Estradot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

papu

Vieras
Hei!
Onko kellään kokemuksia Estradot nimisestä hormoonihoidosta?
Itse aloitin sen eilen. Mulla kohtu poistettu ja toinen munasarja kokonaan ja toisesta vain osa jäljellä.
Ihmettelen haittavaikutuksia jotka lueteltiin pakkaus-selosteessa? mm. mielialavaihtelut, masennus, unettomuus????
Minä kun olen käsittänyt aivan toisin, että helpottaisivat kyseisiä oireita ja yöhikoilua?
Olenko nyt jotenkin hakoteillä? Ei lääkärikään tälläisia kertonut.
Olen 45 vuotias ja vaihdevuosioireillut n 1 vuoden, nyt päätin hakea apua oireisiin.
Olisin kiitollinen kokemuksista!

Mitäs jos söisit lääkkeitä esim. kuukauden ja seuraisit miten vaikuttavat. Joskus kun lukee lääkkeiden sivuvaikutuksia, niin tuntuu siltä että parempi olisi jättää koko lääkkeet syömättä.
Kerran esim. ihottumaan saamassani lääkkeessä luki sivuvaikutusten kohdalla, että "" saattaa aiheuttaa ihottumaa!!!)
Itse luen lääkeselosteet huolella, ja mieheni on todennut että parempi olisi jos en lukisi. Kuvittelen saavani kaikki mahdolliset sivuvaikutukset.
käänny ilma muuta lääkärin puoleen, jos ""oikeita"" sivuoireita ilmaantuu.

Olen käyttänyt ko. valmistetta laastareina puolen vuoden ajan, enkä ole kyllä huomannut mitään sivuvaikutuksia, tosi hyvin olen voinut! Itselläni on sekä kohtu että molemmat munasarjat on jouduttu poistamaan sairauden vuoksi, ikää alle 40.

Laastaria käytän. Pidin taukoa ja palasin nätisti takaisin ruotuun, koska nivelet alkoivat oireilla. Kohtu ja munasarjat poistettiin yli viiskymppisenä myoomien takia. Estradot on kuin herran lahja meikäläiselle edelleenkin, vaika operaatiosta on jo joitakin vuosia.

Yhteistyössä