Eskari alkaa kohta, ja tällä mammalla alkaakin sitten kunto kasvamaan kohisten!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
meillä on matkaa eskariin kävellen eniron mukaan 3,7km, ja koulukyydin raja eskareille on 5km. toistaiseks saadaan kyydit järjestymään itse ainakin aamuisin.
Mies on tällä hetkellä työtön, mutta on autellut erään tuttavan rakennuksella, ja on siellä päivittäin. Saa työstä palkkaa, mutta ei rahana, vaan tavarana yms.

Eli niin kauan kuin mies on tuolla raksalla, pystyy hän viemään tytön aamuisin eskariin, mutta joudun sitten hakemaan hänet vauvan ja taaperon kanssa kävellen eskarin loputtua.

MUTTA, jos ja kun mies pääsee ihan oikeisiin töihin, joudun hoitamaan viemisenkin kävellen.
Eikä muuten houkuttele yhtään, eskari kun alkaa kahdeksalta. TArkoittaa sitten sitä, että herätä saa viimeistään kuudelta, että ehditään hoitaa aamutoimet rauhassa, siihen kävelyynkin saa oman aikansa varata. Oman jännityksensä tuo sään vaihtelut, talvella auraamattomat tiet jne...

Eipä mulla muuta tällä kertaa, kunhan valitin kurjaa kohtaloani :D

Tervetuloa kerhoon!
Meillä hoidon ja kodin väli on 2,5km/suunta. Nyt kun pojat harjoittelevat hoitoonmenoa tämän viikon, kävelen hoitopaikkaan kahdesti, eli 10km/päivä. Lenkki tekee minulle kyllä hyvää ja ensi keväänä luulen olevani jo aika hyvässä bikinikunnossa!

Ei sinulla sattuisi olemaan ketään tuttua, joka veisi oman muksunsa samoilta kulmilta sinne eskariin? Jos kimppakyyti järjestyisi?

No on siinä matkaa joo ja kun jo kahdeksalta alkaakin..
Mä joudun myös totuttelemaan aikaisiin aamuihin tuon meidän pikkuisen kanssa, onneksi mies on tän kuun kesälomalla joten voipi viedä pojan autolla.

on vanhempien vastuulla, siksi nuo pitkät kuljetusmatkarajat, pikkukolululaisten on oletus alkaa suoritua jossain vaiheessa itse matkasta, joten kilsarajat on matalammat.

Meillä kans eskariin matkaa 2,5km ja olen kotona kaksosten kans.. Tässä olen kesän päivitellyt että miten jaksan sitä viemis-hakemis rumbaa kun eskari 8.30-12.30. Eli käveltäis pienten kans kotiin, syötäis ja lähdettäis taas. Ei kunnon päiväunia siis pienille olleenkaan sais järjestettyä. Nyt sitte päiväkodin johtajan pitkään juteltuani asiasta päädyttiin siihen että eskarilainen aloittaa koko päivähoidon. Eli meillä pienet ovat päiväunet nukkuneet niin lähdetään hakemaan. Kävely ei mua rassaa.. kuntoilua saa ainaki! Mut noitten pienten kans tää kelloon kyyttääminen.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja juu.u:
pitkään pääsee pyörällä jolloin tuo ei ole matka eikä mikään.. onneks. nim. kolmen kanssa kesät talvet ilman autoa..

juu pyörällä tuo tyttö saakin itse polkea, hieman olisi hidasta matkan teko jos lapsen tahtia mentäisiin.
Mutta ei se silti mikään autuus ole lähteä seitsämältä aamulla vesisaateessa tai kovalla tuulella kävelemään.
Ja kotona ehtii vain käydä kääntymässä, ennen kuin pitääkin jo lähteä takaisin. osalta matkaa puuttuu katuvalotkin, ja talvella ei tuota meidän tietä kovin aikaisin aurata...

Meillä melkein sama matka ja jalan taitetaan. Aamuviennit menee niin, että vauvan sai nostaa unisena suoraan untuvapussiin jatkamaan uniaan. Keväällä jo jaksoi virkkuuntua katselemaan menoa.

Kunto tosiaan kasvoi, koska nyt huomaa miten helpommin hengästyttää kesäloman jälkeen.

No jadal, onhan siinä sellainen vaihtoehto että yrittäisit vielä vaihtaa eskari paikkaa siihen lähimpään päiväkotiin? Ne paikat on kyllä jaettu jo ja varmaan täys.. Mutta ainahan vois yrittää, siihen ois lyhyempi matka ja kenties järjestyis myös iltapäivähoit, jos tarvetta on.

Alkuperäinen kirjoittaja adora:
No jadal, onhan siinä sellainen vaihtoehto että yrittäisit vielä vaihtaa eskari paikkaa siihen lähimpään päiväkotiin? Ne paikat on kyllä jaettu jo ja varmaan täys.. Mutta ainahan vois yrittää, siihen ois lyhyempi matka ja kenties järjestyis myös iltapäivähoit, jos tarvetta on.

se varmaan on jo täys, kun silloin kun hain paikkaa, pyysin paikkaa lähimmästä ryhmästä, ja tosta Jokelasta sitten tuli paikka.

Yhteistyössä