Hae Anna.fi-sivustolta

Etelä-Kreetan raunioille

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Yorgos Kossurakis, 16.12.2003.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
  1. ei- kossua-ei-rakia Vierailija

Teksti on todennäköisesti referoitu Merja Tuominen-gialitakin ""Kreeta,vieraanvaraisten jumalten saari"" kirjasta.

2. -HJN- Vierailija

Voi herranpieksut, miksi minun pitäisi ""referoida"" rva Tuomista, koska olen käynyt kymmenkunta kertaa Festoksessa?

Perustele väitteesi , mikäli et löydä kirjasta samaa reittiohjetta samoin kirjoitettuna, jauhat pelkkää paskaa – kuten aina?

3. ei-kossua-ei-rakia Vierailija

4. mandie Vierailija

Ei-kossua-ei-rakia ei tadia olla lueknut tätä kirjaa,koska ei le vamra vaan arvleee.

5. ei-kossua-ei-rakia Vierailija

""Ei-kossua-ei-rakia ei tadia olla lueknut tätä kirjaa,koska ei le vamra vaan arvleee.""

Tässä se on kädessä ja luettukin. Mikäli kirjoituksesi oikein tulkitsin.

6. -

[Edited by: admin on 30.3.2006 7:42]

7. Matkamies Vierailija

Kyllä me uskotaan, että juttu ei ollut mistään kopioitu, mutta kilometrit heittää pahasti. Mitä varten muuten niin tuohdut Jorgos Kossurakiksen tekstin arvostelusta?:))

8. Tarkkailija Vierailija

.......""Re: Mistäs tuo tarina on kopioitu??? -HJN-   29.3. 10:22
      Voi herranpieksut, miksi minun pitäisi ""referoida"" rva Tuomista, koska olen käynyt kymmenkunta kertaa Festoksessa?
    Perustele väitteesi , mikäli et löydä kirjasta samaa reittiohjetta samoin kirjoitettuna, jauhat pelkkää paskaa – kuten aina?""---

Kirjallinen ""kykymme"" ei aina muista, millä nimimerkillä on puppunsa tuottanut.

9. -HJN- Vierailija

-

[Edited by: admin on 30.3.2006 7:43]

10. -HJN- Vierailija

Olen varmasti käyttänyt tällä foorumilla vähiten eri nimimerkkejä, mutta ovathan muut kirjoittajat käyttäneet niitä minunkin edestäni tai puolesta.

Jos kirjoitan Kreetasta parin A4 verran, vaikka nimimerkillä, ""Viljo Kajava"", varmasti suurin osa tuntee tekstini, ennen kaikkea perässä tarpovat häiriköt.

Jorgos Kossurakis on hyvä nimi, samoin käytin joskus alkuaikoina nimierkkiä, E.Sikanen, vähemmässä määrin tosin.

11. ei-kossua-ei-rakia Vierailija

1. En väittänyt että olisit kopioinut tekstin.

2. Käsikirjoituksesi tietomäärä ei löydy keneltäkää päästä noin vain. Tekstissä on liian paljon esim.numerotietoa,joten tieto on peräisin jostain opuksesta. Kirjoitusten samankaltaisuus Tuomiseen viitta ko.kirjaan,tosin ilman voimasanoja.

3. Ajan päivittäin nykyiselle työpaikalleni autolla 15 km matkan. Kuten olen tehnyt viimeiset kahdeksan vuotta. Silti en muista jokaista tienviittaa ja niissä olevia kilometrimääriä. En siis usko väitteeseesi että kymmenellä kerralla reitin osaisi ulkoa. Varsinkin kun kyseessä on ulkomaa. Enkä usko että olet pysähtynyt jokaiseen risteykseen ja kuvannut tai merkinnyt muistiin kaiken kirjoittamasi.

12. platinum Vierailija

Logiikkasi on vähintäänkin kummallista. Kun itse käytät eri nimimerkkejä on asia,ok. Mutta samalla päivittäin syytät ja haukut toisia kirjoittajia useamman nimimerkin käytöstä. Vaikka et pysty varmasti tietämään totuutta nimimerkeistä,vain arvailemaan. Ainoat nimimerkit jotka tiedät varmuudella on sinun itsesi käyttämät.

13. Raato Vierailija

Mutta onko sillä jotain merkitystä??? Eikö pääasia ole että asia tulee selväksi. Toisin on nick The Bossin laita, joka kopioi tekstinsä SUORAAN Kämpin nettisivuilta ja esittää ne ominaan. Ja näyttelee sitten vielä sivistynyttä vaikka on antanut itsestään totaalisen moukan kuvan.

Tulikohan jollekin jo mieleen vastata vaihteeksi että Raato=HJN ;-)
    Voisin lyödä vaikka vetoa että varmasti tuli. No, laitoin sen tuohon jo puolestasi.

14. ei-kossua-ei-rakia Vierailija

Laitoin perusteluni kun -HJN- sitä vaati. Jos et ole -HJN-,en ymmärrä miksi vastasit hänen puolestaan. Vai oletko sittenkin joku hänen alter egoistaan?

Matka oppaita on kirjoitettu mielestäni tarpeeksi kreetasta ja vieläpä ammattilaisten toimesta. Joten en ymmärrä ko.kirjoituksen tarvetta saati paikkaa jossa se julkaistaan.(keskustelu foorumi) Jos nykyisin saatavissa olevat oppaat kreetasta ovat vanhentuneet tai puutteelliset,kannattaa -HJN-:n kirjoittaa kokonainen uusi matkaopas kirja ja tarjota sitä kustantajille. Lupaan ostaa sen ,jos se esittää jotain uutta. Samojen asioiden toisto ei sitä mielestäni ole.

15. Raato Vierailija

No niin, tulihan se sieltä. Vastaus on että en ole HJN. En ole itsekään samaa mieltä monista asioista HJN:n kanssa (esim. Turkki, Turkkilaiset). Sitä en ymmärrä että sinäkin otat herneen nenään siitä kun HJN laittaa tänne mielestäsi ""liian"" tarkkoja neuvoja. Eihän niitä hyvä ihminen ole pakko lukea jos ei kiinnosta. Tuskin sinä tilaat sellaisia lehtiäkään jotka eivät kiinnosta tippaakaan. Vai tilaatko?

Olen ymmärtänyt että kuitenkin aika moni on saanut paljon hyötyä HJN:n kirjoituksista, minä mukaan lukien muutama vuosi sitten. Onko se mielestäsi jotenkin paha asia? Pitäisikö tänne saada kirjoittaa vain sellaisten ihmisten jotka SINÄ hyväksyt?

Minkähän takia jotkut ihmiset eivät kykene ajattelemaan muuta kuin omaa napaansa?

16. mandie Vierailija

Kirjoitit toednäköisesti rfeeroinut.Siis on via ei?Veiläkö sniulla on kirja kädessä?Osaatko lueka sitä kirjaa?

17. imhettelevä Vierailija

Ällitsytätvää!
    >>
    >>Cmabridgen yilopitson tuktimusken muakan ei ole väilä, msisä
    >>jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, aiona täkreä aisa on, että
    >>esnimmäinen ja viimienen kijarin ovat oikelila piakioilla. Lpout
    >>voiavt olla läehs msisä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli
    >>lkuea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijrainta
    >>eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.
    >>
    >>Ukstotava se on!

18. ei-kossua-ei-rakia Vierailija

Minusta tänne saa ja pitääkin saada kaikkien kirjoittaa. Ja sanoa oma mielipiteensä,vaikka se ei kaikkia miellyttäisikään. Mielipide kun ei voi olla väärä. Vaikka tietyt henkilöt yrittävätkin muuta väittää.

Samoin jos tänne kirjoittaa ko. kirjoituksia ,on varauduttava myös arvosteluun sekä keskusteluun. Jos ei halua asiasta keskustelua on tämä foorumi väärä paikka julkaista kirjoitelmia. Ymmärrän että aloitteleva ""kirjailija"" haluaisi suitsutusta työstään,nyt siihen ei mielestäni ole aihetta.

Kaikesta huolimatta tai ehkä juuri siksi,pitäydyn väittämässäni kirjoitelman alkuperästä. Olen myös väittämäni perustellut. Jos mielipiteemi ei kaikkia miellytä en voi asialle mitään.

19. Hei!

Minäkin huomasin, että olen lukenut vuosia sitten tuon kyseisen kirjan ennen ensimmäistä Kreetan matkaani.

Minä olen pitänyt vähän matalaa profiilia tämän Kreetan osalta, vaikka siitä sitä kirjoitettavaakin olisi henkilökohtaisesta perspektiivistä katsottuna, ettei kenenkään matkakirjailjan varpaille vahingossa polje.

(Kahdesta lomakohteesta olen aikoinaan nuorempana tehnyt juttuja työpaikkalehteen ja paikallislehteen,kuuluvat tuonne Kaukomatkat-kohteeseen)

Niin minustakin, näin pitäisi olla, että jos joku kysyy matkailusta jotain, siihen vastattaisiin asiallisesti, jos siihen kysymykseen on sitä fakta-tietoa, eikä osallistu keskusteluun herjaavassa mielessä.

Suosittelen, jos omaa kirjailijataitoja; niin rupeaa kirjoittamaan kirjaa omasta matkastaan, kyllä tänne kirjoja sopii ja lukutaitoista porukkaakin löytyy.

Että silleen!

20. jatkoa ed. Vierailija

Lähde on kuitenkin aina ilmoitettava, linkittää saa kuitenkin lupaa kysymättä.

21. ei-kossua-ei-rakia Vierailija

Niin onhan se totta että täällä kreetatieto on monopolisoitunut yhdelle kirjoittajalle.

On helppo kuvitella miten kävisi jos joku toinen kirjoittaisi aloituksen kaltaisen kirjoituksen tänne. Erään kirjoittajan toimesta se haukuttaisiin ja vääräksi tuomittaisiin.

22. jatkoa.... Vierailija

Hei!

Niin, tietysti jos kirjasta kopsaa jonkin tiedon, niin silloinhan se hyviin tapoihin kuuluu mainita kirja ja sen tekijä minkä tietoa on lainannut.

Minulla näiden matkakirjojen ja/tai romaanien ennakkolukeminen perustuu aina kyseisen maan asoihin perehtymiseen, tietää etsiä itselleen nieluisat kohteet minne kannattaa mennä.

Minun käsitykseni mukaan se on sitten minun lähdetietoa mitä minä omilla silmilläni kyseisessä kohdemaassa näen. Siitä varmaan voi sitten kirjoittaa omana kokemuksenaan ja omana lähdetietonaan. Eikö vaan?

Että silleen!

PS. En ole lupsakka savolainen vaikka joskus; murtteela löttyytännii, enkä lappalaenenkkaa ou!

23. Logiikka Vierailija

Se on aina niin, että kun joku osaa jotain niin kateellisten armeija hyökkää kaikilla voimillaan. Se nyt vaan on niin, ihminen on sellainen.....

24. Hei!

Soa nähä, miten oesi käänä, jos minä oesin kerinä kirjuttoo tuon esimmäesen pitkän Reetajutun.

Oisiko se keskustelu mennyt tähän tyyliin tuolla lomakohteessa (esim venetsialaisessa satamassa Haniassa) kun kaksi matkakirjailijaa kohtaisi toisensa;

Oesko siinä ropsattu kättä ja tojettu, jotta oot lähtennä. Mittees sitä kolleekale kuulluu? ........

Eihän sitä tiedä miten hyvin sitä toimeen tultaisiin, kun on sama aihe, ja kynäkin molemmilla pysyy kädessä!!!

25. Vasara Vierailija

Juttujen jatkeeksi uudella nimimerkillä:) Viis siitä, mitä täällä kaikki kirjoitatte, ei vaikuta minun matkusteluuni suuntaan ei toiseen.
    Tekstien kopsaamisesta sen verran, että se on rumaa ja laitonta ilman lupaa ja erillistä mainintaa. Tekstien ""editointi"" tekee asiasta jopa tahallisen, jolloin ei enää syytetä tyhmyydestä.

Viestiketjun status:
Viestiketju on suljettu.
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi