Eskarilainen osaa itse sitoa luistimet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Xjvekfjhdslfkjeoifhde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

Xjvekfjhdslfkjeoifhde

Vieras
Onko todella niin, että minun eskarilaiseni on jälkeen jäänyt, kun opettaja joutuu auttamaan häntä luistinten kirimisessä ja sitomisessa?
Koululla opettaja oli yrittänyt laittaa lapselleni luistimia ja ei ollut saanut niitä edes jalkaan. Kauhea valitus ettei lapsi osaa itse pukea ja luistimetkin huonot. Oliva koulun luistimet laittaneet.
Luistimet ovat tavalliset hokkarit, bauer merkiltään. Poika itse sujautti luistimet kotona jalkaan. Miten ei koululla onnistunut opettajan kanssa pukea luistimia. Kumpihan tässä oikeasti on avuto, poikani vai hänen opettaja? Tuntuu että kaikki pitäisi jo osata eskarilaisena, minä kun luulin, että kouluun mennään opettelemaan erilaisia asioita. Siis tämä koskien muuta kuin luistimien pukemista.
Onneksi ensi vuonna vaihtuu koulu ja toivottavasti opettajakin.

Meillä pojat opetteli eskarissa rusetin tekoa, kengännauhojen sitomista jne. Molemmat alkaneet harrastaa jääkiekkoa eskari-ikäisinä, ja vasta nyt tuo kolmasluokkalainen saa luistit sidottua itse niin, että on tarpeeksi tiukassa ja pysyy kunnolla kiinni. Ekaluokkalainen, joka myöskin osaa rusetin tehdä ja kengännauhat sitoa, tarvitsee kuitenkin luistinten sidonnassa aikuisen apua.

ei todellakaan voi olettaa, että eskarilainen osaisi sitoa luistimet itse!! luistimet pitää olla vieläpä oikein sidottu, jotta luisteleminen on mielekästä.

Onkohan tuo asia nyt ihan niin, kuten ap kirjoittaa. Kyllä eskarilainen osaa jo vaikka mitä, kunhan hänelle on asiat opetettu. Kotonahan tuollaiset perusasiat opetellaan. Eri asia on sitten luistinten kiristäminen, se saattaa tuottaa vaikeuksia vielä ekaluokkalaisenakin.

[QUOTE="vieras";28156791]Onkohan tuo asia nyt ihan niin, kuten ap kirjoittaa. Kyllä eskarilainen osaa jo vaikka mitä, kunhan hänelle on asiat opetettu. Kotonahan tuollaiset perusasiat opetellaan. Eri asia on sitten luistinten kiristäminen, se saattaa tuottaa vaikeuksia vielä ekaluokkalaisenakin.[/QUOTE]

No voi kuule, ON asia juuri noin kuin asian esitän. Luulisi, että tuollainen eläkeikää hipova opettaja tajuaisi käyttää maalaisjärkeä vaan ei. Joo kotona opetetaan, lapset nyt vaan oppii eri tahtiin ja siinä ei auta vaikka yötä päivää opettaisi samaa asiaa, jos ei ole valmis oppimaan niin ei ole, välillä kokeillään jos alkaa sujua :)

Eskariopettaja vastaa: Eskarilainen osaa llaittaa luistimet itse jalkaan. Moni osaa tehdä jo rusetin nauhoihin, mutta vain aniharva saa kiristettyä ne nauhat riittävän tiukalle. Eskarilainen osaa (jos opetetaan) löysyttää nauhat ja otta luistimet pois jalasta itse. Eskarilainen osaa pitää huolen kamppeistaan ja kantaa luistinkassinsa itse. Jos ei osaa, niin on syytä kotona harjoitella.

Yhteistyössä