Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

  • Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti
Atlantis*
Kiitos Myy vinkistä, olisin ilman varoitusta varmaan langennutkin joihinkin halvempiin testeihin ja tilannut niitä kasan. Tähän asti olen nyt kolmessa kierrossa testannut ihan apteekista saatavilla First Signal -testeillä, ja ne vaikuttavat ihan hyviltä. Ensimmäisellä kerralla sain selvän plussan ja toisella kerralla selvän negan, ja viimeksi jäi vaiheeseen. Suurimmassa osassa apteekkeja vain tuntuu olevan kovin vähäiset valikoimat, siksi suuntaan nyt nettiin. Kirjoitit tuolla aiemmassa viestissäsi, että olet onnellisessa asemassa, kun voit yrittää raskautta. Samaa ajattelen minä, ja jos oltaisiin jätetty edes kokeilematta, onnistuuko, katuisin varmaan loppuelämäni. Nyt voin ainakin ajatella, että sentään katsottiin tämä mahdollisuus, vaikka lasta ei kuuluisikaan.

Jes, toivotaan Myy ettei poskessasi olevat finnit ennakoi mensuja, minulla ne pirulaiset pesiytyvät aina leukaan. Olin tuossa jo muutaman vuoden ilman niitä, mutta tänä talvena on tullut mensufinni pari kertaa ihan kuin härnäyksen vuoksi, uskokaa tai älkää! Minulle tuli ennen aina samaan kohtaan finni viikkoa-muutamaa päivää ennen mensuja, ja se oli sellainen iso, näkyvä ja kipeä paukama, jonka paraneminen kesti niin kauan, että seuraava pukkasi pintaan heti edellisen parannuttua. Mietin aina, että kuukautiskiertoni vaihe näkyisi aina suoraan naamasta, jos joku vain osaisi katsoa. :D Mutta good riddance, mensufinni!

Mukavaa Emma että myötäelät näitä vaiheitamme. Minulle on tärkeää päästä raportoimaan tilaani tänne, kun kenellekään muulle ei oikein voi puhua. Miestä en viitsi näillä "onkohan mulla ovis vai ei" -pohdinnoilla vaivata (en oikein usko, että oviksen metsästys on miehen mielestä kovin kiinnostavaa), ja muutenkin koitan pitää vauva-aiheiset kälätykset minimissä. Eilen tosin vietimme hiukan aikaa siskoni lasten kanssa, ja etenkin heidän vajaat kolme vee kuopuksensa on aivan i-h-a-n-a. On aina todella hyvä mieli kauan kun on viettänyt aikaa niiden lasten kanssa, ja silloin kyllä väkisin pääsee muutamia huokauksia, että olisipa meilläkin tuollainen tirpana.
 
Myy-84
Minulle myös tämä ketju on ainoita paikkoija joissa voin pohdiskella yrittämiseen liittyviä tyhmiä ja pieniäkin asioita. Minäkään en viitsi vaivata miestäni ovislimapohdinnoilla enkä halua stressata toista loppukierron spekulaatiollani.

Täällä alkoi jo tiputtelu, joten se siitä kierrosta. Sinänsä en ole mitenkään järjettömän pettynyt, seuraavat pari kuukautta on niin täynnä ohjelmaa ettei mielessä ole ainakaan tällä hetkellä tilaa vatvoa sitä että miksei raskaus vieläkään ala.
Tosin alitajunnasta se asia ei taida mihinkään poistua, näin nimittäin unta jossa olin hyvin pettynyt ja surullinen siitä etten ole vieläkään raskaana. Unessa itkin, paruin ja huusin äidilleni ja sisarelleni että tämä ei koskaan tule onnistumaan, hakkasin samalla kaksin käsi puista pöytää. Tiedättekö sen itkun ja raivon kun kohtaa jotain mittaamattoman suurta surua? Juuri sellainen tunne minulla oli unessa.
Onneksi valveilla ollessani en koe samanlaisia tuskan tunteita asiasta!
 
Lilli-84
Atlantis ja Myy:lle pahoittelut menkoista... :( Olin niin varma varsinkin Myy:stä että tuut nyt perässä, ja olen vieläkin varma että ei se kauan kestä ennen kun olette kaikki siellä toisella listalla... :D

Kerron teille minun "kikkani" miten onnistui. Enhän minä tiedä auttoiko asiat vai oliko silkkaa tuuria. Noh, aina voi jakaa omat tarinat, eihän sitä koskaan tiedä.. :)

Eli, olen syönyt foliren tabletteja, yhden päivässä, ja pakotin myös mieheni syömään niitä. Itse syön ne vieläkin, mieheni sai lopettaa kun plussa tuli.. :) Aloitimme ne joskus helmikuussa ehkä, muistaakseni. Lisäksi syömme d-vitamiinejä, mutta niillä ei ehkä ole mitään asian kanssa.

Kokeilin nettisivua nimeltä Ovulation Calendar | Free Ovulation Calculator | YourDays.com - Your Days.com, minne voi syöttää kuukautistietonsa, ja se kertoo hedelmällisimmät päivät.. ja niiden avulla sitten puuhailimme 6 päivää, kerran päivässä, ne päivät mitkä se ilmoitti hedelmällisimmäksi.. :)
Lisäksi bongasin ovislimat ja kivutsamoina päivinä kuin mitä ovulaatiokalenteri antoi minulle..
Jätin pois ovistikut, ne vai sai minut stressaamaan..

Muuta en nyt muista, lisään kyllä listaan jos tulee muuta mieleen.. :)

Jos haluattee kuulla minun ja masuasukin vointia, niin minulla kova pahoinvointi jo nyt, enkä jostain syystä pysty nukkumaan kunnolla öisin. Päivisin voisin nukkua kuinka paljon jos vaan siihen olisi mahdollisuus..:)
Muuten voidaan hyvin ja kyllä siellä masussa jotain elämää vaikuttaa olevan, kun koko ajan nippailee aina välillä. Neuvolaan soitettu tänään ja aika varattu 2.5.

Pidän teille peukkuja ja käyn lukemassa miten menee aina välillä...Paljon plussaonnea teille kaikille!!! ja voimahaleja... :)
 
Tigu
Mulla piti kaikkien nettilaskureiden mukaan olla ovis 1. tai 2. päivä. Torstaina tein ovistestin ja näytti negaa. Sit lähdettiin viikonlopun viettoon, enkä oo testaillut eikä oo kyllä puuhailtukaan. Eilen alkuillasta tein huvikseen testin ja se näytti tosi vahvan, mun elämäni ensimmäisen ovisplussan. Heti sit illalla sekstailtiin. Onko tietoo, miten kauan näkyy plussa ovistestissä? Eli voiko olla, että se plussa olis näkynyt jo perjantaina ja paras aika olis ollut puuhailla silloin. Onkohan tuo eilinen jo vähän myöhäistä? Tänään on ollut sellaisia tuntemuksia vahvastikin, että voisi olla ovis. Kun taas olin jo torstaina havaitsemani vahvempia limoja. Mitäs luulette, onko mahdollisuuksia toivoa raskautta tässä kuussa? Olin viime viikolla vähän jo pettynyt, kun tiesin, että pe tai la ei ole mahiksia sekstailuun, joten eilinen positiivinen testi yllätti mutta todella positiivisesti :) Vai onkohan mun ovis vaan yksinkertaisesti myöhemmin, mitä laskurit näyttää?
 
Dahlia-
Tiistai 5.4.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

Kookos74............36...................3...................27-32.....................20.3.
Myy-84................27...................7....................27-31...................10.4.
MaMaCat
..............37..................10.....................26......................14.4.
Tigu
......................27..................2.......................27.....................16.4.
Dahlia- ................22..................17..................28-30....................25.4.
Atlantis*...............42...................10.................25-28....................27.4.

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011
Hedel......................25...........................................?


Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011...............yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?.......................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011...............12.10.2011...............yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?.......................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ......18.10.2011................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011...............20.10.2011................yk6
Sajj..................22...................10.3.2011.............19.11.2011?..............yk5
Rht...................27...................16.3.2011......................?......................yk4
Lilli-84............26....................31.3.2011...............7.12.2011................yk7

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Dahlia-
Päivittelin vähän tota listaa omalla kohalla.

Mä oon kans käyttäny tota yourdays.comin oviskalenteria. Tikkuihin en aio koskea, niin paljon stressiä aiheuttaa pelkkä yrityskin. Omien hatarien tietojen mukaa sen plussan ovistesteissä ei pitäis näkyä kun sen yhden päivän. Eli Tigu, jos puuhailitte siinä tikun näyttämän viivan aikaan niin uskon että sulla on todella hyvät mahkut tulla raskaaks ;)
 
Tigu
Voi kun täällä on hiljaista. Vois oikeesti tehdä kohta uuden ketjun, eli esikoinen vuodelle 2012. Jos saataisiin sinne uuteen ketjuun uusia jännäilijöitä mukaan. Miten Myy, tuliko menkat todella vai jäikö tiputteluksi? Miten MaMaCat, mitään uutta? Itsellä ei mitään uutta, leppoisin mielin kohti ensi viikkoa ja mahdollisia menkkoja. 16.4. oon laittanut jännäpäiväksi, mutta taitaahan se oikeasti olla jo 15. Että sitä odotellessa....
 
Myy-84
Tigu, yhä vaan tiputtelee, neljättä päivää putkeen. Vähän niinku ärsyttäis. Nyt on menossa kp28 ja lauantaina olisi paritkin pippalot. Jos huomenna ei ala menkat kunnolla niin lauantaiaamuna on kai pakko tehdä se negatiivinen testi että uskaltaa edes pari kaljaa juoda.
Että tää kierto venähtikin pitkäksi vaikka luulin oviksen olleen aikaisessa! Vähän turhauttaa se että tiedän etten ole raskaana mutta seuraava kierto antaa odottaa itseään. Nämä yli 28 päivän kierrot saa mut aina vähän varovaisen vainoharhaiseksi että jospa sittenkin, mutta kun ei niin ei.
No, kai ne sieltä viikonlopun aikana alkaa.

Voitais kyllä alkaa pikkuhiljaa siirtyä sinne uuteen ketjuun. Voisin viettää seuraavan kierron taas huilaten ilman jännäpäivien laskentaa, tuntuu että se tekisi kevään muiden kiireiden keskellä hyvää. Mulla on myös joku intuitiivinen fiilis siitä että kahdeksas kierto on jotenkin merkityksellinen. Jospa vaikka seuraavasta tärppäis!
 
Myy-84
^En, sillä aamulla heräsin seitsemältä menkkakipuun, huomasin valuvani verta ja otin Clotamin. Kahden tunnin päästä heräsin jälleen sietämättömään kipuun sekä tyhjään mahaan otetun Clotamin aiheuttamaan pahoinvointiin ja ripuliin, joten aamu meni vessassa kipeänä ja vuotavana. Vasta toinen Clotam vei kivun niin että pystyin jopa nukkumaan hetken.
Luojan kiitos nuo Clotamit auttaa sitten kun saa annostuksen kohdalleen, Miranax tarjosi avun vain max. pariksi tunniksi vaikka niitä kiskoi kolmekin kerrallaan (joo, ohjeiden vastaista, tiedän...onneksi ei tullut vatsahaavaa!). Clotamin avulla pystyn elämään kierron ekoina päivinä lähes normaalia elämää, kunhan pahimman kipupiikin saa taittumaan. Se tylsä puoli tässä yrittämisessä on ettei voi syödä kipulääkkeitä etukäteen juuri ennen menkkojen alkamista sillä se voisi vaarantaa mahdollisesti alkaneen raskauden. Täytyy siis aina odottaa että menkat alkaa tosissaan, jollon kivutkin ehtii pahimmilleen.

Siispä yk8 alkoi tänään. Ihan mukavan seesteinen olo asian suhteen, olen jo n. viikon ajan tiennyt että edellisestä kierrosta ei tärppää. Suurempaa ressiä en jaksa nyt ennen kesää ottaa, meillä tjottaillaan nyt vaan.
Mulla on seuraava jännäpäivä äitienpäivänä tai sitä edeltävänä lapsettomien lauantaina, onpa kyllä helvetin ironista. Viime isänpäiväkin meni vuotaen ja kivuista kärsien, on kyllä todella huonoa tuuria että kierron vaihdot ajoittuu juuri noille päiville.
Kuten jo edellisessä viestissäni totesin, vietän seuraavan kierron vähän enemmän hiljaiseloa. En halua määrittää jännäpäivääni tarkasti sillä huomaan stressaavani siitä kuitenkin vähän liikaa. Rauhallisin mielin muihin asioihin keskittyen siis menee tämä kierto.
 
Myy-84
Lauantai 9.4.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

MaMaCat..............37..................10.....................26......................14.4.
Tigu
......................27..................2.......................27.....................16.4.
Dahlia- ................22..................17..................28-30....................25.4.
Atlantis*...............42..................10.................25-28....................27.4.
Myy-84................27...................8....................27-31......................?
Kookos74
.............36....................?...................27-32......................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011
Hedel......................25...........................................?


Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011...............yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?.......................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011...............12.10.2011...............yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?.......................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ......18.10.2011................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011...............20.10.2011................yk6
Sajj..................22...................10.3.2011.............19.11.2011?..............yk5
Rht...................27...................16.3.2011......................?......................yk4
Lilli-84............26....................31.3.2011...............7.12.2011................yk7

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.



Siirsin Kookoksenkin tuonne listan alapäähän, jospa saatais päivitystä häneltäkin joku päivä. :)
Koskas siirrytään uudelle listalle?
 

Yhteistyössä