Etelä-Afrikan kriteerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hidas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hidas

Uusi jäsen
04.01.2011
6
0
1
Tänään adoptioneuvoja löi tiskiin murskaavat faktat:
meitä vastassa on todennäköisesti liian monta estettä.

Tietääkö kukaan, mikä on tuloraja Etelä-Afrikassa?
Onko lapsettomuus todistettava lääkärinlausunnolla Etelä-Afrikkaan?
Onko aikaisemmin sairastettu masennus este adoptiolle Etelä-Afrikasta?

Tietäiskö joku ihan sen listan, mitä Etelä-Afrikka adoptoijilta vaatii? Siis muutakin kun nää ympäripyöreät, mitkä löytyy esim Helsingin sosiaaliviraston sivulta?

Viimeksi muokattu:
Ymmärtääkseni Etelä-Afrikkaan ei ole mitään tiettyä tulorajaa, kunhan hakijoilla on säännölliset tulot, toisen opiskelu/työttömyyskään ei ymmärtääkseni ole este. Helsingin kontakti ei vaadi lapsettomuutta, muistelen että aikaisemmin Abba vaati, mutta viimeisen tiedon mukaan hyvin perusteltu motiivi riittää. Masennuksesta en osaa sanoa, mutta muistelen että E-A hakijoillakin on ollut tällaisia "aikaa sitten sairastettu lievä masennus", eikä se ole haitannut. Mitään tiettyä listaa vaatimuksista en ole koskaan nähnyt, kyllä ne vaatimukset on esim siellä Helsingin sivuilla suht hyvin kerrottu. Tärkein on sos.tt:n puolto että olette nykytilanteessa sopivia adoptiovanhemmiksi.

Riippuu ihan masennuksen laadusta, onko este. Meillä ei ollut, mutta minun masennukseni olikin lievä ja sairastettu 9 vuotta ennen papereittemme lähtöä. Lisäksi psykiatri kirjoitti minulle todistuksen, jossa luki, että minulla ei ole yhtään sen kummempi riski sairastua masennukseen kuin "normaalillakaan" suomalaisella.

Kyse siis JCWS:stä.

Yhteistyössä