Etelä-Hervanta, TRE. Hyvää aluetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsippitsii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsippitsii

Vieras
Eli tuolta saatiin aika hyvä asuntotarjous, nyt mietinkin että onko hyvää aluetta näin lapsiperheelle?

Aika lähellä on ainakin kauppakeskus Duo, tiedä sitten onko hyvä vai huono asia...

no me ollaan asuttu etelä-hervannassa reilu vuoden. nyt muutetaan ihan duon viereen. olen tykännyt asua, kaikki tarvittavat palvelut lähellä ja keskustaankin vain 10min matka bussilla. meillä 1,5v lapsi ja toinen tulossa syksyllä. leikkipuistot kans hyviä.

Meillä matkaa tuohon Duolle olisi 400m, ainakin reittioppaan mukaan. Ollaan aiemmin asuttu Hallilassa, ja tästä alueesta tykätään, mutta asunto käy pieneksi syksyllä joten etsitään nyt isompaa...

mä olen asunut vuosia etelä hervannassa (ja sitä ennen vuosia vähän joka puolella hervantaa) ja kasvattanut täällä liudan lapsia. hervanta on oman kokemuksen mukaan rauhallinen ja lapsiystävällinen paikka. palvelut on lähellä, paljon luontoa ja puistoja. itse liikun mihin vuorokauden aikaan tahansa ja IKINÄ ei ole tullut ongelmia. ja joo, olen asunut myös hervannan villeimmissä paikoissa, ilman ongelmia.

Tampereen keskustaan ei pääse kymmenessä minuutissa, vaan puoli tuntia täytyy varata aikaa.

Olen asunut muutamaan otteeseen ja tälläkin hetkellä Etelä-Hervannassa ja pidän alueesta. Leikkipuistoja tosiaan on joka puolella enkä ole häiriökäyttäytymiseen törmännyt pitkään aikaan. Duon läheisyydessä ja Ahvenisjärven puistossa törmää pulsuihin, mutta ei enää Etelä-Hervannassa. Talokohtaiset vaihtelut ovat tietenkin olemassa. Kannattaa kysellä naapureilta, tai kertoa tänne tarkemmin sijainnista.

Mainettaan parempi paikka! :)

Tampereen keskustaan ei pääse kymmenessä minuutissa, vaan puoli tuntia täytyy varata aikaa.

Olen asunut muutamaan otteeseen ja tälläkin hetkellä Etelä-Hervannassa ja pidän alueesta. Leikkipuistoja tosiaan on joka puolella enkä ole häiriökäyttäytymiseen törmännyt pitkään aikaan. Duon läheisyydessä ja Ahvenisjärven puistossa törmää pulsuihin, mutta ei enää Etelä-Hervannassa. Talokohtaiset vaihtelut ovat tietenkin olemassa. Kannattaa kysellä naapureilta, tai kertoa tänne tarkemmin sijainnista.

Mainettaan parempi paikka! :)

kuljen kolmikymppisellä ja sillä kyllä pääse keskustaan no, jos ei ihan 10min niin sitten 15 min.

Kunhan ette muuta atomikatu 3:seen niin rauhallista on. Mulla on 26v Hervanta kokemusta, ja olen liikkunut mihin kellon aikaan tahansa. Ainoastaan yhden vilauttajan olen nähnyt, sekin oli alku illasta korkeakoululla.

kuljen kolmikymppisellä ja sillä kyllä pääse keskustaan no, jos ei ihan 10min niin sitten 15 min.

Repa Reittiopas: Reitti

Tämä pysäkki sijaitsee vielä Etelä-Hervannassa, mutta seuraava on jo DUOa edeltävä pysäkki, jota ei voi hyvällä tahdollakaan Etelä-Hervannaksi kutsua. Kierros Arkkitehdinkadulta Teekkarinkadulle vie kolme minuuttia, joten riippuen sijainnista, pelkkä bussimatka vie 22-25 minuuttia. Päätepysäkiltä vielä enemmän.

Kukaan ei tietenkään asu bussipysäkillä ja minä lasken matkan kestoon kävelymatkan pysäkille. Voi päästä toki alle puolen tunnin. Jos menet keskustaan töihin tasalta, et ehdi jos hyppäät bussiin puolelta Etelä-Hervannassa.

Yhteistyössä