erona sattuessa,kukas päättää lapsen nimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten ihmeessä voi päästä sopuun tulevan lapsen nimestä? Mies on nyt niin sitä mieltä,ettei mikään nimi käy mitä ehdotan ja itsellään ei juuri ehdotuksia ole. Hän ei kuulema mitään paperia suostu alllekirjoittamaan. Miäs sitten? :o yhteishuoltajuus tulee kuitenkin vielä tuossa vaiheessa olemaan,kun harkinta aika menossa. muutoin melko varmasti minä saan yksinhuoltajuuden sattuneista syistä.

Ei pahalla, mutta kyllä te aikuiset ihmiset nyt jonkin sortin kompromissiin päädytte. Jos ei teiltä onnistu, niin antakaa jonkun muun päättää teidän puolesta ;D

Miksi hankitte lapsen (ettekä esim. käyttäneet ehkäisyä) jos lapsen elämän lähtöasetelma on se, että ette pääse edes etunimestä sopuun? Sattuneesta syystä ainakaan nimilaki ei ota ko asiaan kantaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi vaan:
Miksi hankitte lapsen (ettekä esim. käyttäneet ehkäisyä) jos lapsen elämän lähtöasetelma on se, että ette pääse edes etunimestä sopuun? Sattuneesta syystä ainakaan nimilaki ei ota ko asiaan kantaa...

vaan mepäs käytettiin ehkäisyä, mulla kierukka :(

En tiedä miten tossa toimitaan jos vanhemmat ei pääse yksmielisyyteen nimestä,mutta kun oot saanut yksinhuoltajuuden saat vaihtaa lapsesi nimen ilman isän suostumusta.Taitaa vaan maksaa sit jonkun verran.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tehkää niin että toinen päättää etunimen ja toinen toisen nimen, sitten arvotte kummasta tulee kutsumanimi ;)

tätäkin ehdotin,mutta ei kuulema käy,ei aio allekirjoittaa mitään minun ehdottamaa nimeä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tehkää niin että toinen päättää etunimen ja toinen toisen nimen, sitten arvotte kummasta tulee kutsumanimi ;)

tätäkin ehdotin,mutta ei kuulema käy,ei aio allekirjoittaa mitään minun ehdottamaa nimeä

No jo on lapsellinen ukko sinulla.

niimpä.siksipä tässä ero tuleekin,tuollaista tonttua kestä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
En tiedä miten tossa toimitaan jos vanhemmat ei pääse yksmielisyyteen nimestä,mutta kun oot saanut yksinhuoltajuuden saat vaihtaa lapsesi nimen ilman isän suostumusta.Taitaa vaan maksaa sit jonkun verran.

Tää onkin hyvä idea! Eikä muuten maksa mitään kun ensimmäisen kerran vaihtaa nimeä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksi vaan:

vaan mepäs käytettiin ehkäisyä, mulla kierukka :(

Voi voi...:/ Noh, mutta yritätte vaan päästä nimestä sopuun!

Yhteistyössä