Eskarilaisen päivähoitomaksut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Olen ollut kotiäitinä, mutta ajattelin hakea syksyllä töihin. Jos pääsisin töihin, meidä yhteiset tulot olisi n.3900 brutto. Meillä on kolme lasta ja vanhin aloittaa eskarin syksyllä. Haluaisin tietää siis, että paljonko meidän hoitomaksut sitten olisi yhteensä. Laskuri näytti että 420 euroa, mutta se ei ottanut huomioon tätä eskarilaisvähennystä, siis mikä on todellinen summa??? Tietääkö kukaan?? Eihän eskarilaisesta voi mun mielestä täyttä maksua joutua maksamaan, jos se kerran pääsisi ilmaisiksi, jos jatkaisin kotiäippänä??? Ja onko muilla kokemuksia, että kannattaako näillä palkoilla viedä kolmea tyttöä hoitoon, vai mielummin pysyä kotihoidontuella?

nyky käytännön mukaan teillä 200, 180 e ja kolmas oli vain muutaman kympin muistaakseen noilla tuloilla, mutta 1.8 muuttuu laskentamalli ja maksut monilla hieman nousevat. tosin tuo eskarilainen onkin halvempi koska esikoulu tunnit on ilmaisia..

Tällä hetkellä ekasta menee 200e, toisesta 180e ja eskarilaisesta jos on yli 4 tuntii eskaripäivän päälle (eskari 4h) 120e
mutta kolmannen maksu on aina 20% ekasta eli tässä tapauksessa 40e

Siiten vähän muuttu maksut jos se korotus menee läpi, mä en muista niitä tulorajoja

Siis meneekös se näin: eskarilainen 120 euroa, keskimmäinen 180 euroa, kolmas 40 euroa?? Eli yhteensä 340?? Siis mun logiikalla menis näin? Vai onks tässä nyt joku muu laskutapa? Ja kannattaakos töihin mennä, jos brutoista otetaan verot veks, niin käteen jää 3000 ja hoitokulut vähennetään. Tällöin jää käteen 2660 euroa ja siitä on vielä otettava pois nousevat bensakulut. Tällä hetkellä kun olen kotona, niin tulot on 2100. Voittoa siis vois tulla jopa 500 euroo (jos noi bensat vähentäs). hmmm???

Yhteistyössä