eronnut,uus suhde,lasten iskä hylkää...nyt neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammuli"

Vieras
tiedän että nyt tulee joiltakin huutoo mutta toivon että joku ymmärtää ja neuvoo.
Elikkä erosin 6kk (oltiin avioliitossa), 2 pientä lasta jne...
tehtiin exän kanssa yhteishuoltajuus paperit ja pojat oli 6kk ajan säännöllisesti isän tykönä, elarit maksoi itse sujuvasti tilille.
Mutta PAM PAM...niin kaikki muuttu. Exä tapas uuden naisen (mikä on hieno asia), mutta sitten rupes tulemaan puhelinsoittoja että en pysty ottamaan poikia viikonloppuna jne...ihme syitä "lähen reisssuun jne!
Nooh siinä mulle sitten selitettävää esikoiselle (5-vee)... Isänpäivänä (se viikonloppu) iskä otti pojat,ja sunnuntaina kun hain pojat kotiin niin esikoinen itki ja sano "isi ei enään halu meitä" " me syötiin koko v-loppu sipulikeittoo,yök" me ei saatu leikkiä leluilla" jne... soitin exälle ja raivosin niin 1,5t puhelun jälkeen tuli ilmi että tämä uus nainen ei jaksa poikia. Nainen lähtee jos pojat tulee heille :( Perkele!!!! Nyt pojat ei ole nähnyt taikka kuullut isästään mitään, olen yrittänyt laittaa txt-viestiä,ilman vastausta...otin yhteyttä lastenvalvojaan,allekirjoitin yh-paperit ja nyt tää exä ei suostu laittaa nimeä alle...

Onko muita jotka vois antaa neuvoa että mitä selitän jatkossa lapsille? miten saan exän nimen alle yksinhuoltaja paperiin? jne? neuvoja kaipaan :( masentaa,suututtaa ku iskä hylkää pojat :( perk!!!! Eikä yhtään joululahjaa viitsinyt ostaa pojille!

muuten asiat kunnossa,mulla uus mies jos hoivaa ja leikkii ja on hieno visa-kortti-iskä mutta eihän ole oikee isä kuiteskaan!

INHOTTAVAA!Vihaan tuollaisia luusereita,ketkä rakastuu niin sokeasti ja lapset jää..
Mutta hei,toivotaan että aika auttaa tässä asiassa ja isältä lähtis ne punaiset lasit silmiltä.
Surullista lapsille :(

Tosi kurja tilanne :( Mutta mitä nää yh-paperit tässä vaikuttaa? Miksi ne pitäisi saada allekrijoitettua? Äläkä siis käsitä väärin, mielestäni on tosi veemäinen tilanne ja paska äijä ja ihmettelen jos joku alkaa sinulle siitä päätä aukomaan. Mutta eihän yh-paperit anna kuin päätäntävallan esim asiapapereissa jne.

A) Jos uusi nainen ei halua poikia, niin sitten saisi lähteä
B) Jos mies ei tajua laittaa lapsiaan naisen edelle, niin sitten saisi itse poistua lasten elämästä.

Lapset kyllä ansaitsevat aina isän, mutta tuollainen isä ei ansaitse lapsia.

Meillä käynyt ihan samalla tavalla.

Toivottavasti miehes itsee ymmärtää, että hänen pakettiin kuulu hän ja lapset (uusi nainen ottaa koko paketin tai ei mitään). Jos ei tajua, niin ehkä parempi katkaista välit ihan kokonaan, kauheita pettymyksiä muuten lapsille tulevaisuudessa. Isällä on tietysti oikeutensa, mut lapset edelle.

Yritä laittaa sille miehelle asiasta viestiä, vaikka pidempi sähköpostiviesti, missä kuvailet asiaa vain ja ainoastaan lasten kannalta. Lapset edelle, please! Tai pyydä sitä lastenvalvojaa pyytämään sinut ja ex-miehes (ehkä myös lapset jos sen ikäisiä, kouluikäisiä) palaveriin, missä kävisitte lasten parasta läpi.

Kamalaa! Onneks mulla onkin maailman paras äitipuoli ja isä, äiti ja varaisä, jotka mahtuvat juhlissa jopa samaan kahvipöytään ja ovat keskenään hyvissä väleissä. Eli eron voi hoitaa myös hienosti ja lapsen ehdoilla. Olen siitä ikuisesti kiitollinen vanhemmilleni.

6kk on lyhyt aika, miksi erositte? Miehellä voi olla vaikea vaihe jos eron totuus alkoi valjeta vasta samoihin aikoihin kun uusi nainen vaatimuksineen astuu kehiin. Eli jos mies nyt ripustautuu uuteen suhteeseen kuin hukkuva olkeen, niin hän ei ole ihan täysipäisessä tilassa.

Minä taitaisin ottaa yhteyttä miehen ystäviin ja kysellä heiltä näkemystä tilanteeseen, ja kysyä jos he voisivat puhua miehelle hienotunteisesti. Jos sinä nyt räyhäät miehelle, niin se epätoivo vain syvenee. Kuvittelisin, että haluttomuus allekirjoittaa papereita johtuu nimenomaan siitä, että mies kuitenkin potee ihan aitoa ristiriitaa eikä ihan aidosti halua luopua lapsistaan.

kiitos kaikille jotka vastasivat. Ja hommahan meni niin että toukokuussa tehtiin yhteishuoltajuus paperit ja syyskuussa halus että tehdään yksinhuoltajapaperit mulle...ja hän ei halua suostua tapaamisista :( ja marraskuussa käytiin lastenvalvojalla puhumassa asiasta,mutta ilman ratkaisua. Mutta nyt kun kävin tekemässä yh-paperit niin exä ei enään suostu laittaa nimeä alle...hohoijaa!!! Lopetti myös elareitten maksun,nooh saan tietty Kelan kautta nyt ne rahat.
Käy niin sääliks poikia jotak tässä kärsii että ihan sattuu munkin sydämeen :/ kurja tilanne!
Mutta itse ollaan mietitty tän mun uuden miehen kanssa että laitetaan välit kokonaan poikki ja ei tarvi enään koskaan soitella poikien perään, haluan että pojilla on tasapainon ja selkee elämäntilanne,eikä pettymyksiä jne !!!!
Onko teidän mielestä oikea päätös? Nooh, eipä lasten iskä ole ottanut yhteyttä kohta 2kuukauteen, eikä häntä kiinnosta heidän elämä enään!!!!

jos isää ei kiinnosta ni sitä ei voi pakottaa. sama homma kävi meillä; puoli vuotta eron jälkeen löysi tyttöystävän ja nyt on 7,5 VUOTTA siitä kun on viimeks lastansa tavannut.

lastenvalvoja sanoi ettei voi pakottaa ja tapaavan vanhemman kuuluu hoitaa tapaamiset+niiden matkakulut ja ruokakulut.

ja samainen lastenvalvoja kehotti hakemaan yksinhuoltajuuttaa koska isää ei kerran kiinnosta

Melkoisia sankareita ootte kyllä lastenne isiksi löytäneet, huhhuh... Toivottavasti isä katuu joskus oikein huolella menetettyä suhdetta lapsiin, vaikka kuulostaa kyllä siltä ettei tuollaiset miehet kadu yhtään mitään. Voi kun erot lapsen ensimmäisen kolmen elinvuoden aikana kiellettäisiin! Ihmiset voisi hieman tarkemmin miettiä, kenen kanssa haluavat lisääntyä.

voi ap :( meillä juuri vastaavanlainen tilanne :( kaikki sujui kun elokuvissa kunnes kuvioihin tuli uusi nainen ja näiden kahden yhteinen lapsi. vaikka sydän särkyy lasten puolesta enkä käytöstä voi ikinä ymmärtää niin parempi meidän kolmin, ei tuollaista kusipäätä ja käytöstä tartte kenenkään katsella, varsinkaan viattomien lasten. tämä jopa kirjoittelee naamakirjan etusivulla kuka lapsista (yllättäen näiden yhteinen..) on hänelle KAIKKEIN tärkein, kuka ykkönen ja kuka kakkonen (kyseessä lähes 40 v mies) häpeen sitä luuseria silmät päästäni, huoh. ja syvästi ihmettelen voiko tuollasia luusereita maa tosiaan päällään kantaa. todellakin parempi ilman moista "iskää".

[QUOTE="vieras";25386580] Voi kun erot lapsen ensimmäisen kolmen elinvuoden aikana kiellettäisiin! Ihmiset voisi hieman tarkemmin miettiä, kenen kanssa haluavat lisääntyä.[/QUOTE]

Voi vee mitä paskaa suollat. Oletko edes aikuinen ihminen vai joku teini joka yrittää päteä?

On monia pareja jotka ovat vuosia yhdessä, saavat lapsia ja kun ero tulee niin toinen vanhemmista voi muuttua täysin kusipääksi. KYLLÄ, ihmiset voivat muuttua vaikka täällä palstalla muuta väitetään! Eikä se lasten hylkääjä aina ole se isä...

Itse sain lapsen neljä vuotta kestäneen suhteen aikana ja hyvän miehen kanssa lapseni sainkin. Ei ole lastaan hylännyt erosta ja uudesta suhteesta huolimatta. Ei kaikki miehet ole kusipäitä ja lyhyestäkin suhteesta voi seurata hyvää eli se lapsi!

Mua ärsyttää sun kaltaiset puusilmät jotka ei tajua mistään mitään.

Välit vaan kokonaan entiseen ukkoon poikki. Ja päätöksen on kerralla pidettävä. Muuten lapset saattavat elätellä
turhia toiveita ja taas pettyä. Jos uusi mies on mukava lapsille, isänkaipuu helpottuu vuosien saatossa.

Yhteistyössä