Esikoinen haaveissa vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Tigu
  • Ensimmäinen viesti
Tigu
Päätin nyt aloittaa uuden ketjun, toivottavasti vanhat 2011/2012 ketjusta siirtyis tänne, mutta toivottavasti saataisiin paljon uusiakin esikoisen haavelijoita mukaan keskusteluun.
Oma tilanteeni lyhyesti. Ikää 27 ja pillerit lopetetin viime vuoden lopulla. Heti ei kuitenkaan aloitettu yritystä, nyt menossa toinen yk. Ja jännäpäinä olis kohta käsillä, nyt menossa kp 22. Kierto yleensä 26-28. Perusterveitä molemmat miehen kanssa, että mitään estettä vauvalle ei pitäisi olla, joten jospa se ilmoittaisi pian tulostaan :)
Liittykäähän joukkoon, kaikki uudet ja vanhat!!!
 
Atlantis*
Sunnuntai 10.4.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

MaMaCat..............37..................10.....................26......................14.4.
Tigu
......................27..................2.......................27.....................16.4.
Dahlia- ................22..................17..................28-30....................25.4.
Atlantis*...............42..................10.................25-28....................28.4.
Myy-84................27...................8....................27-31......................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011
Hedel......................25...........................................?


Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi



Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
 
Atlantis*
Hei kaikki, siirsin vanhan pohjan tuolta entisestä ketjusta, otin samalla oikeuden poistaa Kookos listalta, helpostihan sinne saa sitten lisättyä nimen muiden joukkoon. Korjasin samalla oman jännäpäiväni, kun en näköjään edellisellä kerralla osannut laskea yhteen 1 + 27. :) Minä en ole oikein ehtinytkään nettiin viime päivinä, saati miettimään näitä asioita. Nytkin ihan lyhyesti:

Myylle pahoittelu menkoista ja tietysti myös kivuista. Olen joskus miettinyt, miten ne esiäidit oikein selvisivät, kun ei ollut kipulääkkeitä. Minun kipuni talttuvat buranalla, mutta ilman niitä olo on sietämätön. Stressin vähentämiseksi tuo tjottailu on varmasti hyvä vaihtoehto. Jokaisella on oma tapansa hanskata tämäkin asia!

Uuteen ketjuun tervetuloa uudet mukaan!
 
Myy-84
Kiitos Tigulle uudesta ketjusta, tämä tuli tarpeeseen. Minäkin toivotan uudet pulisijat lämpimästi tervetulleiksi! :)

Minäkin voisin lyhyesti esitellä itseni. Meillä jätettiin ehkäisy (kondomit) pois ja siirryttiin varmoihin päiviin kesäkuussa 2010. Varsinainen yrittäminen alkoi syyskuussa 2010. Tätä ennen käytin ehkäisyinjektiota tammi-heinäkuun aikana 2009, syksyllä 2009 oli myös lyhyt kierukkakokeilu.
Kovien kipujen vuoksi tällä hetkellä epäilyksen alla on endometrioosi, jota aletaan tutkia kesällä 2011. Omana epäilyksenäni on myös jonkinlainen häiriö prolaktiiniarvoissa, sillä ehkäisyinjektion aikana alkanut rintojen satunnainen vuotaminen ei ole vieläkään loppunut.
Epäilyistä huolimatta yritän parhaani mukaan ajatella niin että mitään vikaa ei ole ennenkuin toisin todistetaan. Koska raskauden yrittäminen on tähän mennessä kuluneiden 7 kierron aikana stressannut meitä molempia, vietämme nyt hiljaiseloa kesään asti yrittämisen kanssa. Tulee siis jos on tullakseen, toivottavasti mahdollisimman pian! :)

Atlantis, ilman kipulääkkeitä en varmaan olisi kovinkaan järjissäni, kivut ovat nimittäin välillä järkyttävät. Edellisessä viestissäni (vanhassa ketjussa) ylistin Clotamia joka mulla on pitkän tauon jälkeen toista kiertoa käytössä, mutta joudun kyllä syömään sanani sen erinomaisuudesta. Törmäsin taas samaan ongelmaan mikä on kaikkien tulehduskipulääkkeiden kanssa; ne auttavat vasta maksimiannostuksella, joka rasittaa mahaa kohtuuttomasti joten saan kärsiä myös inhottavista suolistovaivoista. Lisäksi prostaglandiini-inhibiittorit EIVÄT lievennä kohdun supistelusta aiheutuvaa kipua, joten vaikka jomotus ja särky hellittää, olo on tuskainen supistelun takia.

Grr, ihan suututtaa kun muistelen kuinka lääkäri sanoi minulle pari kuukautta sitten että ehdottamani Panacod tai Litalgin eivät ole kuukautiskipulääkkeitä eikä hän suostunut niitä minulle määräämän. Tiistaina menen jälleen lääkäriin ja vaadin kyllä tällä kertaa jotain jolla olisi myös lihaksia relaksoiva vaikutus.
 
Lilli-84
Myy: Ihemtyttää suuresti että lääkäri ei kirjoittanut sinulle panacodia tai litalginia... Minulla on molemmat. Paitsi että litalgini en pysty ottamaan kun tulee niin huono olo siitä. Lisäksi olen jo monen vuoden ajan käyttänyt napromexia 500 mg, mikä on minun mieletä tehonnut hyvin. Toisaalta hassua että he eivät muuttaneet sitä kun tiesivät että yritämme tulla raskaaksi kun äsken luin että se voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista..
Noh, nythän en syö mikään niistä, mikä on varmaan vatsalle kova helpotus...
 
marjutan
Heippis,
täällä ollaan edelleen :)

Hormonaalinen ehkäisy jätetty pois vuoden alusta ja tähän asti menty "varmoilla päivillä", mutta yrittäminen olisi tarkoitus aloittaa enemmän tosissaan siinä kesä-heinäkuussa. Toivottavasti kesäloma tietäisi paljon peiton heiluttelua.. ;)

--niin joo ja ikäähän minulla on nyt 27, vuoden lopussa 28. Eli sen voisi taulukkoon korjata.
 
Atlantis*
Hei taas, huomasin etten esitellyt itseäni mitenkään eilen mahdollisille uusille ketjulaisille, joten tässä lyhyesti: ikää on 42, eli raskaaksitulon kannalta hirveästi, ja yritys aloitettiin viime elokuussa. Miksi vasta nyt: yksinkertaisin syy on ollut muutaman vuoden ajan kumppanin puute ja sitä ennen kumppani, jonka kanssa ei voinut lasten hankkimista harkita. Sen kummemmin elämäni käänteitä selittelemättä voin todeta, että olen vuosia elänyt siinä ajatuksessa, ettei minulla ole mahdollisuutta tuota vaihtoehtoa edes harkita, ja ajatukseen sopeutunut. Tuossa neljänkympin korvilla elämä sitten alkoi muuttua sellaiselle mallille, että nyt lapsi saisi tulla.

Haluatko Marjutan, että korjaan ikäsi taulukkoon? Voin sen tehdä, jos et ole näitä pyöritellyt.

Mutta voi kauhistus tosiaan Myy, ettet ole saanut helpotusta supistelusta johtuvaan kipuun. Minulla on silloin tällöin, onneksi harvoin, kramppeja mensujen aikana ja ne ovat todella inhottavia. Voi luoja paratkoon, jos et saa ihan suosiolla lääkettä tuohon vaivaan!

Minä aloitin ovistestailut tosimielessä jälleen tänään. Uhosin viime ketjussa, että tilaan tähän kiertoon läjän testejä netistä, mutta jäi tilaamatta. Moittimani Donna http:///www.kotitesti.fi/donna_ovulaatiotesti_syljest%C3%A4_pr_00227.html, jonka tein huvikseni eilen illalla, ei antanut mitään signaaleja, mutta annas olla tänään: mikroskooppiin napsahti taas linssin täydeltä ovulaation lähestymistä tarkoittavia "saniaiskuvioita". Donnaa en ota todesta, mutta liuskatesti antoi saman tuloksen: testiviiva oli vain hiukan kontrolliviivaa himmeämpi.

Kumma juttu, miten tuo testailu ei aiheuta minulle stressiä: päinvastoin on ihan mukavaa tietää, tapahtuuko siellä munasarjoissa enää yhtään mitään.
 
marjutan (ei kirj)
Atlantis,
korjaa vain :)

Yksi kysymys sitten vielä noista ovistesteistä, oletteko havainneet ne hyödyllisiksi? Mitä merkkiä suosittelette?

Itselläni ei ole mikään "hengenhätä" edes raskautua, mutta toisaalta toiveissa on että mikäli tulen raskaaksi se tapahtuisi tässä kesän aikana.. ajattelen sen verran pinnallisesti loppuraskaudesta ja synnytyksestä, että en haluaisi olla viimeisilläni sitten kesällä 2012 kuumimpina aikoina, vaan että mahdollinen LA olisi joskus keväällä/alkukesästä. Tai sitten projekti siirtyy taas hieman.
 
Myy-84
AAH! Sain viimein vuosien kipujen ja valituksen jälkeen sekä Litalgin- että Panacodreseptin! Seuraavat menkat, jos sellaiset satun vielä samaan, tulevat toivottavasti olemaan kivuttomat. Onhan noillakin lääkkeillä sivuvaikutuksensa, mutta uskoisin että kestän mielummin (toivottavasti) lievää pahoinvointia ja pientä pöllyä kuin kohdun supistelua. Onneksi mulla ei ihan jokaiset menkat ole niin kipeät kuin nämä viikonloppuna alkaneet, joten ihan joka kierron alussa ei tarvitse kolmiolääkkeisiin turvautua.
Sain myös lähetteen prolaktiini- ja kilpparilabraan, niiden tulokset tulee ensiviikon lopulla. Todella positiivisin mielin olen siis nyt. :)

Ihanaa kuulla että Atlantis selvästi ovuloi! Hienoa ettei oviksen bongailu aiheuta suurempaa stressiä vaan näyttäisi ajavan asiansa teidän kohdallanne. Toivottavasti positiiviset testit tuottaisi nyt tulosta.

Me ollaan oviksen aikoihin onnellisesti pääsiäislomalla pienellä matkalla, toivon että stressitön kaupunkiloma tekisi ihmeitä. Hedelmöitystä en nyt lähde sinne metsästämään vaan ihan kahdenkeskeistä hyvää aikaa, jota on ollut ihan liian vähän tämän kevään aikana.
Jotenkin mulla on intuitiivisesti todella hyvä fiilis tämän kierron suhteen, en tiedä mistä se johtuu. Ehkä niissä labroissa selviää jotain tai jotain muuta positiivista on tulossa tämän kierron myötä.

Marjutanille täytyy vielä ovistesteistä sanoa että jos vaan suinkin pystyt niin älä tilaa netistä halvimpia liuskoja. Meillä oli ne käytössä parin kierron ajan ja sain välillä tehdä melkoista salapoliisityötä tuloksia tulkitessani... Mun kohdallani viivat eivät koskaan olleet kontrolliviivaa vahvempia mikä tarkoittaisi positiivista tulosta, vaikka aina ovista kohden kyllä vahvistuivat. Mulla meni parin kierron jälkeen hermo ja päätin pitää taukoa kesään/syksyyn asti. Jos joudutaan syksyllä tutkimuksiin/hoitoon niin sitten saan varmasti pissiä tikkuun ihan riittävästi. :D
Jokatapauksessa ovistikut ovat hyvä apuväline oman kierron tutkimiseen. Mulla näyttäisi ovis olevan kp16-17 kieppeillä, vaikka olin aina kuvitellut sen olevan kp14-15. Kannattaa siis kokeilla, mutta suosittelen lämpimästi laadukkaampia testejä.
 
Atlantis*
Tiistai 12.4.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

MaMaCat..............37..................10.....................26......................14.4.
Tigu
......................27..................2.......................27.....................16.4.
Dahlia- ................22..................17..................28-30....................25.4.
Atlantis*...............42..................10.................25-28....................28.4.
Myy-84................27...................8....................27-31......................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................27..........................................kesä-heinäkuussa 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011
Hedel......................25...........................................?


Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi



Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.
****
Hei, päivitin listan tässä samalla muutakin kirjoitellen. Marjutan: ovistestien tekeminen on mielestäni vähän makuasia, jos ei ole hirveää kiirettä tulla raskaaksi tai perusteltua syytä epäillä koko ovulaation tuloa. Minä jos olisin kymmenenkin vuotta nuorempi, en olisi varmaan ensimmäisten puolen vuoden aikana ajatellutkaan ovistestejä. Vaan kun nyt ei ole aikaa kovinkaan paljon, niin olen halunnut testata, tuleeko sitä ovista ollenkaan. Jotkut myös huomaavat ovulaation oman kehonsa merkeistä, mikä minulla ei toimi. Voithan testata vaikka huviksesi jossain kierrossa, ja jatkaa siitä sitten, jos se tuntuu omalta jutulta.

Myy, mahtavaa että sait vihdoin ne reseptit. En ymmärrä, miksi tähän asti on pitänyt kiduttaa sinua panttamaalla niitä. Mutta tietysti toivon, ettet tässä kierrossa tarvitsisikaan niitä. ;) Toivottavasti hyvä fiilis jatkuu ja reissunne on nautittava kaikin tavoin, ehkäpä reissun tuliaisetkin. :) Minä sain ne ovisplussat siis eilen iltapäivällä, toivottavasti en riehaannu loppukuuksi ihan liikaa. Plussa tuli ihmeen aikaisin, vasta 11. kp:nä, ehkä tämä kierto sitten vain on lyhyempi.
 
Tigu
Täällä jo kovasti jännäilen ja ihmettelen oloani. Menkat pitäisi alkaa pe, jospa ei alkais :) Se mikä tässä olossa ihmetyttää on oireettomuus :) Ei mitään tuntemuksia että menkat alkais, eikä mitään muutakaan. Tänä aamuna testasin negan. Hätäilyä, joo myönnän, mutta ei malttanut oottaa :) Vieläköhän siis toivoa, vaikka nega tulikin? Jos se ovis oli sillon 3.4. (ainakin testin mukaan), niin ehkä mun kierto on tässä kuussa pitempi. Eikös se oo suunnilleen 14 päivän päästä oviksesta pitäs alkaa menkat, eli se olis kyllä sit myöhemmin kun perjantaina. Ei malttais oottaa...
 
Dahlia-
Meillä ovis taitaa olla juuri nyt kun vihloo vasempaa puolta niin maan prkleesti. Luulin jo että se meni viikko sitten mut nyt koskee sen verran kovaa ettei se muuta voi olla :p

Hyvä Tigu, eiköhän se plussa sieltä pärähdä vaikka tulisikin vähän myöhässä ;) Jos sun ovis on tullu myöhemmin niin sillon sen plussan saaminen voi kestää. Mulla menkat on alkanu yleensä n. 12-16 päivää oviksesta (niinkuin oviskin) eli keskimäärin 14 päivän päästä.

Mamacatin kuulumisia odotellaan! :)
 
Tigu
Eilen otin tosissani kalenterin käteen ja laittelin 3 viimeiset kuukautiset netin ovulaatiolaskuriin. En oo oikein tarkasti tuota kiertoani laskeskellut aiemmin. Sehän on niin, että kolmet viimeiset menkat ollut siten, että kierto 26 päivää ja seuraavat kuukautiset pitäisi alkaa tänään. Ei ainakaan vielä mitään oireita siihen suuntaan, mutta ei kyllä siihenkään, että raskaana olisin. Kuten aiemmin kirjoitin, olen täysin oireeton :) Ihan kuin vatsassani ei olisi enää ollenkaan mitään, ei munasarjoja yms mitä yleensä kolottelee menkkojen alla :) jopa vähän pelottavaa, kun ei tunnu mitään. Raskaustestejäkään en ole tehnyt, sen yhden tein aiemmin viikolla ja se oli nega niin meni into siihenkin. Toki tiedän, että se olis pitänyt jättää tekemättä, kun tuskin niin aikasin mitään edes näkyis.
 
MaMaCat
Hienoa, että Myy sai kunnon lääkkeet, ei kipujen kanssa kärvistelyssä ole mitään mieltä.

Kävin pari viikkoa sitten terveyskeskuksen lääkärillä puhumassa ekaa kertaa tästä lapsenteosta ja mahdollisesta pääsystä tutkimuksiin. Lääkäri oli samaa mieltä, että tutkimuksiin voidaan jo mennä, tosin lohdutteli, että tod. näk. se raskautuminen tapahtuu sitten tässä odotellessa jo ihan itsekseen.

Siellä tehtiin nyt ihan perustutkimukset ensin, kyseli terveyshistorian sekä minulta että mieheltä, tutkailtiin vatsaa ja rakennetta molemmilta ja minulta otettiin vielä perusverikokeet, jotka oli kaikki kunnossa. Papa-kokeen tulosten jälkeen sitten ohjataan eteenpäin, soittelen niistä viikon päästä. Ihan positiivinen alku, saa nähdä, miten sitten jatko.

Jos sitä jatkoa tarvitaan, menkat ovat nyt kolmatta päivää myöhässä. En kuitenkaan vielä hehkuttele,enkä ole testaillutkaan, kun tuntuu koko ajan, että alkaisivat hetkenä minä hyvänsä. Eiköhän ne tänään vielä ala.
 
Dahlia-
Mamacat, Ei saa pitää jännityksessä! Olen ihan varma että plussaat ennen tutkimuksia, ellet ole jo plussannut ;) Tigu, oletko jo testaillut?

Täällä kipuilut loppui vasta eilen, eli tosi pitkään vihloi sun muuta. Perjantaina vihlas todella kovaa, tuntui kun joku olis iskenyt hermoon :eek: En sitten todellakaan osaa sanoa millon se ovis oikeen oli kun ei mitään testejä käytetty. Ellei se sitten sattunut oletettuun päivään eli viime tiistaihin jolloin siitä olis kohta viikko ja menkat saattais alkaa 'oikeaan' aikaan.. miks nää kierrot ei ikinä voi olla normaalit, helpottais todella paljon tätä tehtailua. No jaa, mun tuurilla se ovis on ollut sellaseen aikaan millon ei peuhattu ollenkaan.

Tsempit kaikille yrittäville! :)
 
Atlantis*
Hei, älkää tytöt pitäkö meitä kauaa jännityksessä, vaan avatkaa joutuin tämän kuun plussaputki. :) Tän ei nyt mitään kummepia kuulu, päivän teema on tieytsti vaalit ja vähän jo jännittää lopputulos. Palaillaan!
 
Tigu
Täällä meinaa olla pientä hermostuneisuutta ilmassa...menkat ei oo alkanut, mutta kyllä ne sieltä taitaa tulla. Testin tein aamulla ja ihan puhdas nega :-( aamupäivällä tänään tullut kerran pyyhkäistessä vähän punertavaa paperiin, sitten ei mitään. Mutta kerran testi oli nega tänään, niin eiköhän homma ole aika selvä, että uuteen yritykseen vaan! Epänormaalia on se, että yleensä menkat jos alkaa "tiputellen" niin kyllä siinä vaiheessa jo mahakivuista voi päätellä, että kohta alkaa kunnolla. Nyt ei oo mitään sellaista, joten meinaa olla vähän ajatukset sekaisin. Toisaalta toivoo raskautta ja toisaalta tietää, että sitä ei oo, mutta kuitenkaan vuoto ei ala. Tylsää. Jospa sitä huomiseen mennessä olisi jotain tapahtunut.
 
Tigu
Sitä vaan toivon, että mun kierto ei ainakaan kovin paljon ala pitkittymään. Nyt kun ollu se 26-27 päivää, niin jos alkais olee 30 tai yli päiviä, niin en tykkäis :-(
 
Saga1982
Täällä ilmoittautuu uusi haaveilija. Jonkin aikaan olen jo palstaa käynyt lukemassa ja jännäämässä muiden puolesta, ja nyt on sit viimein aika itsekkin ruveta jännäilemään. Esikoista siis yritetään. Pillerit lopetin helmikuunlopussa ja varsinainen yritys maaliskuun lopussa, kun mieskin vihdoin ajatukselle lämpeni, eli jätti kortsun pois omasta aloitteestaan. Kaikki raskauteen liittyväy asiat mulle hieman outoja, mut menkkojen pitäis seuraavan kerran alkaa vapun jälkeen jos on alkaakseen.
 
Myy-84
Maanantai 18.4.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP................jännäpäivä​

MaMaCat..............37..................10.....................26......................14.4.
Tigu
......................27..................2.......................27.....................16.4.
Dahlia- ................22..................17..................28-30....................25.4.
Atlantis*...............42..................10.................25-28....................28.4.
Saga1982.............29...................1.....................?........................1.5.?
Myy-84................27...................8....................27-31......................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................27..........................................kesä-heinäkuussa 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011
Hedel......................25...........................................?


Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi



Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.



Lämpimästi tervetuloa Saga1982! Todella mukavaa saada lisää kuumeilijoita täydentämään kutistunutta joukkoamme. :) Lisäsin sut listalle, toivottavasti ei mennyt ihan metsään ikä ja jännäpäivä. Korjataan jos siltä tuntuu.

Onpas Tigulla jännä menkkatilanne. Tuollainen epätietoisuus on ehkä inhottavinta kun menkat jättää alkamatta mutta testit näyttää negaa. Toivotaan että testi muuttuisi positiiviseksi ja menkat pysyttelisi poissa!
Mulla oli joulukuussa vähän samanlainen tilanne, menkat oli monta päivää myöhässä normaalista 28pv kierrosta ja olin jo ihan varma että olin raskaana vaikka testit näytti negaa. Pettymys oli melkoinen kun menkat kipuineen alkoivatkin... Sen jälkeen en ole enää hirveästi luottanut kierron pituuteen minkäänlaisena mittarina vaan päätin että jos kierto tuon ennätyksellisen 32pv joskus vielä ylittää niin sitten vasta suostun harkitsemaan testin tekemistä.

MaMaCatin kuulumisia olisi kiva lukea; kuis on käynyt?

Täällä odotellaan pääsiäisreissua innolla. Ihanaa päästä muihin maisemiin ja mukavaa saada muuta ajateltavaa, vaikkakin yritys on ollut nyt pari kiertoa muutenkin meillä vähän enemmän taka-alalla.
Kävin viime viikolla siellä lääkärissä ja labrassa, tulokset saan keskiviikkona. Normaalisti olisin tulisilla hiilillä ja pureskelisin malttamattomana kynsiä kun tuloksia saa odottaa yli viikon, mutta nyt näyttää olevan niin paljon muuta tekemistä ja ajateltavaa että ihan havahduin siihen että tulokstehan tulee jo ylihuomenna. Multa otettiin siis kilpirauhaskokeet ja prolaktiiniarvot, saas nähdä näkyykö siellä mitään poikkeavaa.
 
Tigu
Kyllä ne menkat vissiin alkoi. Tänään ollut vuotoa ihan ministi, siteen laitoin, mutta ei siihen oo tullut mitään. Paperiin pyyhkiessä tulee siten, että punaista väriä on, mutta ei mitään kirkuvan punaista. Viime menkkojen aikaan taisin kirjoitellakin näistä mun menkkaoireista, kuin ne on pahentunut pillereiden jälkeen. Nyt tuntuu, että sama meno jatkuu. Tässä kierrossa vielä lisänä viikonloppuna alkanut rintojen kipeytyminen ja nyt älytön väsy. Oli pakko ottaa töiden jälkeen päikkärit, en nuku koskaan päikkäreitä, joten se on mulle ihan uutta. Mietin, että varaiskohan gynelle ajan ja kävis tuskailee näitä oireita, mutta mitäpä sekään näille voi...
 
Erika
Tässä olisi yksi haaveilija lisää. Olen 27-vuotias, mies 30 ja vauvahaaveita on ollut n. puolitoista vuotta. Pari kertaa ollaan yrityksen aloittamista siirretty lähinnä minun töiden jatkumisen takia, kun tuntuu työt muutenkin olevan kiven alla. Oman pienokaisen kuumeilu kävi kuitenkin jo niin suureksi, että yritys aloitettiin puoli vuotta sitten. Nyt yk 7 menossa, eikä vieläkään ole kuulunut mitään.. :( Lapsen saaminen on ollut hieman vaikeampaa kuin kuvittelin ja aluksi pettymykset tuntuivat aika musertavilta. Nyt olen oppinut suhtautumaan yritykseen vähän rennommin ja kesää kohti mennään iloisin mielin :)
 
Myy-84
Erikalle myös lämpimät tervetulotoivotukset! Kerrotko vielä jännäpäiväsi (eli seuraavan kierron oletetun alkamisajankohdan) ja kiertosi pituuden niin lisään sinutkin listalle?
Minulle tuli myös yllätyksenä kuinka pitkään raskauden alkaminen voi ottaa. Jotenkin ajattelin että ne on harvassa jotka joutuu yli puoli vuotta tahkoamaan, mutta taisin olla väärässä. Onhan tältäkin listalta moni siirtynyt odottajien puolelle, mutta silti en koe olevani mitenkään erityisen epäonninen kun ei vielä ole tärpännyt. Joskus se vaan ottaa oman aikansa, joka ei toivottavasti ole ihan kamalan montaa vuotta.
 
MaMaCat
Pikainen tilannepäivitys; samassa veneessä Tigun kanssa... Menkat nyt 5 päivää myöhässä ja eilen testasin negan :(. Ärsyttävää.

Jotenkin yritän aina vältellä tuota testaamista, koska jostain syystä se testinega tuntuu suuremmalta pettynykseltä kuin se, että menkat vaan alkaa. Mutta eipä auta kuin ihmetellä eteenpäin, kai ne menkat sieltä jossain vaiheessa ilmaantuu, vatsa on ollut sillä lailla kipeä tässä jo yli viikon.
 

Yhteistyössä