Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

  • Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti
eltsu
Ajattelin kokeilla, josko uudet ihmiset innostuisivat tähän ketjuun, kun noissa vanhoissa on jo niin pitkät rimpsut, että tuntui itselle vähän vaikeilta päästä mukaan. Itse olen kyllä jo pitkään tällä palstalla taustaillut ja jännännyt muiden puolesta :)

Ketju on siis tämän vuoden aikana/ensi vuoden alkupuolella -tai jotain sinne päin -yrittämistä suunnitteleville, jotka esikoista toivovat. Ajattelin, että olisi kiva, jos olisi ihan esikois-ketjukin, kun monilla varmasti liittyy vauvatoiveisiin myös paljon epävarmuutta ja ihan uusia asioita.

ON: Itselle joulukuu olisi ehkä ajankohtainen..Parisen vuotta ollaan oltu yhdessä eikä edes vielä asuta saman katon alla (sillä silmällä vähän alettu rivareita katsastaa). Itse täytän 29v lokakuussa ja mies on 28v, että iän puolesta alkaa tuntua, että olisi jo korkea aika! Mitään mahdotonta kuumeilua ei ole; itse en ikinä ole ollut sellainen vauva-ihastelija, mutta uskon että oman vauvan kohdalla olisi aivan tohkeissaan tietysti
Eniten odotan tällä hetkellä sitä raskausaikaa ja tosissaan tuntuu, että biologinen kello kyllä tikittää..aina olen ajatellut, että ennen 30v ensimmäisen lapsen haluaisin ja kun mies haluaisi kuulemma vähintään 3 lasta, niin tartteis varmaan alkaa jo yrittämään


Joskus kesän alussa mies heitti, että ehkä jos puolen vuoden päästä olisi ajankohtaista ja nyt viime aikoina on ollut sellasta ei niin tosissaan-vinkkailua, että jos joulukuun Thaimaan matkalla sitten
Itse tietenkin jo vähän innostuin ja sopivasti olisi matka (2vk) juuri menkkojen loputtua eli päivät hyvät
Tällä hetkellä siis pillerit käytössä ja itse haluaisin aloittaa yrityksen nimenomaan heti pillereiden lopetuksen jälkeen.

Mutta vielä ei olla asiasta niin tosissaan juteltu ja haluan antaa miehelle (ja itsellekin) aikaa sulatella asiaa..kuitenkin n.vuosi sitten koko lapsi-asia ei tuntunut miehestä edes ajankohtaiselta vielä, mutta kummallisesti noiden miesten mielet muuttuu kun saavat rauhassa mietiskellä
 
eltsu
Lisätkääpä itsenne mukaan! Laitoin jo plussarivinkin valmiiksi :D

22.8

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim..............................ikä....................................yritys alkaa

eltsu........................28............................................joulukuu 2010?






Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä









Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi
 
Dahlia-
Heippa!

Liityn tänne haaveilemaan kun tuo vauva 2011 vähän hiljeni, ja tää ketju tuntuu enemmän omalta :D

Täällä ollaan aloitettu yritykset jo joulukuun alusta lähtien, eikä vieläkään ole tärpännyt. Pillerit tippui kuvioista siis marraskuussa eikä sen jälkeen ole millään tahtonut ottaa onnistuakseen.. Mutta toivottavasti vielä tämän vuoden puolella tärppää että ensivuonna päästään jo nauttimaan esikoisen odotuksesta :)

Dahlia- ...............21v.................yk10.. .................kp 30/31..................9.10.

Toivottavasti tulisi lisää esikoisen yrittäjiä että päästään jakamaan pelkotiloja ja jännityksiä yhes! :)
 
Marsku
Moi!
Meillä on tosi samanlaiset lähtökohdat kuin aloittajalla eli mä 29vee ja mies 28. Mies ei ole vielä täysillä innostunut asiasta, vaikka sanookin että haluaa lapsia...Se ei vaan ihan taida käsittää, ettei se raskautuminen välttämättä ihan käden käänteessä tapahdu...
Kuitenkin toivottavasti nyt ihan jo tänä syksynä aloitetaan yritys, ympärillä melkein kaikilla kavereilla on jo lapsi tai kaksi tai kohta tulossa. Joten kuume on kova :)
 
eltsu
14.9

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Marsku....................29...........................................syksyllä 2010
eltsu........................28............................................joulukuu 2010?




Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ...............21v.................yk10.. .................kp 30/31..................9.10.






Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi
 
Sajj
Moikka! Kiva päästä kirjottelemaan tuoreeseen ketjuun, eltsun tavoin vanhoihin tuntuu olevan vaikea päästä mukaan :)

Ollaan ihan alussa vasta tän yrittämisen kanssa, viime menkkojen jälkeen jätettiin pillerit pois. Päätettiin vihdoin että vauva saa tulla kun on tullakseen. Ollaan miehen kanssa seurusteltu reilut 6 vuotta, alkukesästä ostettiin asunto, molemmilla vakituiset työt ja elämä tuntuu todella tasapainoiselta. Elämä on niin mallillaan, että nyt olis esikoinen lämpimästi tervetullut!

Sajj...............22v.................yk1...................kp ?.................. ?

Kierron pituudesta ei ole vielä hajuakaan kun pillereitä tosiaan on tullu muutama vuos jo syötyä. Toivottavasti en joudu puolta vuotta odottamaan ekoja menkkoja.
Niin ja tosta yk:sta, laskenko tän jo ykköseks vaikkei pillereiden jälkeen oo vielä menkkoja ollu? Anteeks epätietoisuuteni, tää on mulle ihan uutta ja tunnen itseni aika hömelöks vielä :D

Ihanaa päästä jännäilemään ja vaihtamaan ajatuksia muiden kanssa! Tsemppiä Dahlialle ja toivottavasti eltsu ja Marskukin saavat miehensä täysillä mukaan haaveiluun :)
 
eltsu
14.9

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Marsku....................29...........................................syksyllä 2010
eltsu........................28............................................joulukuu 2010?




Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ...............21v.................yk10.. .................kp30/31.........9.10.
Sajj......................22v.................yk1.....................kp ?.............. ?






Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi
 
eltsu
Tervetuloa kuumeilemaan :)

Marsku: Onko teillä pillerit vai mikä ehkäisykeino nyt käytössä? Meinasin vaan, että saattaa se nopeastikin tärpätä ;) Nykyäänhän lääkärit on todenneet, että heti pillereiden lopetuksen jälkeen tärppää usein helpommin. Toivottavasti on näin!

Sajj: Kyllä mä laskisin, että sulla on 1. yrityskerta nyt menossa. Tosin en mäkään kaikista käsitteistä ihan varma ole :D Milloin sulla pitäis menkat alkaa, noin suunnilleen? Että alkaako olla jo jännät paikat :)

Meillä on nyt mies ihan yllättäen välillä kuin ohimennen maininnut, että kyllä hänestä voisi jo alkaa kohta yrittämään :) Vkl:na juteltiin kuitenkin asiasta ihan kunnolla- kun on monesti ollut sellaista vain pintapuolista jutustelua ja vähän vitsailuakin aiheesta puhuminen- ja sanoin, että jos siihen joulukuun alkuun mietittäisiin vielä molemmat ja katsotaan sitten :)

Meillä mies saa nyt vakkarityöpaikan ja pitäisi valmistua koulusta loppuvuodesta. Itse teen äitiysloman sijaisuutta, mutta meidän alalla on onneksi töitä, niin se ei huoleta :) Enempi nyt stressaa se asunnon hankkiminen, kun oma rivarikolmio haluttaisiin ostaa, mutta tarjonta täällä on aika huonoa nyt ja hinnat kovia :/ Voihan sitä toki raskaana ollessakin muuttaa, mutta olisi jotenkin mukava ensin rauhassa laittaa koti valmiiksi..
 
Dahlia-
Moikka! Kiva päästä kirjottelemaan tuoreeseen ketjuun, eltsun tavoin vanhoihin tuntuu olevan vaikea päästä mukaan :)

Ollaan ihan alussa vasta tän yrittämisen kanssa, viime menkkojen jälkeen jätettiin pillerit pois. Päätettiin vihdoin että vauva saa tulla kun on tullakseen. Ollaan miehen kanssa seurusteltu reilut 6 vuotta, alkukesästä ostettiin asunto, molemmilla vakituiset työt ja elämä tuntuu todella tasapainoiselta. Elämä on niin mallillaan, että nyt olis esikoinen lämpimästi tervetullut!

Sajj...............22v.................yk1...................kp ?.................. ?

Kierron pituudesta ei ole vielä hajuakaan kun pillereitä tosiaan on tullu muutama vuos jo syötyä. Toivottavasti en joudu puolta vuotta odottamaan ekoja menkkoja.
Niin ja tosta yk:sta, laskenko tän jo ykköseks vaikkei pillereiden jälkeen oo vielä menkkoja ollu? Anteeks epätietoisuuteni, tää on mulle ihan uutta ja tunnen itseni aika hömelöks vielä :D

Ihanaa päästä jännäilemään ja vaihtamaan ajatuksia muiden kanssa! Tsemppiä Dahlialle ja toivottavasti eltsu ja Marskukin saavat miehensä täysillä mukaan haaveiluun :)

Moikkelis moi! Kiva että tänne alkaa tulla jäseniä! :)

Ja asiaan.. Jos sinulla alkaa nyt menkat pillereiden lopettamisen jälkeen niin silloin se on ensimmäinen yk, tietääkseni :D näin sen itse ajattelen.. eli kun ei ole kierron aikana tärpännyt niin se lasketaan "hyväks yritykseks" :D

Niin etkä todellakaan ole ainut "hömelö" täällä, tässä nimittäin toinen ;)
 
Viimeksi muokattu:
Marsku
Meillä ei oo käytössä muuta ehkäisyä kuin keskeytys ;). Eikä sillä oo ainakaan vielä tärpännyt, kun mies on ollut niin ylivarovainen sen suhteen...Pillerit oli käytössä joskus, mutta eivät sopineet oikein, joten kortsut ja keskytys olleet käytössä jo aika pitkään.
Ollaan oltu yhdessä jo vuosia ja oma asunto sotettiin keväällä. Ite oon määräaikaisessa työsuhteessa ja mies vielä opiskelee vuoden verran, mutta töiotä pitäis kyllä löytyä sitten kun valmistuu. Ite oon joutunut vaihtamaan työpaikkaa useastikin just näitten määräaikaisuuksien takia :(. Mutta nyt oon päättänyt et en anna sen haitata lapsihaaveita, kai niitä töitä sitten taas joskus löytyy...
 
Myy
Minä voisin ihan varovaisesti liittyä tänne, ainakin osittain.
Meillä minä olen kuumeillut jo vuosia, kun taas miehen kuumeilua on estänyt velat joita hän onkin maksellut viime aikoina reippaasti pois päästäkseen elämässä eteenpäin. Yhdessä ollaan asuttu kohta vuosi, omista opinnoistani ja miehen lainanlyhennyksistä huolimatta elintaso on säilynyt ihan kohtuullisena. Nyt alkaa olla sellainen tilanne että mies on muutaman kuukauden kuluttua velaton, asumme mukavasti ja kaikin puolin alkaa olla tilaa aloittaa ensimmäisen lapsen yrittäminen ihan tosissaan.
Omana toiveenani olisi vauva ensi vuoden syksylle. Mies on myös alkanut kallistua tähän, vaikkei hänellä olekaan kiire asian kanssa. Taloudellisesti järkevintä olisi koittaa ajoittaa lisääntyminen vuoden päähän syksylle, sillä saisin vielä tuolloin äitiyspäivärahat ym. vuoden 2009 perusteella, jolloin en vielä opiskellut vaan olin päätoimisesti töissä.
Tämänhetkisiä opintojani lapsenteko tietysti viivästyttäisi, mutta valmistumiseni on niin pitkällä ettemme halua odottaa siihen saakka. Valmistuessani alkaa ikääkin olla jo sen verran että itsenä hirvittäisi lykätä esikoisen tekemistä sinne saakka.
Lapsettomuus on pahin pelkoni, vaikka olenkin vasta 26. Siksi olenkin ikionnellinen että minulla on kumppani joka haluaa yrittää kanssani lasta ja ymmärtää toiveitani ja pelkojani.
Meillä on kuluneen vuoden aikana käytetty lähinnä kondomia, kesästä alkaen olemme käyttäneet "varmoja päivä" siten että viikkoa ennen ja viikkoa jälkeen ovulaation olemme käyttäneet kondomia, muulloin olleet ilman.

Hui, hirvittää, jännittää ja samanaikaisesti itkettää ilosta että talvella saatamme aloittaa yrittämisen ihan tosissaan. Tätä olen toivonut ja odottanut kohta viisi vuotta, en meinaa uskoa tätä todeksi. :´)
 
eltsu
15.9


Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ...............21v.................yk10.. .................kp30/31.........9.10.
Sajj......................22v.................yk0.....................kp ?.............. ?



Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Marsku....................29...........................................syksyllä 2010
eltsu........................28............................................joulukuu 2010?
Myy..........................26...........................................talvella 2010-2011



Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi
 
Sajj
Kiitos Dahlia ja eltsu :) Tää tuntuu tosiaan olevan mun paikka kirjotella, mukavaa kun kaikki haaveilee esikoisesta, ei tuu niin tyhmä olo ;D

Oon melkoisen varma että mulla oli ovulaatio maanantaina. Eli menkkojen pitäs alkaa parin viikon päästä, jos siis oon oikeassa. Varma en todellakaan ole, mut mun kehossa tapahtuu sellasia asioita mitä en oo kokenu moneen vuoteen. Maanantaina nipisti vatsaa, rinnat on kipeät (eilen todellatodella kipeät). Siitä siis oletankin että ovulaatio on tapahtunu, ja todellakin toivon olevani oikeassa! Tosin toivon myös ettei mun kuukautiskivut tuu takas, ennen ku rupesin pillereitä syömään menkkojen eka päivä oli täyttä tuskaa, välillä en päässy edes liikkumaan..

Peitot heilu kyllä kovin maanantaina ja tiistaina. Meidän suvun naiset äidin puolelta on tuntunu tulevan raskaaks siitä ku mies vaan vetää housut alas, toivon samaa itselle :D

On muuten pakko mainita, mun äidit (mulla on siis kaks äitiä, biologinen ja sijaisäiti) on molemmat ruvennu puhumaan vauvoista, vaikkei olla kummallekaan puhuttu että saattais olla tulossa. Mainitsin mun biologiselle äidille siitä että otsaan on ilmestyny finnejä (mulla ei koskaan, ei edes teininä, oo ollu), kysy samantien että enkai vaan pillereitä oo lopettanu. En voi käsittää miten se ensimmäisenä voi juolahtaa mieleen. Ja sijaisäiti kerto mulle miettineensä että hän pelkää sitä että ku saan lapsen, ettei hän saa olla kunnon mummu, että mun biologinen äiti yrittää tunkea väliin, oli kuulemma edellisenä iltana oikein itkenytkin ajatellessaan sitä. Tottakai hän on meidän lapsen mummu, uskomatonta että edes ajattelee tuollaista.
Kummallisinta tässä on se, että tiedän ettei kumpikaan innostu ajatuksesta että saan lapsen ennen ku oon opiskellu valmiiks. Jotain telepatiaa, kun yhtäkkiä rupeevat tollasia puhumaan?;)

eltsu: Kuulostaa hyvältä, toivottavasti joulukuussa alkaa jännäily sitten teilläkin! Mulla oli myös tuo ajatus, että koti valmiiksi ennen vauvaa, mutta eihän se välttämätöntä ole. Tietenkin viimesillään raskaana ison mahan kanssa muuttaminen on ehkä raskaampaa, mutta kyllä sen jaksaa ku ajattelee tulosta. Ja sitä että sitten on vauvalla hyvä olla :)

Myy: Mukaan vaan! Ymmärrän että hirvittää, mulla on ihan sama homma. Vuosia oon haaveillu, mut nyt ku on tullu ajankohtaseks, oon vasta ruvennu ajattelemaan asiaa tarkemmin. Kauan sitä pohdittiin, että onko meistä siihen. Ja pohditaan vieläkin vaikka ollaan ehkäisy jätetty pois. Toisaalta taas järki sanoo että miksei pärjättäis. Aivan ihanaahan se on ottaa seuraava askel, ajatella sitä nyyttiä joka saattaa olla sylissä jo vuoden päästä! Ihan oma vauva, ei tarvitse enää tyytyä ihastelemaan vain muiden muksuja:)


Huh ku tuli paljon tekstiä. Yleensä oon aika laiska kirjottamaan.

Plussatuulia Dahlialle!
 
eltsu
Sajj: Mä myös arvaan, että mun äiti myös miettii tota raskaana oloa, kun ollaan nyt niin paljon puhuttu tosta yhteenmuuttamisesta ja just, että halutaan mielummin kolmio ku kaksio, että voi asua sitte siinä pidempäänki jne.
Ja oltiin kaverin lapsen ristiäisissä ja mun miehen äitikin oli siellä, niin hän oli sitten tän meidän kaverin kanssa jutellut, että millonhan meille tulee tollanen nyytti ni tää meidän kaveri oli vaan täräyttäny ettei siinä kauan mene :D Siis kun ei se meiän kaverikaan tiedä näistä vauvasuunnitelmista..Ymmärsiköhän tuosta mitään..No mut heti on molempien vanhemmat pyytäneet käymään kovasti, että mahtaa kaikenlaista niiden päässä liikkua :)

Hitto mä ootan sitä raskaana oloa ihan senkin takia, ettei tarvi enää kärsiä näistä kuukautisten aikasista päänsäryistä ja migreeneistä. Oon ihan kypä ku nytkin 3pv putkeen särkeny päätä oikein kunnolla. Tunniks saattaa lääkkeellä loppua, mutta palaa heti takasin :( Tosin kärsiihän jotku raskaana ollessakin migreeneistä, mutta toivon, että mulla ne loppuis ku liittyy ihan selkeesti kiertoon..

Toivottavasti saadaan kohta jo ekat plussat tänne :)
 
Tiina
Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ...............21v.................yk10.. .................kp30/31.........9.10.
Sajj......................22v.................yk0..... ................kp ?.............. ?
Tiina....................23v..................yk2.......................??.................??


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Marsku....................29............................ ...............syksyllä 2010
eltsu........................28........................ ....................joulukuu 2010?
Myy..........................26...................... .....................talvella 2010-2011



Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa. ...........LA................monennesta tärppäsi


-----> Lisäsin itseni tuonne. Kysymysmerkki kohdista en vielä tiedä, kun olen pillereita käyttänyt useamman vuoden ja nyt juuri tällä hetkellä TAAS menkat. Eli ne tiedot selviää parin viikon sisällä. Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä tarkoittaa kp??
 
Tiina
Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ...............21v.................yk10.. .................kp30/31.........9.10.
Sajj......................22v.................yk0..... ................kp ?.............. ?
Tiina....................23v..................yk2.......................??.................??


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Marsku....................29............................ ...............syksyllä 2010
eltsu........................28........................ ....................joulukuu 2010?
Myy..........................26...................... .....................talvella 2010-2011



Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa. ...........LA................monennesta tärppäsi


-----> Lisäsin itseni tuonne. Kysymysmerkki kohdista en vielä tiedä, kun olen pillereita käyttänyt useamman vuoden ja nyt juuri tällä hetkellä TAAS menkat. Eli ne tiedot selviää parin viikon sisällä. Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä tarkoittaa kp??

Se olikin kierronpituus!! ok. Onko se nyt sillain, että eka(t) numero(t) sanoo missä nyt mennään ja toinen numero taas kokonais kierto??
 
Viimeksi muokattu:
eltsu
17.9


Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Dahlia- ...............21..................10.. ..................30/31...............9.10.
Sajj......................22..................0........................?.....................?
Tiina.....................23..................2........................?....................?


Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Marsku....................29...........................................syksyllä 2010
eltsu.......................28............................................joulukuu 2010?
Myy.........................26............................................talvella 2010-2011



Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi
 
Dahlia-
Juu tuo on jännä että heti kun vähänkään tulee puhetta jonkun tutun lapsesta tai kadulla tulee vastaan joku tuntematon nainen rattaitten kanssa niin meidän mamma alkaa vaahdota lapsenlapsesta :D Meidän suvussa taasen on yleistä tuo nuorena jakautuminen, oma äitikin sai minut täytettyään juuri ja juuri 19, eli kyllä täälläkin on tuota painetta ollut jo jonkun aikaa :D

Kyllä sitä muutamia tuhansia kertoja on mietitty että onko se nyt järkevää yrittää lasta näin nuorena,, mutta johan täällä ollaan tahkottu satalasissa jo hyvän aikaa :D Eikä meilläkään kukaan muu tiedä tästä yrityksestä mitään :D Tuskin maltan odottaa kun pääsee kertomaan tuleville isovanhemmille yllätyksestä - sitten joskus :) Vähän on latistanu mieltä kun alussa luuli että raskautuis samantien kun lopettaa pillerit, kun kaikki aina varoitteli että heti pamahtaa kun yksikin napi jää ottamatta. Mutta ehkä tämä sitten kasvattaa jos mikä, ja kun se huipennus sitten tapahtuu niin on se sitten ainakin odotuksen ja kaiken yrittämisen arvoinen :)

Meillä uusin kokeilujuttu (siis että miten tärppäis varmemmin) on tuo ovulaatiolaskin, että sen ehdoilla mennään tässä kierrossa. Edellisillä kerroilla ollaan kokeiltu kaiken maailman vitamiinipillereitä ja greippimehua, eli hauskaa tulee olemaan jos joutuu kokeilemaan kaikki maailman poppakonstit ennen tärppiä :D Muutaman 'yrittämättömän' kuukauden jälkeen alkaa taas kova vauvakuume nostaa päätään eli pitää tosiaan ryhtyä vahtimaan tota kalenteria että koska se ovulaatio osuu kohille kun ei itse sitä tajua ;)

Huhhuh, onpas epäselvää tekstiä..
No mutta ei muuta kun Sajj:lle ja Tiinalle plussatuulia!
 
Tiina
Koskeeko tuo "jännäpäivä" ovulaatiopäivää vaiko sitä päivää jolloin kuukautiset pitäisi alkaa?
Anteeksi jälleen tyhmyyteni, mutta en tosiaankaan tiedä oikeastaan mistään mitään. Lapsia kyllä osaan hoitaa, vaikka oliskin ihan viikon vanha, mutta en tiedä näistä lyhenteistä taikka muista sanoista.
 
eltsu
Koskeeko tuo "jännäpäivä" ovulaatiopäivää vaiko sitä päivää jolloin kuukautiset pitäisi alkaa?
Anteeksi jälleen tyhmyyteni, mutta en tosiaankaan tiedä oikeastaan mistään mitään. Lapsia kyllä osaan hoitaa, vaikka oliskin ihan viikon vanha, mutta en tiedä näistä lyhenteistä taikka muista sanoista.
Se on oletettu menkkojen alkamispäivä. Enpä mäkää tajunnut näistä termeistä mitään sillon kun alkoi näitä palstoja lukemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Marsku
Argh, taas meni yks hyvä puuhailukerta pieleen, kun mies ei halunnut mennä loppuun saakka ja sillä loppui into heti kun ois pitänyt antaa vaan mennä :(. Miten voi olla että kaikki kaverit on löytäneet miehen joka haluu lapsia suunnilleen heti kun ovat tavanneet? Epäreilua... (pienet angstit päällä, joo)
 
Myy
Marsku, ootteko puhuneet miehen kanssa asian niinsanotusti selväksi? Oletteko molemmat tietoisia toistenne toiveista ja peloista, haluatteko molemmat samaa asiaa?
Ei sillä että epäilisin toiveitanne saada lapsi, mutta välillä tuntuu että miesten kanssa saa aika ajoin tehdä tilannepäivitystä jos mies on vähänkään epävarma omista haluistaan ryhtyä yritämään isäksi tulemista.

Mua jännittää kovasti oman yrityksen aloittaminen. Kiertoni on säännöllinen ja kaikista merkeistä päätellen myös ovuloin, mutta koska en ole koskaan ollut raskaana en voi varmasti tietää miten helposti se tulee onnistumaan. Meillä aloitellaan yrittämistä aikaisintaan joulukuussa, siinä onkin sitten 4kk aikaa jos haluaa saada lapsen vuoden 2011 puolella.
Mietityttää että mitä jos ei tuossa 4kk aikana tärppääkään. Tuskin sitä yrittämistä haluaa lopettaa kun on kerran alkuun päässyt, vaikka vuoden 2012 päivärahani lasketaankin opiskelijan tulojen mukaan. No, tuossa vaiheessa elämää meillä on raha-asiat muuten niin hyvässä balanssissa että eipä se minimipäiväraha tule olemaan este.

Ainiin, meinasin eilen haljeta onnesta! Olimme tapaamassa mieheni isää, joka heitti ilmaan kysymyksen siitä että koska aiomme ruveta perhettä perustamaan. Päätin ette sano mitään vaan hymyilin vaan muikeana sisäänpäin. Hämmästyin suuresti kun mieheni alkoi oma-aloitteisesti kertoa isälleen että ensi vuodelle ollaan vähän asiaa suunniteltu ja kuinka tätä raskautumista joutuu vähän suunnittelemaan päivärahojen ym. takia.
Tämä tarkoittaa sitä että a) mies haluaa ihan tosissaan lasta samalla aikataululla kuin minä ja b) hän on ymmärtänyt myös ajoituksen merkityksen päivärahojen kannalta.

Yhä edelleen en aina malta uskoa että olen tässä tilanteessa viimein. Kun on kuumeillut tuloksetta viitisen vuotta, on mieletöntä ajatella että kohta pääsee yrittämään. Se antaa valtavasti voimaa ja uskoa tulevaan. :>
 

Yhteistyössä