Että menee hermo! (lapsen synttäreistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ketuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

ketuttaa

Vieras
Ensin soittaa yhdet vieraat, että he tulee aikaisemmin ja vähän ajan päästä (siis samana päivänä nämä, kun juhlat ovat!), että tulevat vasta pari tuntia myöhemmin. Eli kun alunperin oli tarkoitus kahvittaa kaikki samaan aikaan niin nyt sit pelkkä tulemisten liukuaika on 3 tuntia :( Milläs tavalla tämän nyt sit rupeis ilmaisemaan kutsussa? Ennen oli sitä, että "meillä ei sovi torstai, jos tultais tiistaina" ja sit juhlittiin yksiä synttäreitä koko viikko :( Sen sain sentään loppumaan, mutta nyt sit tätä!

Lapsen isovanhempienkin syy oli vaan, että nukkuivat niin pitkään! Siis aikuiset ihmiset!!!!

Ensin soittaa yhdet vieraat, että he tulee aikaisemmin ja vähän ajan päästä (siis samana päivänä nämä, kun juhlat ovat!), että tulevat vasta pari tuntia myöhemmin. Eli kun alunperin oli tarkoitus kahvittaa kaikki samaan aikaan niin nyt sit pelkkä tulemisten liukuaika on 3 tuntia :( Milläs tavalla tämän nyt sit rupeis ilmaisemaan kutsussa? Ennen oli sitä, että "meillä ei sovi torstai, jos tultais tiistaina" ja sit juhlittiin yksiä synttäreitä koko viikko :( Sen sain sentään loppumaan, mutta nyt sit tätä!

Lapsen isovanhempienkin syy oli vaan, että nukkuivat niin pitkään! Siis aikuiset ihmiset!!!!

Minkä ikäiset isovanhemmat? Yleensä vanhat ihmiset heräävät kukonlaulun aikaan.

No jos sulle ei sovi, että vieraat tulevat miten sattuu, niin kerrot, että valitettavasti juhlat alkavat vasta klo ------ ja että ne päättyvät klo------, jonka jälkeen teillä on muuta menoa. Ne tulevat ketkä sovittuun aikaan pääsevät, muut voivat kokeilla onneaan jälleen vuoden kuluttua.

[QUOTE="vieras";24457959]No jos sulle ei sovi, että vieraat tulevat miten sattuu, niin kerrot, että valitettavasti juhlat alkavat vasta klo ------ ja että ne päättyvät klo------, jonka jälkeen teillä on muuta menoa. Ne tulevat ketkä sovittuun aikaan pääsevät, muut voivat kokeilla onneaan jälleen vuoden kuluttua.[/QUOTE]

Peesi! Varmasti tulee vipinää kinttuihin jos tahtovat paikalle.

Meillä lapsen 1 v synttärit meinasi levitä käsiin, kun miehen sukulaiset tulivat miten sattuu pitkin iltapäivää vaikka juhlien alkamisaika oli hyvin tiedossa. Juhlien piti siis alkaa klo 15-15-30 (sen verran oli liukumaa annettu) mutta vieraat saapuivat klo 12-16.30.

Ideana oli, että onnittelulaulu lauletaan ja kakku aloitetaan vasta kun kaikki ovat paikalla (sehän on juhlien kohokohta) ja oletin tietysti että kaikki tulisivat klo 15-15.30. Jouduin sitten tarjoilemaan lapsille muita herkkuja ennen kakkua, kun alkoivat pitkästyä ja/tai tulivat nälkäisiksi. Sitten itse kakkua ei mennytkään enää paljoa, kun oli mahat täynnä muuta :( Suuri kakku meni vähän hukkaan ja muutenkin tarjoilut meni vähän hulinaksi kun väki tuli miten sattuu. Ärsyttävää.

:hug: Voi voi. Juu, voihan se alkaa väsyttää, kun koko ajan saa olla jotain leipomassa tai hankkimassa, kun voisi päästä samallakin kertaa. Mutta, mutta... missä on vieraanvaraisuus, jos kolmesta tunnista on kiinni?

Kyllä meillä syntymäpäivien viettoon varaudutaan yleensä koko päivä tai paremminkin koko viikonloppu. Lastenjuhlat ovat poikkeus, ne alkavat ja päättyvät silloin, mitä kutsussa lukee. Aikuisille taas on pannu kuumana koko päivän. Ei ole kauhean kohteliasta itse alkaa säätää aikaa, jolloin kutsuille menee, mutta melko itsekkäältä tuntuu tuokin, ettei yhtään jouston varaa ole! Tulee tunne, että "tervetuloa tuomaan lahja ja yhtään pidempään ette sitten viivy".

Mä olen ilmoittanut niille, jotka ovat sanoneet että haluavat tulla jonakin muuna päivänä kuin sinä kun on kutsuttu, että kyllä se mulle käy mutta sitten ei kyllä ole enää tarjolla muuta kuin kahvia ja ruisleipää. Eikä ole ollutkaan, en mä ala monena päivänä leipomaan ja juhlimaan viikkoa putkeen yksiä synttäreitä.
Tollaisessa tilanteessa, että halutaan tulla samana päivänä mutta myöhemmin, olen antanut tulla myöhemmin jos se ei ole ihan älyttömän myöhäinen ajankohta. Olen kuitenkin aina varannut
kokonaisen päivän synttäreille, kun on kutsuttu lasten kavereita, sukulaiset, kummit.
Musta on parempikin että tullaan vähän eri aikoihin, kun tilaa ei ole mitenkään älyttömästi.

Yhteistyössä