Etelään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lähteäkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lähteäkö?

Vieras
Moi,

Kertokaahan uskallanko varata matkan syksyksi Kanarialle. Olisin tuolloin raskausviikolla 25? Vähän mietityttää, että mitä riskejä siihen liittyy, hygieniatasohan on kanarialla ihan hyvä. Olis niin ihana lähteä syksyn pimeydessä vähän rentoutumaan ennen tulevaa kevättä ja vielä kun voisi reissata miehen kanssa kahden. Kertokaa kokeneemmat uskallanko lähteä reissuun rv 25? Onko kokemuksia?

Mene ihmeessä. Itse olen nyt viikolla 26 ja lähdössä parin viikon matkalle. Ja nämä helleviikot on nauttinut ihan innoissani täällä Helsingin rannoilla maaten. Mä olenkin innokas auringonpalvoja eli jos pidät lämpimästä ja aunringonpaahteesta niin mene vuan!

Siitä vaan ja suosittelen! Itse olen nyt rv 26 ja vaikka nyt jotain pikkukremppoja jo onkin, niin maksaisin mitä tahansa jos saisin 1½-vuotiaani luotettavaan hoitoon ja pääsisin ihan itsekseni etelään!
Mutta reissaaminen näin pienen lapsen ja ison mahan kanssa ei juuri lomasta käy niin jää matkat haaveeksi, eli matkustakaa nyt kun vielä kahdestaan voitte, Kanaria on turvallinen kohde eikä liian pitkä lentokaan. Minne päin aiotte? Suosittelen Puerto de la Cruzia Teneriffalla.

Mä oon lähdössä vielä kaukomatkalle viikolla 25. Se tosin on työmatka. Jotkut lentoyhtiöt haluaa saada lääkärintodistuksen, mutta aivan rauhassa voi silloin vielä lähteä. Tarkistin asian neuvolastakin.

Itse palasin juuri kaupunkilomalta, paluumatkalla viikkoja oli reilu 27. Kaikki meni todella hyvin, vaikka perillä oli tosi helteistä, jaksoin jopa kävellä pitkin kaupunkia vielä tosi hyvin - toki tavallista hitaammin ja välillä levähdellen. Eli jos itsestäsi vain siltä tuntuu, niin mene ihmeessä. Lapsen syntymän jälkeen niitä mahdollisuuksia on vähemmän :)

Kanarialla hygieniataso on tosiaan hyvä. Kannattaa tutkia vähän terveydenhuoltoa eli valita sellainen kohde, missä pääsee tarvittaessa helposti laadukkaaseen hoitoon. Koneessa kannattaa juoda paljon vettä ja jaloitella usein, tukisukkia minulle myös suositeltiin lentopäiviksi, vaikkei turvotuksia olekaan ollut. Ilmastointi hotellissa on tosi ihana, jos ulkona on kuuma! Ja tietysti kannattaa ottaa matkavakuutus. Mutta näillä toimin noilla viikoilla voi vielä oikein hyvin lähteä. Niitä voimavarastoja varmasti tarvitaan... :)

Me oltiin Brasiliassa, kun olin viikoilla 20-21 ja ihan hyvin meni kaikki. Olin vaan tosi tarkkana hygienian ja ruokien+juomien kanssa. Kanaria on tosiaan vielä siedettävän matkan päässä, sillä lennot tahtoivat mulla sillon jo turvottaa sekä käsiä että jalkoja. Tarkista tosiaan matkatoimistosta tai lentoyhtiöstä, vaatiko ne jotain todistusta, mun mielestä ainaki Finnair vaatii lääkärintodistuksen viikoilla 28->. Muista, että raskaus ei ole sairaus vaan elämäsi yksi parhaimmista ajoista!!!!

Me ainakin meinaamme lähteä vajaan kuukauden päästä viikoksi etelään, silloin olen rv 26-27. Pitää vaan itse muistaa omat rajoituksensa, jos tuntee itsensä väsyneeksi niin ottaa rauhallisesti, muistaa juoda tarpeeksi (ei kraanavettä), pysyttelee kuumimpaan aikaan varjossa yms. Käyttää maalaisjärkeä monissa asioissa niin selviää varmasti kunnialla.

Itse ainakin haluan nauttia vielä uusista maisemista ja paikoista ja eihän raskaus ole mikään sairaus!!!

Minkälainen matkavakuutus teillä matkailijoilla on ollut?

Mulle sanottiin pohjolasta että he eivät *välttämättä* korvaa ennenaikaista synnytystä jos se ei johdu jostain tapaturmasta tai komplikaatiosta...He eivät osanneet sanoa mikä lasketaan komplikaatioksi.
Olen pikkasen huolestunut koska matkan aikana tulen olemaan viikolla 30.

Yhteistyössä