ETÄvanhemman ja lapsen tapaamiset, miten teillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n@miska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

n@miska

Jäsen
11.03.2016
79
1
8
Noniin elikkäs meillä pitäisi nämä asiat nyt järjestää.. tapaamisasiat kouluikäisen lapsen ja hänen isänsä kanssa. Lastenvalvojalle aika varattu mutta haluaisin kuulla miten muilla menee nämä hommat ja kuinka hyvin ne on onnistunut.

Millainen järjestely teillä on? Kuljettaako toinen vaan vai molemmat toiseen suuntaan? Onko pitkä välimatka? Meillä olisi semmoiset n. 200km. Onko teillä tehty tapaamis soppari lastenvalvojalla ja kuinka tarkasti sitä noudatatte? Kauan lapsella on etävanhemman tapaamiset ja kuinka usein?

Joka toinen viikko, hän hakee pe ja minä haen su eli puoliksi menee hakureissut.
Matkaa 30km
Lomista yms sovitaan aina erikseen miten kummallekkin onnistuu. Lähtökohtaisesti ovat aina minun kanssani ja jos toiselle sopii niin ilman muuta lapset menee hänen luokseen silloin.

Joka toinen viikko, hän hakee pe ja minä haen su eli puoliksi menee hakureissut.
Matkaa 30km
Lomista yms sovitaan aina erikseen miten kummallekkin onnistuu. Lähtökohtaisesti ovat aina minun kanssani ja jos toiselle sopii niin ilman muuta lapset menee hänen luokseen silloin.
Niin joo, sopimus on tehty. Siellä lukee että joka toinen viikonloppu ja lomista yms sovitaan erikseen.

Vielä jatkan :D Emme noudata orjallisesti tapaamissopimusta vaan vaihtelemme viikonloppuja jos toisella on siihen tarvetta. Ei ole riitaa vielä tullut tapaamisista.

Okei, teidän tilanne vaikuttaa aika hyvältä, tuollaista lähinnä ehkä itsekkin tavoittelen että pystyisi sopimaan noista ilman turhia vääntämisiä..

Lapsen isä sattuu olemaan autoton ja haluaisin että puoliksi mentäisiin matkat niin kuinkahan nuo nyt sumplisi sitten :unsure:

Meillä lapset 8v ja 4v on isällä joka toinen vkl, pe-ma. Välimatkaa 1,5km joten matkoista ei tuu mitään ongelmia :D
Lomilla lapset on mulla ja isällä 50/50.
Välillä ovat iskällä yökylässä muutenkin.

Joustoa löytyy puolin ja toisin.

Lastenvalvojan luona tapaamiset vahvistettu.

Tapaamissopimuksen mukaan lapsi joka toinen vkl etällä, muista ajoista sovitaan erikseen. Välimatkaa 100km ja vain etällä on auto. Vien lapsen yleensä perjantaisin julkisilla etän paikkakunnan bussi- tai juna-asemalle jonne etä tulee vastaan ja palauttaa kotiin sunnuntaina.
Etä oli yhdessä vaiheessa sitä mieltä, ettei huvita kuljettaa ja jätti lapsen palauttamatta kotiin muutaman kerran. Sossut ja lastenvalvoja puuttui tilanteeseen aika nopeasti. Mä osallistun kuljetuksiin edelleen mutta innolla odotan sitä aikaa kun lapsi on tarpeeksi iso matkustamaan yksin julkisilla tän välimatkan.

Yhteistyössä