E
epätoivoissaan
Vieras
Ensin se alkoi siitä, että lapsi väitti pesseensä kädet kun tultiin sisälle. Näin että lavuaari oli kuiva, joten eipä ollut pessyt. Sitten löysin läjän kalkkitabletteja lipaston laatikosta, jätkä (joka juo maitoa tosi huonosti) oli käynyt syljeskelemässä ne sinne. Tänään väitti kivenkovaan käyneensä itse peppupesulla (ei ollut suihkupäivä, joten teimme peppupesut pöntöllä ), vaikkei varmasti käyttänyt koko käsisuihkua (hääräsin siinä vessan lähettyvillä, joten olisin kyllä huomannut).
Olen ihan ihmeissäni kuinka kiltti lapseni on alkanut valehdella päin naamaa kun kysyn onko syönyt kalkkitabletin tai pessyt kädet. Kuinka saada lapsi ymmärtämään että se on valehtelemista, eikä sellaista meillä sallita? Olen vahvasti sitä mieltä että jos lapsi oppii että tuollaisista pikkujutuista on ihan ok väittää mitä sattuu, niin kohta valehdellaan isommistakin asioista. Poika on tähän asti ollut niin kiltti ja mukava, että olen aivan hämilläni nykytilanteesta. Vai ovatko kaikki eskari-ikäiset tuollaisia?
Olen ihan ihmeissäni kuinka kiltti lapseni on alkanut valehdella päin naamaa kun kysyn onko syönyt kalkkitabletin tai pessyt kädet. Kuinka saada lapsi ymmärtämään että se on valehtelemista, eikä sellaista meillä sallita? Olen vahvasti sitä mieltä että jos lapsi oppii että tuollaisista pikkujutuista on ihan ok väittää mitä sattuu, niin kohta valehdellaan isommistakin asioista. Poika on tähän asti ollut niin kiltti ja mukava, että olen aivan hämilläni nykytilanteesta. Vai ovatko kaikki eskari-ikäiset tuollaisia?