Eronneet,miten rippijuhlissa? Exä paikalla vai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pia

Vieras
Meillä on exän kanssa maailman huonoimmat välit. Hän on terrorisoinut elämääni vuosia. Meni jopa uuden mieheni työpaikalle kännissä haastamaan riitaa koska uusi mies oli osallistunut lapsen joulujuhlaan koulussa (exä itse ei halunnut osallistua ja on muutenkin aina kännissä).
Kauhistuttaa jo ajatuskin että hän tulisi meille mukaan juhliin. Onko etiketin mukaan "pakko" kutsua hänetkin? Entä exän suku? Kun meille ei edes minun suku kunnolla. Uuden miehen suvusta kutsumme vain lähimmät.

Tuttavalla oli kahdet rippijuhlat. Tosin äiti sitten oli loukkaantunut siitä, kun jotkut olivat menneet isän järjestämään juhlaan, eikä hänen järjestämäänsä. Toinen vaihtoehto on pitää juhlat muualla kuin kotona, jolloin on vierailuajat eri sukulaisille. Mutta jos isä on juoppo, en uskaltaisi jättää lasta pulaan. Ilmottaisin, että pidä omat juhlat omille sukulaisillesi, lapsi tulee paikalle, jos olet kunnossa.

Ei ole etiketin mukaan mikään pakko kutsua sinun kotiisi juhliin ketään jota et sinne halua. Voi esim. laittaa kutsuun kirkko ajan jos olettaa ettei se isä tule sinne kännissä ja pilaa lapsen tärkeää päivää. Itse jättäisin vaan kutsumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Sano lapselles, että kutsuu isän puolelta sukua ja muutenkin ketä tahtoo.. Eipä voi kukaan valittaa ne on nuoren omat juhlat.

Joo se että lapsi voi kutsua ketä vaan toimii varmasti ihan ok perheissä joissa ei ole alkoholiongelmaa. Ei ole kenkään kannalta mukavaa jos sinne ilmestyy isi kännissä tekemään vaikka minkälaisen kohtauksen kirkossa tms. sen lisäksi että pilaa oman lapsen rippijuhlat siinä menee juhla pilalle usealta muultaki lapselta.