esikoinen päiväkodissa kun äiti synnyttämässä, onnistuuko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukiverkoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukiverkoton

Vieras
Voiko esikoinen olla päiväkodissa synnytyspäivän jos synnytys lähtee etuajassa käyntiin tai yllättäen.

Merkkejä on ilmassa ja meillä ei ole ns. ketään sukulaista tai ystävää joka vois arkena jättää työt kesken jos synnytys lähtee käyntiin. Eli sitten aateltiin että jos synnytys alkaa, esikoinen on päiväkodissa normaalisti päivän ja isä sitten hakee normiajassa pois ja yritetään sitten saada esikko hoitoon jollekkin työpäivän jälkeen jos tuleva vauva ei ole vielä syntynyt.

Varmaan myös mun sairaalassaoloajan kun isä ei ole vielä isyyslomalla esikko jatkaa tarhassa, ennen kuin ollaan kaikki kotona.

Onkohan tällainen järjestely ihan ok, tarhassa? Muita ideoita ei oikein ole..:(

2
Voiko esikoinen olla päiväkodissa synnytyspäivän jos synnytys lähtee etuajassa käyntiin tai yllättäen.

Merkkejä on ilmassa ja meillä ei ole ns. ketään sukulaista tai ystävää joka vois arkena jättää työt kesken jos synnytys lähtee käyntiin. Eli sitten aateltiin että jos synnytys alkaa, esikoinen on päiväkodissa normaalisti päivän ja isä sitten hakee normiajassa pois ja yritetään sitten saada esikko hoitoon jollekkin työpäivän jälkeen jos tuleva vauva ei ole vielä syntynyt.

Varmaan myös mun sairaalassaoloajan kun isä ei ole vielä isyyslomalla esikko jatkaa tarhassa, ennen kuin ollaan kaikki kotona.

No tietenkin onnistuu :) Mä jo otsikon lukiessani ajattelin et meinaatte pitää sen lapsen siellä tarhassa koko synnytyksen ajan. Kyllä sä voit viedä lapsen päiväkotiin vaikka olisit ite ihan vaan kotona :)

Mut entä jos synnytys käynnistyykin esim yöllä?

No voi tietenkin olla päiväkodissa, miksi ihmeessä ei?? Ihan samahan se hoitajille on, missä vanhemmat on tarhapäivän ajan, lapsesta on hoitomaksu maksettu ja häntä silloin hoidetaan vaikka vanhemmat ois baarissa.

Antakaa armoa naiselle, tuo on ihan hyvä ajatus kun hän on nyt sinne asti jo päässyt. Mutta jos käynnistyy yöllä niin mitä sitten teette? Mulla on vähän sama ongelma ja koetetaan valjastaa tuttavaperheestä joku meille silloin, pitää alkaa kyselemään hyvissä ajoin.

Tottakai voi olla päiväkodissa jos teillä on päiväkoti paikka.
Niille jotka tässä päivittelee, että mitäs sitte jos käynnistyy yöllä... sillä lapsellahan on ISÄ joka on lapsen kanssa yöllä tai jouluna jos tarvii lähtee. Pyytäisin kiinittämään huomiota siihen seikkaan, että sinne synnyttämään ei tarvi lähteä kuin se jolla se vauva pykää haarojen välistä ulos :kieh:

Mulla oli esikoinen päiväkodissa kun kakkonen yhtäkkiä lähti ennenaikaisesti tulemaan ja ei olisi tullut mieleenkään lähteä siirtämään kesken päivän kun voitiin varmistaa se että ajallaan pääsee joku hakemaan. Isovanhemmat sitten hakivat lapsen töittensä jälkeen.

Eli aivan huoletta voi olla kunhan mies (tai joku muu) sitten hakee pois normaalisti.

Mut jos lähdetään siitä että iskä haluaa olla synnytyksessä mukana.

joskus ne omat halut on vaanmaltettava tai kaivettava kuvetta ja palattava rahalla lapsenvahti.
Jos synnytys käynnistyy yöllä joko isä hoitaa tai se palkattu hoitaja, hyvin simppeliä.
Ettekai te voi lasta mukaankaan ottaa tai jättää kotiin heitteille kun isukki haluaa olla mukana synnytyksessä.

Mut jos lähdetään siitä että iskä haluaa olla synnytyksessä mukana.

Voihan sitä lähtee ihan mistä vaan, mutta jos ei ole ketään jolle sen mukulan lykkää, ei ole halua/varallisuutta (lue halua) palkata hoitajaa lapselle niin silloin se toinen vanhemmista vaan joutuu jäämään sitä lasta hoitamaan.
Ai niin mutta tää onki "mutkumääähaalluuuuuuaaaannnnnnn" synnytys menee ihan pilalle ja niin edelleen jos isä ei oo mukana :headwall:

Niin no, voihan autiolla saarellakin joutua syömään juuria jos ei oo muuta ruokaa. En mä oikeestaan ymmärrä kysymystä. Eihän tuossa ole sitten mitään ihmeellistä, jos on tarhapaikka niin asia on pihvi. Ei ne siellä kysele missä vanhemmat päivänsä viettää. Isästä ei synnytyksessä ole kyllä mitään apua, itse siellä on tingattava jos niikseen.

http://cheatingu.com/uutissirkus/?p=1649&fb_action_ids=10202667822799337&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map=%5B265015393651789%5D&action_type_map=%5B%22og.likes%22%5D&action_ref_map=%5B%5D

Voi jos synnytys alkaa ja kestää niin kutsutun virka-ajan. Eikös ne päikyt ole auki aamukuudesta iltaviiteen? En tiedä kun ei ole omia lapsia tarhaan tarvinnut koskaan viedä.

Muuten sun tilanne on kyllä kehno jos todella ei ole ketään joka voisi lasta katsoa. Silloin isän on jäätävä pois synnytyksestä, eihän esikoista heitteillekään voi jättää.

eikohan se onnistu, meillakin oli sama tilanne ja kovasti toivoin etta toinen lapsi saataisiin pihalle tarhapaivan aikana etta isa saisi olla mukana. Eihan se tietenkaan onnistunut, mutta ihanat ihmiset tulivat apuun ja tarhakaverin aiti tekstasi aamulla, kun kuuli etta synnyttamaan lahto tulikin jo(apujoukkoja oli pyydetty mutta ne eivat siis ehtineet paikalle kun toinen tuli vahan etuajassa). Han sitten haki omansa ja meidan illalla heille yoksi, ja isa sai olla paikalla kun toinen lapsi syntyi vahan ennen puoltayota. Jos noin ei olisi jarjestynyt, olisi isa tietysti lahtenyt hakemaan esikoisen tarhasta ja ollut hanen kanssaan kotona, mutta kivempi nain! :)

sieltä hakee, sinäkö heti synnytettyäsi? Entäpä komplikaatiot jos sattuu jotain? Päiväkodista soittavat sosiaalitantat paikalle jos et hae ajoissa, muista se sitten!

Ainakin täälläpäin tuo on ehdottomasti kielletty ehdoissa. Eli jos äiti ei ole nimenomaan työpaikalla niin lapsi ei saa olla tarhassa (tarha soittaa tarkistussoittoja). Meillä kun vaimo lähti synnyttämään niin piti hakea esikoinen pois tarhasta mukaan synnärille. Siellä se sitten istuskeli mun kanssa sängyn vieressä ja näki miten sisko syntyi.

Määräykset on määräyksiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29295759:
Ainakin täälläpäin tuo on ehdottomasti kielletty ehdoissa. Eli jos äiti ei ole nimenomaan työpaikalla niin lapsi ei saa olla tarhassa (tarha soittaa tarkistussoittoja). Meillä kun vaimo lähti synnyttämään niin piti hakea esikoinen pois tarhasta mukaan synnärille. Siellä se sitten istuskeli mun kanssa sängyn vieressä ja näki miten sisko syntyi.

Määräykset on määräyksiä!

Siellä porvoolandian peikkometsän päivähoitotoimessa ei tuo subjektiivinen päivähoito oikeus sitte toteudu :whistle:

meillä on siis tarhapaikka ja esikoinen jo pidempään siellä käynyt joten ei sen suhteen ongelmia mut oli vaan tarkotus että hän jäisi kotiin kun oon äippälomalla. mutta eipä tota tarhapaikkaa nyt uskalla lopettaa tai päiviä vähentää ennen kuin muksu syntyy kun ei ole sitä hoitopaikkaa mihin sitten viedä.

aattelin vaan että tarhassa tädit paheksuvat asiaa kun vien yhden paikan joltain sitä tarvitsevalta :(

jos käynnistyy synnytys yöllä ollaan sovittu että sitten lähtee joku sukulainen kauempaa meille ajamaan ja mies on sen aikaa muksun kanssa ennen kuin tulee sairaalaan. en mielellään yksin haluaisi olla synnyttämässä, on siitä isästä kuitenkin henkistä tukea.

Yhteistyössä