erottelevatko miehet tosiaan seksin ja rakkauden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minävain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minävain

Vieras
mies petti.
sanoi että se oli vaan seksiä ja minua hän rakastaa.
Mitä tämmöinen puhe on?
Mulle seksi ja rakkaus kulkevat yhdessä, varsinkin kun on parisuhteessa.
Ei käsitä pieni pää.
Mies lensi pellolle aatoksineen

Kyllä seksi ja rakkaus on kaksi eri asiaa, jopa meillä naisilla
Parisuhteessa ne kyllä kulkevat käsi kädessä, mutta itse olen kyllä harrastanut seksiä vaikka en ole rakastanut

Sen enempää puuttumatta uskottomuuteen, ainakin minulle seksi, sen tarve ja rakkaus ja sen tarve ovat kaksi eri asiaa.
Nämä vaan on asioita joita kannattaa keskustella ennekuin lennetään ulkoruokintaan :)

Ranskalaiset sanovat, että ruuanlaitolla ja hygienialla ei ole mitään tekemistä
keskenään.
Samoin on seksin ja rakkauden laita.
Rakastaa voi ilman seksiä kuten myös seksiä voi harrastaa ilman rakkautta.
Näin se vain on.

Omituista, mutta kun käyn ns. vakipanon luona erinomaisen hyvällä "panolla", ei omaatuntoa kolkuta yhtään, mutta jos ihan oikeasti rakastuisin johonkin vieraaseen, olisi se tilanne ihan jotain muuta, vaikka ei mitään fyysistä olisi vielä tapahtunutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Liimatainen:
Ranskalaiset sanovat, että ruuanlaitolla ja hygienialla ei ole mitään tekemistä
keskenään.
Samoin on seksin ja rakkauden laita.
Rakastaa voi ilman seksiä kuten myös seksiä voi harrastaa ilman rakkautta.
Näin se vain on.
Noh, veit sanat suustani.

Kyllä minäkin erotan seksin ja rakkauden. Jonkun satunnaisen suhteen kanssa voi olla tosi hyvää seksiä, vaikkei hän muuten kiinnosta yhtään. Ja toisaalta taas monesti rakkaussuhteessa seksi menettää merkitystään.

Sitä en oikein usko että rakkaus ja petos sopii yhteen. Rakkaushan on ensisijaisesti sitä, että haluaa olla kumppanilleen hyvä, tehdä tämän onnelliseksi. Haluaa että oma rakas on onnellinen. Rakkaus ei ole sitä että haluaa itselleen jotain hyvää. Oikea rakkaus ei ole itsekästä. Jos pettää, on sekoittanut rakkauden ja oman mielihyvän hakemisen keskenään. Eihän elämänsä tärkeimmälle ihmiselle, joka sinuun luottaa voi tehdä niin paskamaista temppua että rikkoisi tämän luottamuksen, aiheuttaisi tälle suunnatonta tuskaa ja kipua vain siksi että itse saisi hetkellistä mielihyvää. Kukaan ei voi väittää että sellainen kuuluisi rakkauteen. Eihän sellaista tehdä edes vähemmän tärkeille ihmisille. Se on pelkästään itsekkyyden teko.

Pettäjä rakastaa vain itseään. Toki hänelle oma kumppani on varmasti tärkeä, mutta vain omalta kannaltaan. Hänestä on _mukavaa_ että _hänen_ ei tarvitse olla yksin, että hänellä _itsellään_ on joku joka häntä rakastaa. Rakkauden kaipuu ja rakkauden tarve, läheisyyden tarve, seksin tarve ja tarve parisuhteeseen, ne kaikki ovat todellakin eri asia kuin rakkaus. Rakkaus ei ole tarve, se on tunne toista ihmistä kohtaan.

Rakastavakin voi tuntea vetoa muita kohtaan. Hän vain ei toteuta itsekkäästi hetkellisiä halujaan vaan hänelle tärkeintä on rakkaan hyvinvointi ja yhteinen parisuhde.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaakko:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkurouva:
Erottelevat. Ja niin tekevät myös jotkut naiset.

Pikkurouva tietänee mistä puhuu...ja mitä pahaa erottelussa on..?

voi jumakauta. toi on niin helvetin kylmää vain naida seksin ilosta. varsinkin jos toisella on tunteet mukana ja toinen on hommassa vain seksin takia. ei voi olla paskamaisempaa!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja nartun:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaakko:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkurouva:
Erottelevat. Ja niin tekevät myös jotkut naiset.

Pikkurouva tietänee mistä puhuu...ja mitä pahaa erottelussa on..?

voi jumakauta. toi on niin helvetin kylmää vain naida seksin ilosta. varsinkin jos toisella on tunteet mukana ja toinen on hommassa vain seksin takia. ei voi olla paskamaisempaa!!!!!!

Seksi on ihmisen perutarve...olisiko seksi sallittua vain rakastuneille?
Suomessa mm. on yli miljoona sinkkua.
Pitäisikö heidän elää selibaatissa...?

Jokainen normaaleilla vieteillä varustettu mies pettää, jos ei saa seksiä kotona riittävästi. Se on vain ajan kysymys. Pieni puute ja tilaisuus on ratkaiseva yhdistelmä.

.
Eli tyydytys pitää jotenkin saada. Vaikka itse runkkaamalla.
Pitääkö runkkarin olla itserakas?
Voiko itseään vihaava onanisoida?
Onko itserakkaan runkkaamalla saama tyydytys sitten erilainen
kuin vähemmän itseään rakastavan?
Kummia mietin. Kun puhe tuli rakkaudesta ja seksistä sekä niiden
yhteenkuuluvuudesta.

Itse harrastan seksiä vain rakkaudesta. edellinen suhde päättyi tammikuussa, ja sen jälkeen olen kirvoitellut ilman seksiä. En ole sitä kaivannutkaan.
Toki uutta suhdetta kaipaan, mutta en pelkän seksin vuoksi kuitenkaan, vaan sen takia että pääsen käpertymään sen minulle rakkaan ihmisen kainaloon.
Toivoa täytyy että lähiaikoina kolahtaa. Ja jos ei kolahda, niin omin käsin onneen =)

Yhteistyössä