Esikoinen tilasi kaalilaatikkoa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HErkkua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Noo";23466739]Mitä on möttöset?[/QUOTE]

hmmm....muffinssipellillä paistettuja jauheliha-paprika-juusto-munakas kakkusia :D Sellaisia jauhottomia suolaisia muffineja.

[QUOTE="a p";23466829]hmmm....muffinssipellillä paistettuja jauheliha-paprika-juusto-munakas kakkusia :D Sellaisia jauhottomia suolaisia muffineja.[/QUOTE]

Et tahtois ohjetta laittaa jakoon? ;)

Ja ai että, me kanssa vähän aikaa sitten syötin kaalilaatikkoa ja kyllä se vaan on hyvää... nyt mun tuli nälkä :D

Kyllä kaalilaatikko on hyvää,nuo möttöset kuulostaa herkullisilta.:p

:)
Kaalilaatikko on hyvää ja lukeutuu myös lapsista osan lempiruokalistaan.
Muita vähän ”oudompia” lempiruokia lasten listalla on jauhemaksapihvit, siskonmakkarakeitto ja gulassikeitto.

Vautsi, mä oon kade, jos teillä syödään jauhemaksapihvejä! Meikäläisen vekara kun syö kyllä kaikkea mutta kukaan muu tässä perheessä ei maksasta pidä muutoin kuin laatikkomuodossa ja jauhemaksapihvit ois ihan mun herkkua (sekin :D ) mutta ei viitsi vain itselleen tehdä niitä. Ja toi on muutenkin rikkaus kun lapsi syö vähän perinteestä poikkeaviakin ruokia :)

Vautsi, mä oon kade, jos teillä syödään jauhemaksapihvejä! Meikäläisen vekara kun syö kyllä kaikkea mutta kukaan muu tässä perheessä ei maksasta pidä muutoin kuin laatikkomuodossa ja jauhemaksapihvit ois ihan mun herkkua (sekin :D ) mutta ei viitsi vain itselleen tehdä niitä. Ja toi on muutenkin rikkaus kun lapsi syö vähän perinteestä poikkeaviakin ruokia :)

Joo, mie en ollut uskoa korviani kun vuos sitten silloin 12v poika sanoi, että jauhemaksapihvit ja puolukkasose on hänen uus lempiruoka... tai yks niistä.
Samoin tuo kaalilaatikko ja sit tää yks tyttö on ihan hullaantunut siskonmakkarakeittoon... ja ylipäätään siskonmakkararuokiin, esim. siskonmakkarapataan ja sit ihastui gulassikeittoon myös.

Meillä ei taas syödä maksalaatikkoa ollenkaan, kun mie joskus ammoisina aikoina ostin sitä aina välillä tarjouksesta meitin koirille (3 rasiaa 10mk) ja sen koommin en ole voinut sitä syödä tai edes ruuaksi tarjota kun se kummittelee aina vaan mun ajatuksissa koiranruokana :ashamed:

Ja sit just nää makaronivelli, perunavelli, läskisoosi (se ihan mummon aikanen läskisoosi sian kylkiviipaleista) jne on kanssa ihan tuttuja meidän penoille ja kyllä ne niitä syövät :)

Meilläkin on aina tyttö syöny kaikkea, kerran jopa korvasieniä mummolassa mutta toi maksa on jostain syystä niin ehdoton ei :(

On niin paljon sellaisia lapsia, jotka nirsoilee ja se elämä on silloin tosi hankalaa esimerkiksi päivähoidossa tai koulussa. Ja sitten on näitä ihania yllättäjiä, ketkä on kaikkiruokaisia :D

Oon niin varma, että tää masuasukki tulee olemaan varmasti aivan päinvastainen tapaus kuin esikoinen eikä varmaan kelpuuta muuta kuin makaronia ja ketsuppia napaansa :D

Teetko ihan ite noita ruokia vai ostatko valmiina? Meillä muuten kanssa on joskus ostettu maksalaatikkoa koirille mut nyt ekaa kertaa mielsin sen koiranruoaksi, kiitti :laugh:

Mie pyrin tekemään itse jo ihan siitä syystä, että näinkin isolle porukalle valmiina ostettuna ruualle saa äkkiä ison kilohinnan, mutta kyllä mie joskus sorrun valmiisiin ruokiin, tai puolieineksiin tai mitä ne nyt sit onkaan.

Ja sorry tuo koiranruoka-juttu... siis maksalaatikko on taatusti ihan hyvä ruoka, mutta mie en vaan voi omalle mielleyhtymälleni mitään... joskin sen ois voinut kyllä pitää omana tietona eikä jakaa sitä näin julkisesti.

Viimeksi muokattu:
Mie pyrin tekemään itse jo ihan siitä syystä, että näinkin isolle porukalle valmiina ostettuna ruualle saa äkkiä ison kilohinnan, mutta kyllä mie joskus sorrun valmiisiin ruokiin, tai puolieineksiin tai mitä ne nyt sit onkaan.

Ja sorry tuo koiranruoka-juttu... siis maksalaatikko on taatusti ihan hyvä ruoka, mutta mie en vaan voi omalle mielleyhtymälleni mitään... joskin sen ois voinut kyllä pitää omana tietona eikä jakaa sitä näin julkisesti.

Totta muuten, että isolle porukalle on kallista ostaa valmiina. Ei sillä sinällään väliä mutta kun heti aloin miettimään, että pitäiskö tehdä tälle muulle jengille mitä ikinä haluavatkaan ja käydä ite ostaa valmiina vaikka kaupan tuoretiskiltä jauhemaksapihvejä :D

Ei haittaa ollenkaan :D ! Tää raskaus vaan on niin outo, et heti aloin melkein yökkimään, et oon syönyt koiranruokaa :laugh:

Viimeksi muokattu:
Totta muuten, että isolle porukalle on kallista ostaa valmiina. Ei sillä sinällään väliä mutta kun heti aloin miettimään, että pitäiskö tehdä tälle muulle jengille mitä ikinä haluavatkaan ja käydä ite ostaa valmiina vaikka kaupan tuoretiskiltä jauhemaksapihvejä :D

Ei haittaa ollenkaan :D ! Tää raskaus vaan on niin outo, et heti aloin melkein yökkimään, et oon syönyt koiranruokaa :laugh:

Joskus kannattaa olla vaikka niin itsekäs ja herkutella vaikka ihan yksin omalla lempparilla ja laittaa niille muille sit jotain muuta, jos se nimenomainen oma lemppari tuntuu olevan niiden muiden inhokki.
Sehän on vaan niiden häpeä kun eivät ymmärrä hyvän päälle ;) ja silloinhan sulle jää enemmän sitä :D (mutta varaudu siihen, että se saattaa alkaa kiehtomaan muidenkin makunystyröitä ja kohta sulla on siinä maistaja vieressä ;))

Yhteistyössä