasta.

Sen sijaan erolla uhkailu ns. vallankäytön välineenä ei minun mielestäni ole kovin rakentavaa. Ja varsinkin jos sitä tapahtuisi useamminkin kuin kerran, niin itse varmaan nostaisin moisesta suhteesta kytkintä aika pian. Sanoista tekoihin niin sanotusti...

Olette nyt sen verran väärässä, että olen kyllä itse nainen ja oma mieheni on ajoittain uhkaillut erolla, mikäli en ole aktiivisempi seksin saralla.

Ajattelin vaan, että jos mies ei olisi pukahtanut asiasta missään vaiheessa ja joskus lähtisi ko. syystä, niin olisi tietysti myöhäistä tehdä asialle mitään.

Toisaalta kun hän on kertonut kantansa ja joskus kyllästyy, niin osaltani voin tietysti sitten syyttää itseäni, kun en ole noihin uhkailuihin suhtautunut vakavasti.

On väärin uhata erolla - siis uhata, vaikka ei olisikaan valmis eroamaan. Mielestäni epäkohtia pitäisi lähteä purkamaan vähän eri asetelmasta. Jos et ole tyytyväinen seksin määrään vaimosi kanssa, niin keskustele sitten siitä ja tokihan voit kertoa, että asia on sinulle niin tärkeä, että et tiedä voitko jatkaa suhdetta jos tilanne ei korjaannu. Siis ongelman ratkaisu yrityksen jälkee voitte keskustella mitä sitten jos muutos ei ole mahdollinen. Toki jos haluat sen vuoksi erota, niin sittenhän siitä pitää puhua, mutta uhkaileminen on tosi ajattelematonta! Sitä paitsi voi osua omaan nilkkaan.. Lue samalla palstalla oleva ketju aiheesta!

Seksin ottaminen esimerkiksi sai naiset niin pois tolaltaan, etta sukupuolesi hamartyi ja alkoi tyypillinen sukupuolten valinen sota ja syyttely.

Minusta erolla uhkaamisessa taytyy ottaa huomioon, etta se voi oikeasti realisoitua. Esim. Otan eron jos petat.

Jos kyseessa on vain kiristaminen, se saattaa sattua omaan nilkkaan. Muistan aikoinani, kun naisystavani uhkasi erolla, jos lahden kavereideni kanssa ulos. Sanoin sitten, etta jos suhteeme jatko on nain pienesta kiinni, niin erotaan vain. Mita mina teen naisystavalla, joka on noin vahasta minut jattamaan? Ei se ainakaan syvemmasta valittamisesta kertonut.

Niinpa sitten lahdin ja erosin. Seuraavana paivana nainen ei enaa kokenutkaan eronneensa, mutta se oli jo myohaista. Ei se kayttaytymismalli mihinkaan olisi kadonnut. Erolla kiristaminen olisi vain jatkunut kotitoista, rahankaytosta, juomisesta ja ties miesta. Kiristakoon jotakuta muuta.

Uhkailemalla ei saa toista ihmistä haluamaan enemmän seksiä - päinvastoin! Kyllä se homma vaatii hiukan lempeämpiä keinoja.

Tärkeintä on asenne vaimoa/miestä kohtaan. Ja se asenne on oltava ymmärtävä, kunnioittava ja rakastava.

Käytännön asioista naisena minuun ainakin tehoaa arkipäivän hellyys ja huomioon ottaminen. Eli hiukan koskettelua ""ei-seksikkäille"" alueille (olkapäät, hiukset, käsivarret, ehkä kevyt taputus pepulle...), ystävällistä ja hymyilevää keskustelua, uuden vaatteeni, kampaukseni tms. huomioimista, auttamista arkisissa hommissa, rutistamista kainaloon sängyssä ilman, että siitä tulee heti mieleen seksi... Kun sitten tottuu olemaan toisen lähellä, alkaa tehdä mieli enemmänkin.

Minusta muuten tuntuu, että monet parit koskettelevat toisiaan aivan liian vähän muulloin kuin seksin takia. Ja kuitenkin ihminen tarvitsee toisen ihmisen läheisyyttä päivittäin. IHmiset etääntyvät toisistaan, jos ihot eivät kohtaa.

No jos mies on jo kaikkensa yrittänyt hyvällä ja pahalla, niin ei kai laukkujen pakkaaminen mikään yllätys voi enää olla!?

En kannata erolla uhkailua, vaikka itsekin tavallaan sitä teen. Leimahdan silloin tällöin ja olen sitä mieltä, että nyt pyykit eri kasaan ja heti. Yön yli nukuttuani olen jo leppynyt, eikä ero enää olekaan niin houkutteleva idea.

Yksi exäni, mies, uhkaili myös erolla, jos ei tipu enemmän seksiä. Mies sai lähteä. harrastimme seksiä nimittäin koko 3-vuotisen suhteemme ajan 7-10 kertaa viikossa, enempään en olisi kolmivuorotyöni takia edes ehtinyt. Toivottavasti löysi naisen joka antaa yli 10 kertaa viikossa jatkuvasti. Epäilempä.

Eli jos miehesi toivomus on sinusta kohtuuton, niinkuin minusta oman eksäni toivomus oli, niin anna toisen toteuttaa uhkauksensa, ja häipyä. Mutta jos taas et halua seksiä kuin kerran kuussa, silloin voisit vähän miettiä mistä tuo haluttomuutesi johtuu. Ja voisit vaikka vähän neuvoa miestäsi, millä tavalla hän saisi sinut lämpenemään vähän useammin.

Mutta, erolla uhkailuakin on monenlaista. Esim. minä ja mieheni uhkailemme joskus riidellessämme erolla, vaikka emme todellakaan sitä tarkoita. Se on lähinnä lapsellista kiukuttelua ja manipuloimista oman tahdon läpi saamiseksi, johon usein itsepäiset ja tulisieluisen persoonat saattavat joskus riidan hetkellä syyllistyä. Lapsellista kuin mikä, myönnän.

Joskus sitten erolla uhkailu voi olla ihan realistista. Esim. jos joku tietää varmasti ettei halua olla toisen kanssa , ellei joku asia muutu, on ihan täysi oikeus sanoa se toiselle. Esim. itse olen sanonut miehelleni ihan tosissani, että eroan, jos hän joskus löisi minua, ratkeaisi alkoholistiksi, narkkariksi, tai pettäisi. Ne ovat minulle ihan ehdottomia juttuja. Ehkä tuo seksijuttukin on miehellesi ihan yhtä ehdoton, eli hän ei voi kuvitella olevansa kauaa naisen kanssa joka ei halua seksiä yhtä usein kuin hän itse.

Kuten tuostakaan asiasta, niin kovinkaan monesta asiasta ihmisten välisissä suhteissa ei voi sanoa onko se absoluuttisen väärin vai ei. Jokaisella on oma totuutensa. Tässä maailmassakin on aika monta miljardia eri totuutta. No tuo nyt oli aika kärjistettyä, tottakai on asioita jotka ovat oikeasti väärin. Mutta tuo ei ole minusta sellainen.

Ensinnäkin pitää miettiä pyytääkö mies liikaa. Onko kyse siitä että seksiä on vain kerran kuussa vai siitä, ettei sitä ole joka päivä niinkuin mies toivoisi. Siis onko miehen pyyntö oikeasti kohtuullinen.

Toiseksi mies voisi miettiä miksi hänen tarpeensa asettuu naisen tarpeen edelle. Jos naista ei kertakaikkiaan haluta niin miksi miehellä on lupa vaatia nainen vastoin tahtoa harrastamaan seksiä? Homma toimii kumminkin päin ja miehen tulisi muistaa, ettei hänen halunsa ole sen tärkeämpi seikka kuin naisen haluttomuus.

Kolmanneksi miehen kannattaa miettiä onko seksi hänen kanssaan sen arvoista, että nainen viitsii vaivautua. Jos seksi on huonoa niin ei siitä kukaan innostu.

MItä erolla uhkailuun tulee niin mielestäni se on turhaa. Jos tilanne on niin paha, että erolla voi uhata niin samantien voi lähteäkin. Mietipä tilannetta, jossa uhkaat naista erolla, jotta saisit enemmän seksiä. Nainen tähän pakon edessä suostuu ja harrastaa kanssasi seksiä kolme kertaa viikossa vasten tehtoaan. Oliko sen arvoista? Saitko silloin sen mitä halusit? Erolla uhkailemalla et nimittäin toista saa haluamaan, päinvastoin.

Yhteistyössä