Erota vai ei?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Asta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Asta"

Vieras
Meillä on yksi 5v lapsi. Olen aina halunnut useamman lapsen ja puhunut siitä avoimesti miehelleni. Mieheni ilmoitti kuitenkin jo raskausaikana, että hän ei koskaan eikä ikinä tule haluamaan toista lasta. Olen nyt viisi vuotta yrittänyt sopeutua tähän asiaan ja oppia elämään sen kanssa, mutta se ei onnistu. Asia kaihertaa mieltäni jatkuvasti enkä pääse sen yli. Tuntuu niin väärältä, että joku toinen tekee tuollaisen päätöksen puolestani eikä minulla ole asiaan mitään sanottavaa. Tuntuu huijatulta, koska mies on aina tiennyt minun haluavan useamman lapsen. Joskus kunasiast on puhuttu, mies on tokaissut, että jos on pakko se toinen lapsi saada niin siitä vaan sitten mutta hän ei aio sitä lasta hoitaa ym. Nyt olen vuosia pohtinut, ajoittain enemmän, ajoittain vähemmän, että erotako tässä todella täytyy kun asian yli en pääse eikä muuta vaihtoehtoa taida olla? Perkele kun ärsyttää ja harmittaa ja surettaa ja vaikka mitä.

Mä erosin (avoliitto) tuo oli yksi syy. Meidän yhteinen ja ainut lapsi oli silloin reilu 2v. Toki muitakin syitä oli, mutta itsekkäästi halusin lisää lapsia ja itsekkäästi mies ei. Noh, löysin etsimättä pian uuden kumppanin, mentiin naimisiin melko pian ja saatiin 2 lasta :)

Olen miettinyt asiaa todella paljon ja paljon sitäkin, että jos vaan yrittäisi sitä toista lasta ja eroaisi sitten jos elämä kävisi aivan mahdottomaksi. Olisihan minulla sitten ainakin ne haluamani lapset. Mieheni tekee vuorotöitä ja paljon ylitöitä eli hyvin pitkälti yksin olen tämän ensimmäisenkin hoitanut eli se ei niinkään kauhistuta.

suostuuko mies tekemään toisen lapsen? vaikka sanoo ettei osallistu lapsen hoitamiseen? johan sinä ilmeisesti hoidat pääosin yksin teidän esikoisenkin. :) yritä jos mies sitä lapsentekohommaa haluaa tehdä, kyllä se saattaapi kuopukselle sitten heltyä! :)

Miehen puheista olen ymmärtänyt, että suostuisi toiseen lapseen, koska ei halua erota ja luopua minusta ja jo olemassa olevasta lapsesta. Mutta ei siis haluaisi lasta lapsen itsensä takia, vaan siksi, että ei halua erota.

Ja sitten syyllistetään miehiä että pippeli ohjaa ajatuksia kun naisilla käy ihan samalla tavalla tuon jälkikasvun hankkimisen suhteen, ei riitä se yksi, pitää jostain itsellekkin tuntemattomasta syystä vaan saada lisääntyä, sama se kenen kanssa kunhan niitä lapsia tulee.

Hormoonit molemmilla aiheuttaa vaikeaa oloa ja jotenkin miehinen sukupuoli on se jonka pitäisi jotenkin osaa elää ilman niiden vaikutusta.

Asiaan hatarasti liittyi, mutta liittyi siltikin.

En ole uhkavaatimusta esittänyt. Mutta olen hänen mielipiteensä asiaan ymmärtänyt keskusteluistamme. Jos ei asia muuten ratkea, niin kaipa se sitten on uhkavaatimus esitettävä.

Yhteistyössä