Hae Anna.fi-sivustolta

Etäsuhde ja ikävä

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä Minna, 29.08.2005.

1. Minna Vierailija

Olen ollut hetkisen aikaa etäsuhteessa (3 tunnin välimatka). Työt ja velvollisuudet eri paikkakunilla. Molemmin puolin ikävä on suunnaton. Keskimäärin 2 viikonloppua kuukaudessa vietetään yhdessä. Mietin tuleeko tälläisistä suhteista koskaan mitään enempää? Ainakin tällähetkellä ikävä on niin raastavaa, että olisi melkein parempi olla yksin.

2. Kirsi Vierailija

Kyllä voi tulla... elin itse etäsuhteessa useita vuosia kun silloinen tuleva mieheni opiskeli ja itse olin jo töissä. Jos olette tarkoitetut toisillenne, niin homma kestää, usko pois. Muistan kyllä vielä hyvin ne riutumisfiilikset, kun piti olla viikot erossa ja ne sydämentykytykset kun sitten viimein nähtiin... se oli omalla tavallaan ihanaa nyt kun sitä muistelee jälkeen päin.

3. Kohtalotoveri Vierailija

Mulla ihan sama homma, ollaan kylläkin nähty melkein joka viikonloppu. Mutta kyllä se ikävä on piinaava olo, melkein toivoisi ettei mies soittaisi joka ilta hyvän yön toivotuksia, koska sen jälkeen se ikävä iskee vielä kovempana.
    Ja kun sunnuntaina joutuu eroamaan, iskee melkein fyysinen paha olo :(

4. Raija Vierailija

Onnistuu se. Itsellänikin oli melkein yhtä pitkä matka. Näimme joka viikonloppu. Suhde päättyi aikanaan. Syynä ei ollut välimatka tai toinen nainen tai mies.

5. Titti Vierailija

Eihän tuo kolmen tunnin ajomatka ole yhtään mitään. Mietipä jos se olisi 3 tunnin lentomatka ja siihen muut kulkemiset päälle.

Kyllä voi onnistua tämmöinen kaukosuhde ihan hyvin. Riippuu ihan tahtotilasta.

6. niin Vierailija

Valtava ikävä täälläkin, etäsuhde kumppania.

Illat ovat vaikeimpia, kun tietää, että yksinäinenpitkä yö on taas edessä.

7. minunkin on Vierailija

Minunkin on ikävä, kaukana asuvaa etä-"sala"rakastani...pitkä aika seuraavaan näkemiseen ja joka ilta itkettää, ikävästä, hän soittaa hyvää yötä tai lähettää hyvän yön-toivotuksen sp:llä tai tekstarilla.

Lohduttaa valtavasti kun muutkin etä-suhdelaiset kokevat samaa.

Kyllä, etäsuhde onnistuu jos kumpikin sitä haluaa ja on sitoutunut siihen. Minulla on jo 4-vuoden kokemus ja suhde on vieläkin kuin uusi...tuntuu, että jokainen kerta kun näemme toisemme, olisi se ensimmäinen kerta...sama kihelmöinti, sydämentykytykset.

8. miete Vierailija

Minäkin täällä nyyhkin ikävääni etärakkaaseeni...juuri kirjoiteltiin ja hänen viestinsä sai niin herkälle tuulelle. Odotan niin kovasti taas hänen näkemistään.

Voi kumpa ajan saisi pysäytettyä siksi ajaksi, kun me kaikki etä(sala)rakkaitamme tapaamme, olisi hetki kaikilla onnellista aikaa enemmän.

9. selma- Vierailija

Olen myös etäsuhteessa ollut noin vuoden verran ja välimatka on koko Suomen pituinen. Näemme 2-1 kertaa kuukaudessa ja tässä vaiheessa riutumisfiilikset ovat todella suuret. Mies osoittaa minulle teoillaan miten paljon välittää, mutta ei lausu koskaan rakkaus sanaa. Se tekee todella surulliseksi! Kertoo kyllä, että välittää yms., mutta tämän välimatkan saisi tuntumaan oikein pieneltä, jos tietäisin, että hän itseasiassa rakastaa minua ja vielä uskaltaa sen sanoa. Liekö tuo Pohjois-Suomi tekee miehistä siellä tuppisuita.

Riittääkö teille se, että sanotaan että välittää kyllä, mutta ei sano rakastavansa? Ei se minulle itsellenikään ole helppoa sanoa, jos toista rakastaa, mutta tällä hetkellä minulla on niin suuret tunteet, että pystyn sen kyllä sanomaan. Pitääkö vain jatkaa kärsivällisyyden kasvattamista?

10. tyttö Vierailija

Kunpa edes sanoisi välittävänsä. Minulle riittäisi sekin. Mies kirjoittaa ja soittaa. Kyllä hän kauniisti kirjoittaa ja ihanasti puhuu, mutta koskaan hän ei ole tunteistaan minua kohtaan puhunut mitään. Hän menee täysin lukkoon, kun olen sanonut hänelle ihastuneeni häneen. Vaikka hän ei vastaakaan tunnustuksiini, rakastan häntä hirveästi. Jo pelkkä ajatuskin hänestä saa jalat altani. Vieläkin vaikka tätä etä-suhdetta on jatkunut jo yli vuoden. Mutta kuitenkin olisi niin tärkeää kuulla se, että hän edes välittää minusta edes hitusen. Varsinkin kun matka meilläkin on pitkä ja nähdään todella harvoin.

Jos joku mies lukee tämän, toivoisin, että hän sanoisi tai kirjoittaisi tälle etä-suhdenaiselleen välittävänsä hänestä, jopa rakastavansa tätä. Sillä epävarmuus toisen tunteista korostuu etä-suhteessa vielä pahemmin kuin niillä jotka ovat jatkuvasti toistensa kanssa tekemisissä.

11. selma- Vierailija

Hyvä vinkki miehille tuossa edellisessä viestissä!

Minua ihmetyttää muuten sekin, että tämä poikaystäväni ei ole kertonut vanhemmilleen, että on melkein vuoden jo seurustellut! Sekin tekee omasta olostani hyvin inhottavan tässä etäsuhteessa. Mies on kuitenkin jo kohta 29 eikä uskalla sanoa, että käy tyttöystävän takia etelä-suomessa. Onko tässä kohtaa todellakin niin suuri ero sen välillä mistä päin Suomea on kotoisin?

12. selma- Vierailija

Ja siis sen takia en ymmärrä sitä, koska he asuvat samassa kaupungissa ja kuitenkin näkevät ajoittain ja varmasti juttelevatkin.

13. tyttö Vierailija

Minäkin olen ihmetellyt tätä samaa. Mies asuu ns. isossa kaupungissa ja minä taasen olen pienemmältä paikkakunnalta. Silti ajatusmaailmamme ja elämänarvomme ovat samanlaiset ja aika jonka vietämme yhdessä on todella ihanaa, meistä molemmista.

Oletko, Selma-, milloinkaan ajatellut tehdä yllätyskäyntiä miehen kotiin. Minä olen ajatellut, sitten ainakin näkisin, onko kaikki todella niin kuin tämä etä-rakkaani minulle on kertonut. Sillä se asia, että hän ei kerro suoraan välittävänsä minusta, tuntuu joskus niin pahalta, että alan kuvitella kaikenlaista. Niin, kyllä hän sen tietää, että olen vähäsen mustasukkainen hänestä. Mutta hänestä se on vain huvittavaa. Onko sinulla ollut koskaan samanlaisia epäileviä tuntemuksia omaasi kohtaan?

14. joku vain Vierailija

Tunteesi ovat ihan normaaleja, älä niistä murehdi. Pieni mustasukkaisuus kuuluu asiaan, etenkin kun matka on pitkä. Mutta luottamus on kaiken asian ydin, puolin ja toisin.

Minusta etä-suhde on rikkaus, siihen eivät kaikki pysty. Ja kun välimatka on pitkä, jokainen tapaaminen on samanlainen kuin ensitreffit. Puhun kolmen vuoden kokemuksella. Suhde pysyy tuoreena, kun ei tarvitse jakaa kaikkea arkea kuten lähi-suhteessa.

Ikävä on se ainut haittapuoli ja se ettei pysty halaamaan aina kun mieli tekisi, mutta senkin voi kertoa toiselle puhelimessa tai meilaten.

15. siru Vierailija

Puhelu ja tekstari päivässä, pitää ikävän loitolla!

16. selma- Vierailija

Minä en epäile tällä hetkellä kuin sitä, että onko tämä mies edes tosissaan kanssani ja tunteeko edes mitään suurta minua kohtaan. Vai onko hän vielä todella kiinni kotikaupungissaan ja niissä kuvioissa ja ei pysty päästämään irti. Aina minun pitäisi olla vain iloinen ja iloinen. Minä haluan jo vakavampaa ja jotain pysyvämpää, mutta kannattaako sellaisen miehen kanssa olla, joka ei samaa halua?

17. #¤#¤ Vierailija

Kumpa ne miehet edes sanoisivat tunteensa, mitä tuntevat naistaan kohtaan. Vai tuntevatko oikeastaan mitään. Se on jännä juttu, kun naisella pitäisi olla kaukonäkö- ja ajatustenlukutaito kun näiden etä- ja muiden miesten kanssa seurustelee.

18. Tuntematon Vierailija

Ikävä on juu.. Etäsuhteessa ollut nyt vähän reilun vuoden verran. Molemmat opiskelemme tällä hetkellä ja itselläni ensi vuonna intti.. sen jälkeen ollaan sunniteltu että muutetaan yhteen. Hyvästit jätimme taas viimeksi eilen.. Se tuntuu joka kerta vaan vaikeemmalta, mutta oon päättäny että kestän sen ja hän myös.. Skypessä jutellaan joka päivä, se helpottaa aika paljonkin.. Mutta välillä olo käy jopa sietämättömän pahaks kun ei saa olla lähekkäin

19. ????nalle Vierailija

Ansku joo minullakin on ikävä poika-ystävää. Asutaan niin eri puolilla suomea. Odotan kovasti että nähtäisiin jonain päivänä. Odottaminen välillä sietämätöntä, mutta koetan olla hätäilemättä.:cool::mad::(:(:ROFLMAO::confused::(:(:(:(

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri