Eronneet, joiden ex lähestymiskiellossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Kuinka helppoa tai vaikeaa lähestymiskiellon saaminen on? Kestikö päätöksen saaminen kauan? Kuinka pitkäksi aikaa sen saa voimaan? Poliisiltako sitä haetaan ensin vai mistä? Entäs miten järjestyy lasten tapaamiset ? Olen lopussa ja haluan exälle k.o.kiellon, en vaan jaksais taas mitään oikeudenkäyntejä.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
Kuinka helppoa tai vaikeaa lähestymiskiellon saaminen on? Kestikö päätöksen saaminen kauan? Kuinka pitkäksi aikaa sen saa voimaan? Poliisiltako sitä haetaan ensin vai mistä? Entäs miten järjestyy lasten tapaamiset ? Olen lopussa ja haluan exälle k.o.kiellon, en vaan jaksais taas mitään oikeudenkäyntejä.

ja lapsen vaihto vanhemmalta toiselle tapahtuu turvatalossa. En tiedä kuinka kauan kestää

poliisi voi myöntää väliaikaisen heti voimaantulevan lähestymiskiellon jos jonkun henki on vaarassa.muuten asia käsitellään käräjillä.
2 viikkoa asian vireillepanosta oli käräjät.vuodeksi määrättiin.ex-valitti hoviin.tuomio pysyi myös hovissa.
lapsia ei tapaa lainkaan

Se lähestymiskiellon pituus katsotaan käsittääkseni tapauskohtaisesti. Ja tosiaan, lapsen tapaamiset, tai ns. "vaihdot" järjestetään valvotusti, sinä viet lapsen sovittuun paikkaan, esim. kunnan/kaupungin sos.toimisto/perheneuvola/turvakoti, lähdet pois, mies hakee. Mä ainakin sain lähestymiskiellon ihan helposti, poliisi myönsi sen ensin, käräjäoikeus jatkoi siitä. Nyt ei ole enää kyllä voimassa.

Yhteistyössä