Erot Britaxin turvaistuinten välillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mami

Vieras
Hei,

Osaako kukaan neuvoa tai kertoa kokemuksistaan seuraavien Britaxin turvaistuinten osalta:

Britax Freeway
Britax Eclipse SI
Britax Secura

Kaikki vaikuttavat asiallisilta ja ne kiinnitetään selkä menosuuntaan ja ovat 25 kg asti. Ihmettelen, miksi on niin monta samankaltaista mallia. Meillä on pian vaihto edessä kaukalosta turvaistuimeen. Nyt meillä on Britax Römer Baby Safe Plus Isofix, mutta turvaistuimen osalta emme halua isofix-kiinnitystä. Ainakin Britaxilla ne mallit menevät vain 18 kg asti.

Osaako joku neuvoa?

Securasta en osaa sanoa, koska se ei ollut markkinoilla vielä silloin kun meille ostettiin istuin. Mutta Freewayssa ja Eclipsessä hintaeroa on 100 euroa (tai oli silloin), Eclipsessä on muistaakseni enemmän metalliosia ja mahdollisuus kallistaa istuinta silloin kun lapsi istuu siinä (freewayssa siis ei). Itse päädyin Freewayhin ja olen ollut tyytyväinen. Tuo Securakin voi olla ihan hyvä, ainakin mainoksessa se oli ihan pätevän oloinen.

Sen verran voisin vielä sanoa, että tuohon painorajaan ei kannata tuijottaa ellei teillä sitten ole poikkeuksellisen painava lapsi. Keskimäärin tuo 18 kg taitaa tulla täyteen 4-vuotiaana, ja sen pidempään ei kyllä lapsi yleensä mahdu istumaan selkä menosuuntaan vaikka olisi minkälainen istuin. Eli käytännössä sillä ei ole merkitystä onko istuin 18 kg vai 25 kg asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Cheri :
Sen verran voisin vielä sanoa, että tuohon painorajaan ei kannata tuijottaa ellei teillä sitten ole poikkeuksellisen painava lapsi. Keskimäärin tuo 18 kg taitaa tulla täyteen 4-vuotiaana, ja sen pidempään ei kyllä lapsi yleensä mahdu istumaan selkä menosuuntaan vaikka olisi minkälainen istuin. Eli käytännössä sillä ei ole merkitystä onko istuin 18 kg vai 25 kg asti.

Tuo oli hyvä pointti. Olemme miettineet sitäkin, että selkämenosuuntaan-asennossa voi tulla tavallisestikin ahdasta jos esim. turvaistuin on ajajan takana takapenkillä ja ajaja istuu kovin kaukana ratista. Meillä ainakin jo turvakaukalo on siinä ihan ääriasennossa. Meidän 10 kk:mme on nyt 10,5 kg eli vaikea kuvitella, että hän painaa 4-vuotiaana 18 kg.Hän ei silti ole mikään ylipullukka ulkonäöltään, hyvin ruoka kuitenkin maistuu. Ja sitten pitää muistaa, että esim. talvella on paksut toppapuvut ym eli siksi haluaisimme väljänoloisen, mutta laadukkaan ja turvallisen istuimen.

Meidän kummipoika nyt reilut 2 v painaa jo 17 kg eli tuo 18 kg tulee varmasti aika nopsaan täyteen. On kyllä suht roteva, muttei mikään pullukka. Niin ja toinen kummipoika 4 v painaa taas 14 kg, joten eroja noissa lasten painoissa on kovasti.

muuta en osaa sanoa kuin tuosta painosta,mulla kaks 7 vuotiasta ja painavat 22 kiloa.Että tuo 18 riittää kyllä tosi pitkälle,musta ihan riittävänpitkälle että voi jo siirtyä korokkeeseen
.Luulen että tuo Freeway on vaan vanhempi merkki sillä meillä sellainen joka ostettu 7 vuotta takaperin.En ole nähnyt uutta sellasita että nä uudemmat on varmaan vaan päivitettyjä versioita.Parhaimman vastausken saat liikkeestä!

Yhteistyössä