eskarista kysyttävää!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lakka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisellamme ei tullut kotitehtäviä, kirjakaan ei tullut koskaan kotiin. Mutta juuri tuli postia kuopuksen eskarista (siis eri) ja siinä sanottiin, että kotona pitäisi vanhempien kanssa yhdessä katsoa sitä ja tätä kirjaan liittyen. Ja penaali, kynä & kumi piti olla ainakin esikoisella.

[QUOTE="vieras";28721428]Esikoisellamme ei tullut kotitehtäviä, kirjakaan ei tullut koskaan kotiin. Mutta juuri tuli postia kuopuksen eskarista (siis eri) ja siinä sanottiin, että kotona pitäisi vanhempien kanssa yhdessä katsoa sitä ja tätä kirjaan liittyen. Ja penaali, kynä & kumi piti olla ainakin esikoisella.[/QUOTE]

Meillä sai kaikki kynät, kumit, viivottimet, liimat, värikynät jne eskarista, mutta on näköjään paikkakuntakohtaista.

eskari-opena(päiväkodilla) voin sanoa meidän eskarista, että ei annettu läksyjä ja kaikki välineet on päiväkodin puolesta. reppu kaikilla toki oli, ihan varavaatteille yms.

Mikä tämä koko eskari siis oikein on? (Oma lapseni on vasta 2 vuotias..) Onko eskarilainen siis päivähoidossa ja esikoulun osuus on pari tuntia päivässä, vai?? Mitä siellä tehdään? Ovatko muka lastentarhan opettajat pedagogisesti päteviä opettamaan 6-vuotiaita esim. lukemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä häh?;28721473:
Mikä tämä koko eskari siis oikein on? (Oma lapseni on vasta 2 vuotias..) Onko eskarilainen siis päivähoidossa ja esikoulun osuus on pari tuntia päivässä, vai?? Mitä siellä tehdään? Ovatko muka lastentarhan opettajat pedagogisesti päteviä opettamaan 6-vuotiaita esim. lukemaan?

Hyvä päivä. PAkko kommentoida tuota lukemaan opettamista.

Ei siihen mitään pedagogista pätevyyttä tarvita, kun lapsi on valmis lukemaan ja sitä siinä opetetaan. Kaikki omat lapseni ovat lukeneet reilusti ennen esikouluikää, eikä minulla ole minkäänlaista "pedagogista pätevyyttä" vaan taiteilijan paperit. Ja hyvin ja aivan oikeaoppisesti lukevat.

Meillä eskarissa piti olla reppu varavaatteita ym varten ja lähinnä siksi että opeteltiin huolehtimaan siitä että reppu kulkee jokapäivä mukana.Lisäksi välillä kävivät eväsretkillä tms. jolloin tarvittiin reppua. Penaali piti olla eskariin sieltä saatavia kyniä varten, asui koko vuoden eskarissa. Läksyjä tuli muutamia kertoja koko vuoden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä häh?;28721473:

Meidän lastentarhan ope oli erikseen pätevöitynyt eskariopetukseen. Toisekseen mestarin tehtävänä ei ole opettaa lasta lukemaan.

Hyvä päivä. PAkko kommentoida tuota lukemaan opettamista.

Ei siihen mitään pedagogista pätevyyttä tarvita, kun lapsi on valmis lukemaan ja sitä siinä opetetaan. Kaikki omat lapseni ovat lukeneet reilusti ennen esikouluikää, eikä minulla ole minkäänlaista "pedagogista pätevyyttä" vaan taiteilijan paperit. Ja hyvin ja aivan oikeaoppisesti lukevat.

Oliko tavutuksen kanssa ongelmia koulussa?

Mä en tiedä vielä miten menee tuon pojan eskarissa, kertovat sitte vanhempainillassa ennekun esku alkaa. Meill töissä ei kirjaa anneta kotiin eikä tuu läksyjä. Kynät jne saa päiväkodista.

[QUOTE="vieras";28721611]Oliko tavutuksen kanssa ongelmia koulussa?[/QUOTE]

Viittaatko siihen että itse lukemaan oppineilla tämä olisi yleinen ongelma? Oudolta tuntuu, itse opin 4-vuotiaana lukemaan enkä muista tavutuksen tuottaneen koulussa ongelmia - ei edes turhautumista kun olin sen verran hitaampi motorisesti että kirjoittaminen teetti pitempään töitä. Luen kyllä sanat "kokonaisina" enkä tavuittain minkä olen ajatellut liittyvän siihen että opettelin lukemaan sanoja arvailemalla. Mutta ei kai yleensä voi pitää mitenkään tavoitteena että lapsi pitäisi opettamalla opettaa lukemaan ettei pääsisi oppimaan jotenkin väärin?

Yhteistyössä