Että mua sitten ärsyttää ihmiset jotka ei paljon ikinä osaa sanoa tarkkaa kellonaikaa koska tullaan

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Lähes aina on vastaus, että no tässä nyt menee vielä aikaa ja tullaan sitten kun keritään.

Siis! |O :headwall: :headwall: Mä olen noin "miljoona" kertaa sanonu, että se olis paljon helpompaa tietää se kellonaika ettei mun tarvitte kytätä täällä, että niin koska. Sitte vain vastataan, että ei sun tarvitte kytätä. Seuraavalla kerralla mä aivan vittuuttani lähden pois kotoa, jospa sitten menis asia perille. Siinäpähän sitten soittelee perään, että missä sä olet.

Mä en ymmärrä mikä siinä on niin vaikiaa sanoa, että tullaan klo: se ja se. Miten ihmeessä se multa ja monelta sitten onnistuu?!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on yhdet tutut jotka aina lupaa tulla vaikka klo 18 - ok nyt tiedän jo et ennen seiskaa niitä on turha odottaa

Sama täällä. Yksi sukulainen tunnettu siitä että tulee noin 1-1,5 tuntia siitä mitä on luvannut...

Itse teimme kerran juuri niin, kun meille ei sanottu vierailuaikaa. Odotimme iltapäivään(17) ja lähdimme pois. Vieraat olivat käyneet ja lähteneet. Eivät ole enää sen jälkeen käyneet kuin pari kertaa, mutta ovat pystyneet jo sanomaan ajan.

Onhan tuo rasittavaa kun ei saa sanottua edes n. aikaa että kauan menee kun tulee..:/
Helppo se on toisen sanoa että ei tarvi istus kotona ja kytätä ovea millon siellä joku koputtelee,kun ei ite oletettavasti saa kuitenka mitään omia hommiaan kunnolla tehtyä kun ei tiedä mitä aikaa vieraat suvaitsee saapua.. :headwall:

Itse pyrkinyt ilmoittamaan edes n. ajan 1-2 tunnin heitolla ja sanonut viellä soittavani/txt kun lähden tulemaan että tietää sit melko tarkalleen monelta oon perillä.

meidän on ainaki tosi vaikea sanoa tarkkaa aikaa, yleensä sanon et jonkun tietyn ajan sisällä tullaan = puol tuntia tai tunti. muutenki ärsyttää tollaset tarkat ajat, meist olis kiva vaa lähtee extempore ja mennä kolkuttelee ovee mut aina pitää sopii päivä ja aika jne. Ite ku sanotaan et meille voi tulla ja ollaan kotona ni silti kaikki aina "varaa ajan" ja viel soittaa et no mihin aikaan voi tulla vaik on sanottu et millon vaan! ...no tietty joskus 19 jälkeen ei ehkä kannata ku lapsii ei saa sit nukkumaan mut kaikki lapselliset sen yleensä tajuu ja ku pitää omatki lapset nukuttaa, mut lapsettomilla on välillä vähä vaikee tajuta asiaa (puhun nyt meidän kavereista en yleisesti kaikista! että ei kenenkään tarvii ny vetästä hernemaissipaprikoita nenään)

Muakin rasittaa just tuo |O Niin raivostuttavaa suunnitella omaa elämäänsä toisten aikataulun mukaan, jos on vaikka joku tärkee tapaaminen jossain :kieh: Itsekään en kyllä ihan tarkkaa aikaa osaa aina sanoa, mut ainakin suunnilleen et meneekö tunti vai kaksi tuntia. Sekin helpottaa jo vähän enemmän, kun pelkkä "me tullaan sit kun keritään" |O

Meillä vaivaa nyt sama asia. Kaveri laittoi viikolla viestin, että tulee viikonloppuna käymään. Laitoin aamulla viestin ja kysyin, että mihin aikaan on tulossa, tänään vai huomenna. Ei ole vastannut mitään. Ei aleta kyllä koko viikonloppua kotona päivystämään.
Sama kaveri aina kun on synttärit tai muut juhlat ei tule ikinä silloin kun on kutsuttu, vaan ilmoittaa, että tulee juhlimaan joku toinen päivä. Jolloin täytyy siis siivota ja hommata tarjottavat uudelleen.

No, hei. Itselläni on sellainen kyläpaikka että jos kysyn ootkos kotona jos tullaan kyläilemään niin vastas saattaa olla että juu, ollaan illemmalla, kun käydään ekaks uimas. Ilmoitan sitten kun tullaan kotiin" ilmoitusta ei kuulu koko iltana ja turhaan olen odotellut koko illan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:
No, hei. Itselläni on sellainen kyläpaikka että jos kysyn ootkos kotona jos tullaan kyläilemään niin vastas saattaa olla että juu, ollaan illemmalla, kun käydään ekaks uimas. Ilmoitan sitten kun tullaan kotiin" ilmoitusta ei kuulu koko iltana ja turhaan olen odotellut koko illan.

No tästä on helppo tehdä johtopäätös, ettei teitä kaivata. Onko teillä esim. paljon villejä lapsia, joita ei kylään haluta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelijä:

No tästä on helppo tehdä johtopäätös, ettei teitä kaivata. Onko teillä esim. paljon villejä lapsia, joita ei kylään haluta?

Oon kyllä miettinyt samaa. Sitten kun en ite ota enää yhteyttä niin soitellaan että "miks ette ole käyneet jne...." viime kerran jälkeen päätin että en kysy enää kertaakaan että voidaanko tulla kylään.... vaikka kuinka kiva ja pitkäaikanen kaveri onkin. Meillä ei ole villejälapsia vaan 1 vuotias lapsi joka on oppinut juuri kävelemään. Tosin sama peli oli jo ennen tätä lasta.

Mä myös hermostun tollasesta. Kerrankin yksi pariskunta ilmoitti tulevansa puolenpäivän aikaan. No piirakka uuniin sitä puoltapäivää ajatellen ja kaikki muukin valmiiksi. Lapset innolla odottivat vieraita jne. Soittivat että vähän venähtää, mutta tulevat kohtapuoliin. Tulivat kuudelta... Toi on siinä mielessä todella ärsyttävää ettei oikein viitsi alottaa mitään tekemistä kun ei haluaisi keskeyttää. Mä olisin tossa ajassa voinut tehdä jo melko paljon mutta... ;(

Mie oon pari kertaa ollu "maailmalla" ja sit soittaneet perään tuumasin vain etten alka koko päivää kyttäämään ett milloin suvaitsee tulla, nykyään ovat aina tulleet kellonajan mukaan, liekö oppineet jotain..

Sitten mua ärsyttää sekin, että sanotaan että tullaan vaikka tunnin sisällä. Odotetaan ja odotetaan ja ketään ei näy. Kolmen tunnin päästä lopulta sitten tullaan ja selitetään hirveesti miks ollaan myöhässä |O Ei mulla oiskaan ollu mitään muuta tekemistä... |O

No musta puoli tuntia on vielä semmonen inhimillinen aika olla myöhässä ilman erillistä ilmoitusta (varsinki ku ihmisillä nykyään on kännyt mukana eikä se ilmoittaminen myöhästymisestä ole vaikeaa) varsinkin jos kyläpaikassa on tarkoitus syödä (jolloin ruoka yleensä koitetaan ajottaa vierailun mukaan).
Itsellä kaverit taas innokkaasti lupailee tulevansa, mutta mitään ei sitten välttämättä kuulukaan. Oon oppinut ettei kannata mitään järkkäillä jos ei olla ihan varmoja että ovat kanssa tulossa. En tajua mikä siinä asian ilmottamisessa on niin vaikeaa (esim. "ei päästäkään tänään kylään" / "tullaankin vasta tuntia myöhemmin"), ite sit varaa koko päivän siihen.. argh. Ja joo tietty voisin alkaa soittelemaan perään, mut musta se on vieraan asia ilmottaa omista aikataulumuutoksistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kodin hengetär:
Meillä vaivaa nyt sama asia. Kaveri laittoi viikolla viestin, että tulee viikonloppuna käymään. Laitoin aamulla viestin ja kysyin, että mihin aikaan on tulossa, tänään vai huomenna. Ei ole vastannut mitään. Ei aleta kyllä koko viikonloppua kotona päivystämään.
Sama kaveri aina kun on synttärit tai muut juhlat ei tule ikinä silloin kun on kutsuttu, vaan ilmoittaa, että tulee juhlimaan joku toinen päivä. Jolloin täytyy siis siivota ja hommata tarjottavat uudelleen.

Täytyykö sun siivota ennen vieraiden tuloa? Meille voi tulla koska vain, aina on siistiä.

Mua ei haittaa, jos ei kerro tarkkaa aikaa, mutta se on vähän ärsyttävää, jos ei osaa sanoa varmaksi, tuleeko lainkaan ja sitten vaan unohtaa ilmottaa, et ai niin, en tuukkaan, tai laittaa viestiä yöllä, et nyt pääsisin tuleen, onks liika myöhästä... Meitsi oottanut koko päivän asennossa pakkelit naamassa. :xmas:

Vielä mukavampia nää "me tullaan huomenna kolmelta"-tyypit joista tietää jo etukäteen että paskat ne mitään tule, eikä edes ilmoita mitään. Tokikaan sellaisia ei edes säkärillä jää odottelemaan.

Mua kans ärsyttää se että ilmotetaan että ollaan tulossa klo.15 ja tullaan klo.17... Lapsiperheiltä ymmärrän kyllä jopa tunninkin myöhästymisen, ikinä voi ei tietää mitä tulee. Mut se tunti on ihan maksimi, minkä "annan anteeksi" ilman eri ilmoitusta.

Me pyritään ilmoittamaan mahdollisimman tarkkaan koska ollaan perillä, mutta noiden kahden lapsen kanssa niitä viivästyksiä tulee väkisinkin. Yli puolen tunnin viivästyksistä yleensä ilmoitetaan.

:D mulla suurimalla osasta kavereista on ns. afrikan aika..eli olettaa voi,että tulee sovitusta ajasta n.30 min-1,5 h myöhässä :whistle: tämä tosin koskee just sitä meille tuloa..oon tässä vuosien saatossa oppinut siihen,joten ei ärsytä ollenkaan :D toki ymmärrän että muita se ärsyttää ja itse olen kyl yleensä aina ajallaan..

Yhteistyössä