Estalis hormoonilaastari kokemuksia

  • Viestiketjun aloittaja Emmariina
  • Ensimmäinen viesti
Emmariina
Hei,aloitin kuukausi sitten laastarin käytön aivan kauheisiin vaihdev. oireisiini. Mulla oli niin hirveitä hikipuuskia öisin ja yöunet katosivat kokonaan!! Ensin heräilin pari kolme kertaa yössä mutta lopulta tuntui etten enää nukkunut tuntiakaan ! Lisäksi tuli migreeniä ja kaiken voittava uupumus. Jouduin työstäni sairaslomalle ja sain nukahtamispillerit ja migreenin estolääkkeen . Gynekologiltani Estalis laastarit käyttöön. Nyt on kuukausi kulunut ja hikipuuskia tulee enää yksi yön aikana. Päivällä ne ovat jo poissa kokonaan.
Nukahtamislääke/ migreeninesto on edelleen käyyössä ja saan nukuttua kyllä nyt. Migreeniä ei ole tullut pariin viikkoon.
MUTTA nyt tuli veristä ruskehtavaa vuotoa:(
Kuinka kauan uskallan tilannetta seurailla vai pitääkö tästä lähteä gynelle...muistan lääkärin maininneen jotain mahdollisesta vuodosta . Kuukautisia minulla ei ole ollut kahteen vuoteen joten siksi hämmentävä tilanne nyt.
Onko muilla samantapaisia ollut ...en kaipaa nyt mitään epäasiallisia vastauksia tai keskustelua haitoista tai hyödyistä. Ihan vaan omia kokemuksianne kyseisestä laastarista tai vastaavasta.
 
vierailija
Itsellä ollut nyt Estalis 50/250 mikrogr viikon ja yhden päivän. Mitään vaikutusta ei ole ollut öisin hikipuuskiin ja unettomuuteen. Myös paniikin tunne, joka tulee öisin pysynyt.
päivisin tuleviin pahoinvointikohtauksiin, ennen hikipuuskaa ei Estalis ole vaikuttanut viikon aikana mitenkään.
Olen kuullut, että pillerien käyttäjillä estrogeeni on alkanut vaikuttaa viidessä pöivässä. Joten jos olet odottanut jo kuukauden, niin olen todella pettynyt töhän laastariin.
 
vierailija
Itsellä ollut nyt Estalis 50/250 mikrogr viikon ja yhden päivän. Mitään vaikutusta ei ole ollut öisin hikipuuskiin ja unettomuuteen. Myös paniikin tunne, joka tulee öisin pysynyt.
päivisin tuleviin pahoinvointikohtauksiin, ennen hikipuuskaa ei Estalis ole vaikuttanut viikon aikana mitenkään.
Olen kuullut, että pillerien käyttäjillä estrogeeni on alkanut vaikuttaa viidessä pöivässä. Joten jos olet odottanut jo kuukauden, niin olen todella pettynyt töhän laastariin.
Ootko altistunut ergotamiinille?
 
Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://nuvialab.com Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä